روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان گفت سود حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه در اتحادیه اروپا برای خرید تسلیحات برای اوکراین استفاده خواهد شد. به گزارش ایسنا، بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کشورهای غربی تقریبا ۳۰۰ میلیارد دلار از وجوه بانک مرکزی روسیه را مسدود کردند. از این مبلغ، ... شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, بلژیک, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, گزارش, لهستان, لوکزامبورک, مالت, مجارستان

کمیسیون اروپا: منتظر واکنش اتحادیه‌ اروپا به تحریم‌های آمریکا باشید

به گزارش یورونیوز، سخنگوی کمیسیون اروپا امروز و به دنبال اعلام تحریم آمریکا علیه ایران، اعلام کرد که همه منتظر واکنش اتحادیه اروپا به این تحریم‌ها بمانند.

 

سخنگوی کمیسیون اروپا در این خصوص گفت: مسائل بسیار مختلفی وجود دارد که مایل به اعلام آن ها پیش از مشخص شدنشان نیستم. منطقی نیست که بیش از این وارد جزئیات شویم؛ اما منتظر بمانید.

 

لازم به ذکر است، اتحادیه اروپا تصریح دارد که قانون موسوم به «قانون مسدود کننده» یا «مقررات مقابله‌ ای» به اتحادیه اروپا این امکان را خواهد داد تا با نادیده گرفتن احکام صادر شده در دادگاه‌های آمریکا، در برابر تحریم‌ های فرامنطقه ای واشنگتن پس از خروج یکجانبه این کشور از برجام بایستد.

 

این قانون که پس از آغاز دور نخست تحریم‌ های یکجانبه آمریکا علیه ایران در ماه آگوست سال جاری میلادی به روز شد، رعایت تحریم‌ های آمریکا علیه ایران را برای شرکت‌ های اروپایی ممنوع می‌ کند. همچنین شرکت‌ هایی که این قانون را رعایت نکنند ممکن است مجازات شوند.

 

این قانون همچنین دارای مکانیسم‌ هایی است که پرداخت غرامت به شرکت‌ های اروپایی را در صورت متضرر شدن احتمالی به خاطر معامله با ایران، امکانپذیر کرده و آنها را قادر به طرح دعاوی متقابل خواهد کرد.

 

 

آمریکا: از پاسخ اروپا به تحریم‌های ضدایرانی کمی مأیوس شده‌ایم

 

به گزارش رویترز، «گوردون ساندلند» (Gordon Sondland) سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا دراظهاراتی اعلام کرد که از واکنش این اتحادیه در خصوص بازگشت تحریم‌ ها علیه ایران کمی مأیوس شده است.

 

بر اساس اعلام این رسانه، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در این باره گفت: برای من شوکه آور است که با اینکه می‌ دانیم بین اتحادیه اروپا و دیدگاه رئیس‌جمهوری ترامپ درباره برجام اختلافاتی وجود دارد، اروپا نشانه هائی را برای ایران ارسال می‌ کند که باعث احساس مصونیت آنها درباره انجام سایر فعالیت‌ها می‌شود.

 

«گوردون ساندلند» در ادامه افزود: سران اتحادیه اروپا به اندازه ای برای حفظ برجام مصمم هستند که ظاهراً تمایل دارند اجازه انجام کارهایی را بدهند که در غیر از حالت وجود برجام برای کشورهای مستقل پذیرفتنی نیست.

 

وی در خصوص کانال ویژه مالی اتحادیه اروپا (SPV) با هدف ادامه همکاری مالی با ایران نیز گفت: فکر می‌ کنم مکانیسم ویژه چیزی بیشتر از یک ببر کاغذی نیست.

مهر

دو وزیر آمریکایی بخشی از جزئیات تحریم‌ها را اعلام کردند/۵۰ بانک ایرانی, هواپیمایی هما و کشتی رانی و … شامل تحریم

وزیران امور خارجه و خزانه‌داری ایالات متحده در یک نشست خبری مشترک در باره تحریم‌های جدید علیه ایران سخن گفتند. دور جدید تحریم‌ها در مجموع شامل بیش از ۷۰۰ شخصیت حقیقی و حقوقی ایرانی می‌شود.

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, ایتالیا, ایران, ترکیه, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, ژاپن, کره جنوبی, هندوستان, یونان

تحریم نفتی ایران و فروش سیاه نفت بر روی آب

ایران برای صدور نفت خود از دو امکان برخوردار است که کنترل بر آن‌ها ساده نیست. حمل زمینی نفت به کشورهای همسایه و فروش بر روی آب. به باور کارشناسان ناظر بر حمل و نقل دریایی نفت، میزان فروش بر روی آب افزایش یافته است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, سوئد

در آغاز مرحله دوم تحریم‌ها: شرکت‌های اروپایی موافق و مخالف تحریم ایران

با آغاز مرحله دوم تحریم‌های آمریکا شرکت‌های بزرگ اروپا مجبورند میان معامله با ایران و آمریکا یکی را برگزینند. چه شرکت‌هایی رابطه خود با ایران را قطع می‌کنند و چه شرکت‌هایی روابط خود با ایران را همچنان حفظ خواهند کرد؟

ادامه

اقتصادی, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, فرانسه, گزارش