شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

کشف پادتن ضد کرونا توسط محققان آلمانی

رسانه‌های آلمان گزارش دادند که پژوهشگران شهر «براون‌شویگ» در این کشور توانسته‌اند به پادتن‌هایی (آنتی‌بادی‌) برسند که می‌توانند مانع ویروس برای ورود به سلول‌های انسانی شوند.

 

اعتمادآنلاین| یک گروه پژوهشی از ایالت “نیدرزاکسن” آلمان از تست ۶۰۰۰ پادتن بر روی سلول‌های انسانی و پیشرفت چشمگیر در مسیر دستیابی به دارو برای درمان می‌گوید.

 

به گزارش وبگاه دوپچه وله آلمان، لوکا سی‌سین- سن، ویروس‌شناس مرکز “هلم‌هولتس” در حوزه تحقیقات عفونی در شهر براون‌شویگ، در گفت‌وگو با یک روزنامه محلی، از “پیشرفتی شگرف” سخن گفت و اظهار داشت: «ما در مسیر درست تهیه دارو بر ضد کوید ۱۹ حرکت می‌کنیم».

 

این پژوهشگر و تیم او شش هزار پادتن انسانی ساخته شده را تجزیه و تحلیل کرده‌اند و در میان آنها،۷۵۰ پادتن که توانایی اتصال(چسبیدن‌) به ویروس را دارند، استخراج کرده‌اند؛ برقراری اتصال، پیش‌شرط مبارزه موفقیت‌آمیز با عامل بیماری‌زاست. اکنون پژوهشگران در مرحله سنجش تأثیر پادتن‌ها با کشت سلولی هستند.

 

پژوهشگران این تیم می‌گویند، هدف از این تحقیقات، دستیابی به دارو و نه واکسن، برای درمان بیماران بدحال مبتلا به کروناست.

 

پروفسور اشتفان دوبل از دانشگاه براون‌شویگ با اشاره به روش “ایمن‌سازی غیرفعال (پاسیو) ” که این تحقیقات بر آن استوار است، می‌گوید: «[در این روش] تأثیر بلافاصله خودش را نشان می‌دهد، به این ترتیب که پادتن‌ها پتانسیل ویروس را از او می‌گیرند.»

 

پژوهشگران شرکت‌کننده در این پروژه می‌گویند، جستجو به دنبال مناسب‌ترین پادتن‌ها برای دارویی که قرار است ساخته شود تا میانه ماه ژوئن ( تیر ) ادامه خواهد داشت. پس از یافتن این پادتن، پژوهشگران قصد دارند تأثیر حاصل پژوهش‌هایشان را روی قلب و کلیه بررسی کنند و زمینه برا برای آزمایش‌های بالینی فراهم کنند.

 

توماس شیرمان از شرکت بیوتکنیک “یوماب” که در این پروژه سهیم است، از هدف و امیدواری این تیم برای درمان نخستین بیماران مبتلا به کرونا در پاییز امسال سخن می‌گوید.

 

بیورن توملر، وزیر علوم ایالت نیدرزاکسن آلمان با قدردانی از تحقیقات این تیم گفته است که از موفقیت به دست آمده این مؤسسه تحقیقاتی در این ایالت بسیار خوشحال است. تحقیقاتی که به گفته او نوید نتایج درمانی بهتر در راه مبارزه با کوید ۱۹ می‌دهند.

آزمایش‌های مرحله آخر، دو واکسن کرونا در آمریکا از سر گرفته می‌شوند

شرکت‌های آسترازنکا و جانسون اَند جانسون روز جمعه ۲۳ اکتبر (۲ آبان) اعلام کردند که آزمایش‌های بالینی مرحله سوم خود را بر روی داوطلبان واکسن کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا از سر می‌گیرند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, دانش

کوبا و چالش مبتلایان به کووید-۱۹ بدون داشتن علائم آشکار

در ماه‌های گذشته رسانه‌های جمعی در همه کشورهای جهان به راهکردهای کوبا در کنترل شیوع ویروس کرونا و روش‌های موفق سیستم بهداشت این کشور در مصاف با این بیماری همه‌گیر اشاره کرده‌اند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, دانش, کوبا