پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

کشتی‌های جنگی روسیه حین مانور ناتو وارد دریای سیاه شدند

ناوگان دریای سیاه روسیه امروز شنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد، کشتی‌های جنگی روسیه حین برگزاری مانورهای “سپر دریایی” ناتو برای اجرای ماموریت‌های آموزشی و جنگی وارد دریای سیاه شدند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: کشتی‌های جنگی ناوگان دریای سیاه از پایگاه مبدا خارج شده و وارد گروه ناوگان در دریای سیاه شدند. این دسته از کشتی‌ها به مناطقی از پیش تعریف شده منتقل شدند که در آن وضعیت آب زیر زمینی، در بالای سطح و در هوا کنترل و نظارت خواهد شد.

 

این بیانیه همچنین تاکید کرد: این گروه پس از آن به پایگاه اصلی خود بازگشت و تمرینات روزمره خود را در مقابل تمرینات دریای ناتو موسوم به سپر دریای ۲۰۱۹ که پشتیبانی خوبی از نیروهای دریایی دریای سیاه در تمرین مهارت‌های جنگ خود در شرایط واقعی بود، آغاز کرد.

 

مانورهای ناتو تحت رهبری رومانی از پنجم تا دوازدهم آوریل در دریای سیاه برگزار شد.

 

معاون دبیرکل ناتو از حضور پررنگ‌تر ناتو در دریای سیاه خبر داد.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایتالیایی Agenzia Nova، رز گوتمولر، معاون دبیرکل ناتو اظهار داشت: بسته (سند) مربوط به دریای سیاه منجر به فعالیت بیشتر واحد در منطقه خواهد شد.

 

این سند که در نشست وزرای خارجه ناتو در واشنگتن تصویب شد، شامل اقدامات عملی برای کمک به اوکراین و گرجستان است و به طور خاص شامل مانورها، تبادل اطلاعات و تماس ها در بنادر آبی است.

 

“این به معنای کار با این کشورها در زمینه آماده‌سازی نظامی — دریایی و آموزش نگهبان ساحلی، در سطح تبادل اطلاعات و انجام مانور نیروهای امنیتی انجام می شود. هفته گذشته دومین گروه دائمی نیروی دریایی ناتو (SNMG2) برای مانور در دریای سیاه مستقر شد.

 

گوتمولر با اشاره به روابط بین ناتو و روسیه، اظهار داشت که این اتحاد به طور همزمان یک سیاست دو جانبه را در قبال مسکو به پیش می‌برد: از یک طرف، بازدارندگی و حفاظت، از سوی دیگر گفت و گو.

 

وی همچنین خاطر نشان کرد که در سه سال گذشته نه جلسه در چارچوب شورای روسیه و ناتو برگزار شده است.

 

علاوه بر این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مستمرا با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار می‌کند و کورتیس اسکاپاروتی، فرمانده نیروهای ناتو در اروپا با والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه در ارتباط هستند.
گوتمولر همچنین تاکید کرد که موضع ناتو در قبال کریمه و اوکراین بدون تغییر باقی می‌ماند. وی افزود: “پس از اشغال کریمه و اقدامات بی ثبات روسیه در دونباس، ما نمی توانیم به روابط عادی بازگردیم.

 

لازم به ذکر است که روسیه همواره در سال های اخیر از فعالیت بی‌سابقه ناتو در مرزهای غربی خود خبر داده است.

پوتین: ادعای تبانی ترامپ با روسیه نشان‌دهنده بحران سیاسی آمریکاست

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد تحقیقات رابرت مولر در مورد ادعای تبانی دونالد ترامپ و دولت روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا نشان‌‌ می‌دهد که نظام سیاسی آمریکا دچار بحران است.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, شمال اروپا

ژنرال لهستانی: غرب از سلاح هسته‌ای علیه روسیه استفاده خواهد کرد

یک ژنرال لهستانی با اشاره به اینکه غرب از سلاح هسته ای علیه روسیه استفاده خواهد کرد، گفت: روسیه به راحتی کشورهای بالتیک را تصرف می کند و نبرد ناتو با ارتش روسیه در لهستان خواهد بود.

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, رومانی, شرق اروپا, لهستان, ناتو