تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

گوستاوو پترو، رئیس‌جمهور کلمبیا از جامعه بین‌الملل خواست در صورت عدم رعایت قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط اسرائیل، روابط دیپلماتیک با این رژیم را قطع کند. به گزارش دوشنبه شب ایرنا از “آناتولی”, پترو پس از رای گیری قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: سرانجام قطعنامه ... کلمبیا: اگر به قطعنامه شورای امنیت عمل نشود، کشورها باید روابط خود با اسرائیل را قطع کنند

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, روسیه, سازمان ملل, فلسطین, کلمبیا

دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه اعلام کرد که روزهای ۸ و ۹ آوریل (۲۰ و ۲۱ فروردین ۱۴۰۳) به شکایت نیکاراگوئه از آلمان به اتهام حمایت از نسل‌کشی در نوار غزه رسیدگی می‌کند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکاراگوئه از آلمان به دلیل حمایت مالی و نظامی از اسرائیل، قطع کمک‌های مالی به ... دیوان بین‌المللی دادگستری به شکایت نیکاراگوئه از آلمان رسیدگی می‌کند

ادامه

آفریقای جنوبی, آلمان, آمریکای لاتین, اروپای مرکزی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

شماری از وکلای شیلیایی از اسرائیل به دلیل ارتکاب جنایات جنگی در غزه شکایت کردند. به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۶۵۰ وکیل شیلیایی شکایتی را علیه اسرائیل و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن در دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه تنظیم کردند. این شکایت به دلیل نسل‌کشی و جنایات ضدبشری اشغالگران اسرائیلی علیه ملت فلسطین ... شکایت ۶۵۰ وکیل شیلیایی از اسرائیل به دیوان کیفری بین‌المللی

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, شیلی, فلسطین, قضایی

کشورهای آمریکای لاتین بیانیه سازمان کشورهای قاره آمریکا در مورد ونزوئلا را محکوم کردند

به گزارش شبکه تله سور، ونزوئلاِ، نیکاراگوئه، بولیوی، جمهوری دومینیکن و السالوادور این بیانیه سازمان کشورهای قاره آمریکا را رد کردند.

 

‘ساموئل مونکادا’ معاون وزیر خارجه ونزوئلا سازمان کشورهای قاره آمریکا را به ترویج خشونت و بی ثباتی در ونزوئلا متهم کرد. این مقام ارشد ونزوئلا خاطر نشان کرد که این سازمان تلاش می کند دولتی را در ونزوئلا به روی کار بیاورد که مطیع منافع واشنگتن باشد.

 

وی افزود: ما این تجاوز جدید توسط شماری از اعضای سازمان کشورهای قاره آمریکا را رد می کنیم. ما همچنین بیانیه ی پیشنهادی از سوی مکزیک و ایالات متحده آمریکا را که در آن از ونزوئلا خواسته شده بود در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آتی این کشور تجدیدنظر کند، محکوم می کنیم.

 

در همین حال روساریو موریو معاون رئیس جمهوری نیکاراگوئه نیز در بیانیه ای رسمی اعلام کرد: دولت نیکاراگوئه همواره معتقد به احترام به استقلال و تمامیت ارضی کشورها و مردمش است. ما از ونزوئلا و رئیس جمهوری این کشور و مردمش که از موسسات، امور قانونگذاری، تمامیت ارضی و تصمیمات مستقل خود دفاع می کنند، حمایت می کنیم.

 

دولتهای بولیوی، جمهوری دومینیکن و السالوادور نیز در بیانیه های جداگانه ای از این موضع گیری سازمان کشورهای قاره آمریکا انتقاد کردند.

 

انتخابات ریاست جمهوری آتی ونزوئلا قرار بود پیشتر در پایان سال جاری میلادی برگزار شود اما زودتر از موعد و در تاریخ ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت ۹۷) برگزار خواهد شد. گروههای مخالف شناخته شده دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا اعلام کرده اند در این انتخابات شرکت نمی کنند.

 

این انتخابات در حالی قرار است در آوریل برگزار شود که ونزوئلا ماههاست با چالش جدی کمبود مواد غذایی و دارو و همچنین تورم شدید روبرو بوده است. مادورو اعلام کرده دولتش درگیر یک جنگ اقتصادی هدایت شده از سوی آمریکاست و واشنگتن به دنبال براندازی دولت وی است.

ایرنا

تظاهرات آرژانتینی‌ها علیه سیاست ریاضت اقتصادی دولت این کشور

ده ها هزار نفر از مردم آرژانتین روز چهارشنبه، در پایتخت این کشور به تظاهراتی پیوستند که توسط چندین اتحادیه کارگری و کامیون داران  سازماندهی شده بود و به اولین اعتراض عمومی چشمگیر در سال جاری میلادی علیه تدابیر ریاضتی رئیس جمهوری آرژانتین تبدیل شد.

ادامه

ارژانتین, اعتراضات اجتماعی, جهان, خبر, کارگری

مبارزه برای تضمینِ برگزاری انتخابات سال ۲۰۱۸

“حزب کمونیست برزیل” به‌همراه حزب “سوسیالیسم و آزادی” (PSOL)، بخشی از ائتلاف حاکم در درون کنگره در دوران دولت‌های ترقی‌خواه “لولا دو سیلوا” و “دیلما روسف” را تشکیل می‌دادند و تقریباً در همهٔ امور با “حزب کارگران” (PT) هم‌رأی بودند.

ادامه

برزیل, جهان, خبر, دیدگاه

کاراکاس: اقداماتی علیه ونزوئلا در کلمبیا در حال طرح ریزی است

به گزارش خبرگزاری آ. وی. ان ونزوئلا، ‘طارق صعب’ دادستان کل ونزوئلا تصریح کرد: در کلمبیا طرح ریزی هایی برای اجرای یکسری اقدامات از جمله بمباران یا حمله نظامی و یا اشغال ونزوئلا با خونریزی و خشونت در جریان بوده. این اقدامات درحالی علیه ونزوئلا در جریان بوده که ونزوئلا کشوری آرام و خواهان صلح ... کاراکاس: اقداماتی علیه ونزوئلا در کلمبیا در حال طرح ریزی است

ادامه

امریکا, جهان, خبر, کلمبیا, ونزوئلا