واکنش چین به اظهارات پوتین درباره آمادگی روسیه برای جنگ هسته‌ای

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور روسیه درباره آمادگی این کشور برای جنگ هسته‌ای، خواستار کمک تمامی طرفین شد تا به طور مشترک، به کاهش تنش‌های هسته‌ای کمک کنند. به گزارش ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، امروز (چهارشنبه) در واکنش به اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره احتمال ... واکنش چین به اظهارات پوتین درباره آمادگی روسیه برای جنگ هسته‌ای

ادامه

امنیتی, تحلیل, تنش‌زدایی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه: فراخوان‌های ساختگی برای تخریب اموال مردم از سوی نهادهای امنیتی فرانسه را محکوم می‌کنیم

در بیانیه CGT با اشاره به حادثه مرگ «ناهل» جوان رنگین پوست ساکن فرانسه، به اعتراضات پس از این حادثه اشاره شد. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه CGT، این اتحادیه در بیانیه‌ای خواستار رسیدگی شفاف به پرونده مرگ جوان فرانسوی و توقف خشونت‌ها و مماشات با معترضان ... کنفدراسیون سراسری کارگران فرانسه: فراخوان‌های ساختگی برای تخریب اموال مردم از سوی نهادهای امنیتی فرانسه را محکوم می‌کنیم

ادامه

اروپا, بیانیه, تنش‌زدایی, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا, فرانسه, کارگری

در اقدامی تنش‌زا با چین، ناو اتمی آمریکا وارد ویتنام شد

چند روز بعد از سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در راستای تنش زدایی با پکن، یک ناو اتمی نیروی دریایی ایالات متحده در اقدامی تنش زا وارد آب‌های ویتنام شد. به گزارش خبرگزاری فارس، تنها چند روز بعد از سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به چین و تلاش برای تنش زدایی با پکن، ... در اقدامی تنش‌زا با چین، ناو اتمی آمریکا وارد ویتنام شد

ادامه

آمریکا, تایوان, تنش‌زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, ویتنام

آب شدن یخ‌ها در روابط استرالیا و چین

پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز با اشاره به دیدارهای سطح بالا در روزهای اخیر بین رهبران چین و استرالیا نوشت: یخ‌ها در روابط دوجانبه پکن و کانبرا در حال آب شدن است؛ کانبرا باید در روابط خود با چین و آمریکا، از عقلانیت درستی پیروی کند. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پایگاه اینترنتی گلوبال تایمز در ... آب شدن یخ‌ها در روابط استرالیا و چین

ادامه

استرالیا, اقتصادی, اقیانوسیه, امریکا, اندونزی, تشنج زدایی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

وزیرخارجه اسبق آمریکا: روابط پکن-واشنگتن باید روی ریل صحیح بازگردد

«هنری کسینجر» وزیر امورخارجه اسبق آمریکا گفت روابط آمریکا و چین که در دولت قبلی آمریکا به ریاست ترامپ دچار تنش و اختلافات عمیق شده باید به مسیر درست بازگردد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحلیل, تشنج زدایی, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

کنگره آمریکا به دنبال احیای روابط با روسیه است

رئیس کمیته بانکی سنای آمریکا که در راس هیاتی به روسیه سفر کرده است، گفت: برای یافتن راه های بهبود روابط دو کشور به مسکو آمده ایم.

 

سناتور جمهوریخواه ریچارد شلبی همچنین گفت که روسیه و آمریکا می توانند همانند دو حریف در عرصه ورزش رقیب یکدیگر باشند اما نیازی نیست که حتما با هم دشمنی کنند.

 

هیات پارلمانی آمریکا پیش از اظهارات شلبی، با مقام های دومای روسیه و شورای فدراسیون در پشت درهای بسته مذاکره کرد.

 

روزنامه پارلامنتسکایا گازتا ارگان پارلمان روسیه در این باره نوشت: هیات پارلمانی آمریکا به سرپرستی سناتور ریچارد شلبی رئیس کمیته بانکی سنای آمریکا روز سه شنبه با ویاچسلاو والودین رئیس دومای روسیه و چند مقام دیگر این مجلس و کنستانتین کاساچوف رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون دیدار و گفت وگو کرد.

 

گفته شده هیات های پارلمانی روسیه و آمریکا درباره اوضاع اوکراین، مساله سوریه و ادعای مداخله روسیه در انتخابات آمریکا نیز گفت وگو کردند.

 

به گفته آناتولی آکساکوف، رئیس کمیسیون امور بازار مالی دومای روسیه که در دیدار با هیات آمریکایی حضور داشت، ویاچسلاو والودین رئیس دومای روسیه ادعای مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بی اساس خواند.

 

در ادامه این دیدار رئیس هیات پارلمانی آمریکا از رییس دومای روسیه برای سفر به آمریکا دعوت کرد.

 

کنستانتین کاساچوف رئیس کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون هم در دیدار با هیات آمریکایی بر ضرورت تداوم دیدارها و گفت وگوهای مقام های پارلمانی دو کشور تاکید کرد.

 

کاساچوف درمورد اختلافات دو کشور خاطرنشان کرد که دلیل اصلی این مساله دیدگاه متفاوت روسیه و آمریکا به ساختار نظام جهانی است.

 

وی ادامه داد: نظام جهانی یا برای همه کشورها شرایط یکسان خواهد داشت یا اینکه صرفا آمریکا بر آن برتری خواهد داشت.

 

هیات پارلمانی آمریکا بعد ازظهر سه شنبه در پشت درهای بسته ساختمان وزارت امور خارجه روسیه با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز دیدار کرد.

 

وزیر امور خارجه روسیه در این دیدار ابراز امیدواری کرد که سفر هیات آمریکایی به روسیه باعث احیای گفت وگوهای بین پارلمانی دو کشور شود چرا که اعضای پارلمان نمایندگان مردم هستند و منعکس کننده روحیه ملت محسوب می شوند.

 

به گزارش رسانه ها، سفر این هیات در راستای تلاش ها برای فراهم آوردن مقدمات دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا برنامه ریزی شده است.

 

هفته گذشته جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا به مسکو سفر کرد و در جریان مذاکرات وی با رئیس جمهوری روسیه برای دیدار سران دو کشور توافق شد.
ایلنا

طومار آمریکایی‌ها برای درخواست نشست فوری ترامپ با پوتین

یک طومار اینترنتی اخیرا در وبسایت کاخ سفید ثبت شده که در آن از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواسته شده تا اقدام به برگزاری یک نشست فوری با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه کند.

ادامه

امریکا, تشنج زدایی, جهان, خبر, روسیه

مقام آلمانی: تحریم‌ها علیه روسیه موفق نبوده و باید کاهش یابند

به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، ” مانوئلا اشوسیگ”، معاون حزب سوسیال دموکرات آلمان خواستار آمادگی برای مذاکرات بیشتر با روسیه کاهش تحریم های اروپا علیه مسکو شد.

ادامه

المان, تشنج زدایی, جهان, خبر, روسیه, غرب اروپا

محمود عباس خواهان پشتیبانی جامعه بین‌المللی از رسمیت فلسطین شد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که امروز (دوشنبه ) به اسپانیا سفرکرده است، در مصاحبه با روزنامه ال پاییس، خواهان پشتیبانی مادرید و جامعه بین المللی از رسمیت یافتن فلسطین شد.   محمود عباس تصریح کرد: ما به تکلیف خودمان برای متحد کردن مردم سرزمین مان متعهد هستیم و معتقدیم که فقط یک فلسطین برای همه ... محمود عباس خواهان پشتیبانی جامعه بین‌المللی از رسمیت فلسطین شد

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, جهان, خبر, فلسطین

به‌رغم مخالفت‌ مادرید، کاتالونیا فردا رفراندوم استقلال برگزار می‌کند

به گزارش یورو نیوز، دولت محلی کاتالونیا با وجود مخالفت‌های دولت اسپانیا قصد دارد تا رفراندوم استقلال خود را فردا برگزار کند. مقام‌های کاتالونیا امروز (شنبه) که کمتر از ۲۴ ساعت با برگزاری همه‌پرسی استقلال فاصله دارد، آخرین نشست خود را برگزار کرد.   این رفراندوم که از سوی مقامات دولت اسپانیا “غیر قانونی” خوانده ... به‌رغم مخالفت‌ مادرید، کاتالونیا فردا رفراندوم استقلال برگزار می‌کند

ادامه

اسپانیا, جهان, خبر