نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، رهبران اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد و گفت که آنها باید استعفا دهد زیرا همه پروژه‌های کلیدی خود را به شکست کشانده‌اند. به گزارش اسپوتنیک، اوربان در یک کنفرانس مطبوعاتی، که ویدئو آن در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، گفت:” اکنون رهبران اتحادیه اروپا ... نخست وزیر مجارستان رهبری اتحادیه اروپا را به ارعاب و باج گیری سیاسی متهم کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خبر, فساد, مجارستان

مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

به‌رغم نرخ‌های تورم‌ بالای ۵۰ درصد، با تعیین افزایش مزد و مستمری ۲۰ درصدی در لایحه بودجه‌ها، رئیسی و نمایندگان مجلسِ یکدستِ یازدهم یورش وحشیانه‌ای برای آزادسازی مزد و مستمری کارگران و بازنشستگان را به‌پیش برده‌اند. با تشدید بهره‌کشی از زحمتکشان و پیش‌بُرد اقتصاد نولیبرالی هدف رئیس‌جمهور برگزیدهٔ خامنه‌ای هماهنگ کردن بیش از پیش اقتصاد ... مبارزهٔ کارگران و زحمتکشان بر ضد آزادسازیِ مزد

ادامه

امپریالیسم, ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, سازمان جهانی کار, عدالت اجتماعی, غارتگری, فساد, فقر, کارگری, معیشت, نئولیبرالیسم

ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

نخست وزیر پیشین عراق تأکید کرد آمریکا با اشغال این کشور و تصمیماتی که بعدا درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. به گزارش ایسنا، ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین عراق گفت: آمریکا با اشغال عراق و نحوه سرنگونی صدام و تصمیماتی که درباره موسسات دولتی گرفت، عراق را ویران کرد. واشنگتن مسؤول بسیاری ... ایاد علاوی: آمریکا عراق را ویران کرد/ اسرائیل یک توطئه علیه منطقه است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عراق, فساد

خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

کشف ۷ میلیون ماسک، ۸۵ میلیون دستکش، ۷ هزار لیتر الکل

سخنگوی سازمان تعزیرات با اشاره به اینکه ۷ میلیون عدد ماسک در ۱۰ روز گذشته کشف و ضبط شده است، گفت: همچنین ۸۵ میلیون و ۴۰ هزار دستکش، ۱۸ تن ژل ضدعفونی و ۷ هزار لیتر الکل توقیف شده است.

 

به گزارش فرارو؛  سیدیاسر رایگانی در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر سیما به ارائه توضیحاتی درباره روند کنترل و نظارت بر بازار مواد شوینده و ضدعفونی کننده پرداخت و اظهار کرد: ۷ میلیون عدد ماسک در ۱۰ روز گذشته کشف و ضبط شده است. همچنین توقیف ۸۵ میلیون و ۴۰ هزار دستکش، ۱۸ تن ژل ضدعفونی و ۷ هزار لیتر الکل با همکاری وزارتخانه‌های صمت، بهداشت، دفاع و نیروی انتظامی و سپاه انجام شده است.

 

وی درباره مجازات متخلفان نیز گفت: به ۷۰ درصد کالا، جریمه ریالی تعلق می‌گیرد و همچنین به شعب تعزیرات و دادسرا‌های مراکز استان فرستاده می‌شود که اشد مجازات نیز در دادسرا‌ها و دادستانی‌ها اعمال خواهد شد.

 

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه مجازات تخلف کنندگان ۱۰ تا ۲۰ سال زندان است، ادامه داد: با توجه به حجم تخلف در شرایط فعلی می‌تواند حتی منجر به اعدام نیز بشود.

 

رایگانی با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ها در نظام توزیع گفت: در دو سه روز اول ناهماهنگی در وزرات بهداشت بود که ۲ میلیون ماسک به دانشگاه‌های علوم پزشکی تحویل و بعد از هماهنگی، بقیه تحویل وزارت بهداشت و هیات امنا شد.

با بروز تناقض‌های مکرر؛ رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا خواهان بازشماری آرای «آیووا» شد

رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا در واکنش به بروز مشکلات و تناقضات متعددی که اعلام نتایج انتخابات درون حزبی در ایالت آیووا را با تأخیر مواجه ساخت، خواستار بازشماری آرا توسط مقامات محلی شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر, خبر, فساد

حکم دستگیری رئیس‌جمهوری سابق آفریقای جنوبی صادر شد

تلویزیون “اس ای بی سی” آفریقای جنوبی روز سه شنبه گزارش داد که دادگاه عالی این کشور حکم دستگیری “جیکوب زوما” به اتهام قصور برای شرکت در دادگاه رسیدگی به پرونده فساد را صادر کرد.

ادامه

افریقای جنوبی, جنوب آفریقا, جهان, خبر, فساد

ال پائیس: افشای ابعاد جدیدی از کمک‌های مالی مجاهدین ‌خلق به رهبران راست‌ افراطی اسپانیا

روزنامه اسپانیایی “ال پائیس” ابعاد جدیدی از حمایت‌های مالی سازمان مجاهدین خلق را به رهبران حزب وُکس، حزب راست افراطی اسپانیا فاش ساخته است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, ایران, جنوب اروپا, جهان, خبر, فساد, مقاله

حزب کمونیست عراق: خشونت و تیراندازی به مردم تا کی باید ادامه یابد؟

دفتر سیاسی حزب کمونیست عراق در اطلاعیه ای که به تاریخ شنبه ۲۵ ژانویه منتشر کرده نسبت به گسترش خشونت توسط نیروهای دولتی عراق ابراز نگرانی کرده و از کشته شدن یکی از اعضای خود در جریان تیراندازی ها خبر داده است.

ادامه

بیانیه, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, فساد