هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

کمپین ضدامپریالیستی «ترامپ دیگر نه»؛ مقاومت مقابل آمریکا تنها راه حل است

سفیران گروه آلبا در راستای کمپین «ترامپ دیگر نه» به تشریح سیاست‌های ایالات متحده علیه کشورهای آمریکای لاتین پرداختند.

سفارت ونزوئلا صبح امروز میزبان نشستی علیه امپریالیسم با حضور سفیران گروه آلبا در تهران بود. «کارلوس آکالا کوردونس» سفیر ونزوئلا، «ماریو بارکرو بالتودانو» سفیر نیکاراگوئه، «الکسیس باندریچ وگا» سفیر کوبا و خانم «رومینا پرز راموس» سفیر بولیوی در راستای کمپین «ترامپ دیگر نه» به تشریح سیاست‌های امپریالیستی ایالات متحده در قبال کشورهای آمریکای لاتین پرداخته و حمایت خود را از دولت قانونی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کردند.

 

سفیر ونزوئلا در این نشست به سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا علیه دولت و مردم این کشور و حمایت واشنگتن از رئیس جمهور خودخوانده «خوان گوایدو» اشاره کرد.

 

پس از وی «ماریو بارکرو بالتودانو» سفیر نیکاراگوئه به تعریفی دقیق از امپریالیست به سرکردگی آمریکا پرداخت و با اشاره به وقایع مداخله گرانه ایالات متحده در نیکاراگوئه از سال ۱۸۱۲ به این سو تاکید کرد: آمریکا از کشوری کوچک مانند نیکاراگوئه می ترسد و علیه ما تحریم اعمال می‌کند. وی تنها راه پیروزی بر رویکرد امپریالیستی را وحدت توصیف کرد.

 

«الکسیس باندریچ وگا» سفیر کوبا سخنران بعدی این نشست بود و در ابتدا به تشدید سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه هاوانا اشاره کرد و سپس گفت: اقدامات آمریکا علیه کوبا نقض حقوق بشر و نقض قوانین سازمان ملل است.

 

به عقیده وی ایده نابود کردن کوبا باعث شده ایالات متحده به سوی یک مسیر پر از دروغ و فریبکارانه گام بگذارد. به گفته باندریچ وگا دروغ منبع اصلی سیاست خارجی آمریکاست.

 

وی افزود: مبالغ هنگفتی هر ساله در صنعت جنگ افزار و مدرن سازی زرادخانه‌های هسته‌ای هزینه می‌شود که به جای آن می‌توان از گرسنگی جلوگیری کرد و به ترویج صلح پرداخت.

 

سفیر کوبا تاکید کرد: آمریکا جنگ و مرگ را ترویج می‌کند. آنها بیش از ۲۵۰ هزار سرباز در ۸۰۰ پایگاه در بیش از ۱۷۷ کشور جهان دارند اما کوبا زندگی و سلامت را ترجیح می‌دهد و در ۵۶ سال همکاری‌های پزشکی بیش از ۴۰۰ هزار نیروی کوبایی در بیش از ۱۶۴ کشور جهان داشته است.

 

خانم «رومینا پرز راموس» سفیر بولیوی در تهران نیز در سخنرانی خود به انواع حربه‌های آمریکا در ضربه زدن به کشورهای آمریکای لاتین و به ویژه ونزوئلا پرداخت و گفت: آمریکا با روش‌های ترکیبی و نه فقط استفاده از نیروی نظامی سعی در تغییر کشورهای ضدامپریالیستی دارد. وی در این راستا به روش‌های جنگ روانی علیه مردم آمریکای لاتین اشاره کرد.

 

وی همچنین گفت آمریکا با کمک رژیم اسرائیل برخی برنامه‌های خود علیه کشورهای آمریکای لاتین به ویژه ونزوئلا را انجام داده است.

 

سخنران آخر «عبدالحمید شهرابی» مدیر خانه آمریکای لاتین بود. وی تاکید کرد: هیولای امپریالیسم در حال زوال است و علائم آن قابل مشاهده است. مقاومت کوبا، نیکاراگوئه، بولیوی، ونزوئلا، فلسطین، لبنان و ایران را نگاه کنید. در کجای تاریخ امپریالیسم سراغ دارید کشوری که آن را جهان سومی می‌خوانند هواپیمای جاسوسی یک کشور امپریالیست را مقابل چشم همه جهان سرنگون کند.

 

شهرابی تنها راه مقابله با امپریالیسم آمریکا را مقاومت مقابل سیاستهای زیاده خوانه کاخ سفید دانست.

 

سفیر بولیوی پس از پایان سخنرانیها بیانیه ای از جانب گروه آلبا بیانیه ای قرائت و در آن دخالت های آمریکا در ونزئلا را محکوم کرد. بر اساس این بیانه اقدامات یکجانبه و زورمدارانه نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین المللی است و هدف آمریکا ضربه زدن به اقتصاد ونزوئلا و تاثیر بر معیشت مردم ونزوئلاست.

تسنیم

ده‌ها تن از عناصر وابسته به ائتلاف سعودی در شمال یمن کشته شدند

ده‌ها تن ازعناصر وابسته به ائتلاف سعودی در حمله نیروهای یمنی که برای جلوگیری از پیشروی آنها در استان حجه واقع در شمال یمن صورت گرفت، کشته و زخمی شدند.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, یمن

روسیه و هند به‌رغم تحریم‌های آمریکا به همکاری‌ با ایران ادامه می‌دهند

رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر هند در بیانیه مشترکی در پایان مذاکرات امروز خود، بر پایبندی به قطعنامه شورای امنیت در حمایت از برجام و ادامه همکاری‌های متقابل سودمند و قانونی دو کشور با جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, هندوستان

پیشنهاد چند میلیون دلاری آمریکا به ناخدای نفتکش “آدریان دریا ۱”

روزنامه “فاینانشال تایمز” خبر پیشنهاد آمریکا به ناخدای هندی نفتکش “آدریان دریا” را رسانه‌ای کرد. بر اساس این خبر، قرار بود ناخدای این نفتکش در ازای دریافت چند میلیون دلار از آمریکا، زمینه توقیف این نفتکش را فراهم کند.

ادامه

امریکا, انگلستان, ایران, ترکیه, جهان, خبر, سوریه, یونان