گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

رسانه نظامی روسیه از ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین از طریق کشور سوم خبر داد، اما باکو آن را رد کرد. به گزارش ایسنا، یک رسانه مشهور حوزه نظامی روسیه می‌گوید با بررسی اسناد دادگاه‌های اوکراین به نکات جالب توجهی درباره همکاری نظامی باکو-کی‌یف رسیده است. کانال تلگرامی «ریبار» که بیش از ۱.۲ ... ماجرای افشای ارسال تسلیحات از جمهوری آذربایجان به اوکراین

ادامه

آذربایجان, اقتصادی, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

کشورهای اروپایی نمی‌توانند اقدام جدی برای مقابله با آمریکا، انجام دهند

به عقیده کارشناس روس، کشورهای اروپایی برغم انتقاد و اظهارات تند از اقدامات آمریکا، هنوز نمی‌دانند که چگونه و با چه ابزاری باید با اعمال فشارهای واشنگتن مقابله کرده و سیاست مستقلی را اجرا کنند.

 

روزنامه اینترنتی «آر.ب.کا» روسیه در تحلیلی می‌نویسد: “امانوئل ماکرون” رئیس جمهوری فرانسه به طور علنی خواستار فعال شدن تلاش‌ها برای تقویت استقلال اتحادیه اروپا از آمریکا شد. البته به عقیده کارشناسان، هرچند آلمان پیش از این موافقت خود با چنین پیشنهاد نشان داده، ولی اقدام مشخصی در این رابطه صورت نگرفته است.

 

رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه در سخنرانی خود برای سفیران این کشور در خارج، بر ضرورت اتخاذ تدابیری از سوی اتحادیه اروپا به منظور تقویت توان بالقوه آن برای ایفای یک نقش مستقل در عرصه بین المللی تاکید کرد.

 

به عقیده وی، برای رسیدن به این استقلال باید تلاش‌ها به منظور تقویت توان دفاعی اتحادیه اروپا فعال شود. ماکرون همچنین وعده داد که در آینده نزدیک طرح‌هایی را در این زمینه ارائه خواهد داد.

 

سخنان ماکرون نخستین تلاش کشورهای اروپایی برای رها شدن از اعمال فشارهای آمریکا نیست. پیش از این “آنگلا مرکل” صدر اعظم آلمان نیز در ماه جولای گفته بود که اتحادیه اروپا نباید بیشتر از این برای حل و فصل مشکلات روی «ابرقدرت ایالات متحده» حساب کند.

 

هفته گذشته نیز “هایکو ماس” وزیر امور خارجه آلمان خواستار ایجاد مکانیسمی برای دفاع از کشورهای اروپایی در مقابل تحریم‌های آمریکا شد.

 

اتحادیه اروپا در ماه مه گذشته از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای خارج شدن یک‌جانبه از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در زمینه برنامه هسته‌ای ایران و همچنین از افزایش تعرفه‌های گمرکی برای کالاهای اروپایی به شدت انتقاد کرد. تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران همکاری‌های شرکت‌های اروپایی با ایران که پس از توافق هسته‌ای بار دیگر فعال شده بود را مورد تهدید قرار داده است.

 

“فئودور لوکیانوف” رئیس شورای سیاست خارجی و دفاعی روسیه در این باره می‌گوید، البته کشورهای اروپایی برغم اظهارات تند علیه اقدامات آمریکا، نمی توانند اقدام جدی برای مقابله با این کشور انجام دهند و نمونه بارز آن اوضاع پیرامون توافق هسته‌ای با تهران است.

 

وی توضیح داد: «سیاستمداران اروپایی اعلام کرده‌اند که برخورد واشنگتن با توافقنامه هسته‌ای قابل قبول نیست، ولی با این وجود شرکت‌های اروپایی در حال خارج شدن از بازار اقتصادی ایران بوده و نگران از دست دادن روابطشان با طرف آمریکایی هستند.»

 

لوکیانوف افزود: «در اتحادیه اروپا می دانند که آمریکا برای اعمال فشار بر آنها منابع و امکانات بسیار خوبی دارد، ولی نمی‌توانند تدابیر مشخصی برای مقابله با این اعمال فشارها اتخاذ کنند و در نشان دادن اعتراض خود تنها به دادن شعارهایی بسنده می‌کنند.»

 

به گفته وی، سخنان رئیس جمهور فرانسه هم صرفا نشان دهنده تمایل وی برای بازگشت به زمانی است که پاریس با وجودی که متحد نزدیک آمریکا به شمار می‌رفت، سیاست مستقلی را اجرا می‌کرد.

تسنیم

راهکار رئیس‌جمهوری ونزوئلا برای برون رفت از کاهش ارزش پول ملی

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در پیامی به مردم اعلام کرد: مردم هم اکنون به خرید «پترو» به عنوان ارز رایج بین‌المللی دسترسی دارند تا از این طریق بتوانند اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند.

ادامه

اقتصادی, امریکای لاتین, جهان, خبر, ونزوئلا