وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در ادلب سوریه خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا-فضای این کشور دو پایگاه شبه‌نظامیان در استان ادلب سوریه را که در گلوله‌باران مواضع ارتش سوریه در این استان دخیل بودند، از بین بردند. به گزارش ایسنا، دریاسالار «وادیم کالیت»، مقام ارشد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوا-فضای این کشور روز پنجم مارس دو پایگاه شبه‌نظامیانی را ... وزارت دفاع روسیه از انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در ادلب سوریه خبر داد

ادامه

آمریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, روسیه, سوریه

لاوروف: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

وزیر خارجه روسیه گفت، افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه به غیر از مزدوران این کشورها در اوکراین حضور دارند. به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، سرگئی لاوروف طی سخنرانی در یک گردهمایی دیپلماسی در آنتالیا ضمن اعلام این مطلب افزود: قبل از کودتا در اوکراین، صدها نفر از شهروندان آمریکایی در وزراتخانه‌های ... لاوروف: افسران نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه در اوکراین حضور دارند

ادامه

آمریکا, اسراییل, انگلیس, اوکراین, ترکیه, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, فلسطین

درخواست دوباره نمایندگان مجلس عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

بیش از ۱۰۰ نماینده عراقی در نامه‌ای به رئیس مجلس این کشور، خواستار تشکیل جلسه ای فوق‌العاده برای تصویب قانون جدید جهت خروج نیروهای نظامی خارجی از کشورشان شدند. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه العهد لبنان، این تعداد از نمایندگان عراق با امضای این نامه، خواستار تصویب قانون جدید و فعال‌سازی مصوبه قبلی ... درخواست دوباره نمایندگان مجلس عراق برای پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اشغالگری, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه, عراق

نیروی هوایی آمریکا ۸۵ هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) اعلام کرد که ایالات متحده جمعه شب بیش از ۸۵ هدف متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای وابسته به آن در عراق و سوریه را در چارچوب حملات تلافی جویانه به خاطر حمله به پایگاه نظامی خود در اردن، مورد حمله قرار داد. به گزارش اسپوتنیک، این فرماندهی ... نیروی هوایی آمریکا ۸۵ هدف را در عراق و سوریه مورد حمله قرار داد

ادامه

آمریکا, اردن, ایران, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, عراق

اینترسپت: فرمان آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به اسرائیل صادر شده بود

به‌رغم انکار کاخ سفید، اسنادی که به‌تازگی افشا شده نشان می‌دهد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آماده اعزام نیروهای نظامی برای پشتیبانی از جنگ اسرائیل علیه غزه بوده است. به گزارش ایرنا، تارنمای خبری اینترسپت دیروز (۱۰ بهمن) و بر اساس یکی از گزارش های داخلی ماه جاری (میلادی) نیروی هوایی آمریکا خبر داد که ... اینترسپت: فرمان آماده‌باش نیروهای آمریکایی برای اعزام به اسرائیل صادر شده بود

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دخالت نظامی, عراق, فلسطین, گزارش

کشف محموله سلاح ارسالی از آمریکا در ونزوئلا

معاون وزیر امور پیشگیری و امنیت شهروندان ونزوئلا اعلام کرد که ماموران گارد ملی و سرویس ملی گمرک و مالیات، ۱۹ قبضه سلاح و یکسری تجهیزات دیگر را در یک هواپیمای باری در فرودگاه بین‌المللی والنسیا کشف و توقیف کردند.

 

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در این هواپیمای باربری علاوه بر مُهمات با کالیبر بالا، ۱۹ قبضه سلاح، ۹۰ رادیو و ۶ تلفن همراه کشف شد که احتمالا چند روز پیش از شهر میامی در فلوریدا آمریکا به ونزوئلا ارسال شده بود.

 

این محموله اسلحه در حالی در ونزوئلا کشف شد که در بحبوحه تمایل دولت ترامپ برای استفاده از گزینه نظامی علیه کاراکاس، ‘نیکلاس مادورو’ رئیس جمهوری ونزوئلا وعده های واشنگتن برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا را رد کرده و گفته کاخ سفید با این وعده بدنبال نمایش سیاسی و بهانه‌ای برای زمینه چینی حمله به ونزوئلا است.

 

ترامپ در حالی چند روز پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که گزینه نظامی در قبال ونزوئلا همچنان روی میز است که مادورو بارها گفته کشورش درگیر یک جنگ اقتصادی تحت هدایت واشنگتن شده است.

 

‘خورخه آرئاسا’ وزیر خارحه ونزوئلا نیز گفت: اثبات شده که واشنگتن‌پشت تلاش‌ها برای کودتا در ونزوئلا قرار دارد.

 

نماینده ونزوئلا در سازمان ملل: آمریکا به دنبال آغاز جنگ علیه کاراکاس است

 

نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل تصریح کرد: آمریکا می‌خواهد از موضوع ارسال کمک‌ها به ونزوئلا به عنوان بهانه و دستاویزی برای آغاز جنگ در این کشور استفاده کند.

 

«خورخه والرو» در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار داشت : آمریکا به دنبال استفاده از مسئله ارسال کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا به عنوان بهانه‌ای برای فاجعه سازی در این کشور منطقه آمریکای لاتین است.

 

وی افزود: دولت ترامپ می‌خواهد به بهانه انتقال کمک در ونزوئلا جنگ به راه بیندازد که ممکن است پیامدهای انسانی فاجعه‌باری به همراه داشته باشد. ونزوئلا یک کشور مستقل است که می‌تواند با اجرای پروژه های خود، اقتصادش را احیا کند.

 

اظهارنظر نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل در حالی مطرح شده است که نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا روز گذشته وعده آمریکا برای ارسال محموله‌های کمک های بشردوستانه را ‘نمایشی سیاسی’ و بهانه‌ای برای حمله به ونزوئلا توصیف کرد.

ایرنا

هشدار سناتورهای روس به آمریکا درباره ماجراجویی نظامی در ونزوئلا

سناتورهای روس معتقدند، اگر تهدید “ترامپ” درباره اعزام نیروی نظامی به ونزوئلا واقعا تحقق یابد، ضربه دیگری به اعتبار آمریکا وارد شده، جنبش پارتیزانی قدرتمندی در ونزوئلا براه افتاده و واشنگتن بهای سنگینی بابت این اقدام خواهد پرداخت.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, چین, خبر, روسیه, ونزوئلا