روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

کمیته تحقیقات روسیه اعلام کرد: تحقیقات صورت گرفته شواهدی مبنی بر ارتباط بین عوامل حمله تروریستی به سالن کنسرت کرکوس با ملی‌گرایان اوکراین از جمله تراکنش مالی را تأیید می‌کند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ کمیته تحقیقات روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: نتایج اولیه تحقیقات، ماهیت برنامه ریزی شده اقدامات تروریست‌ها، آماده سازی دقیق ... روسیه: تراکنش مالی تروریست‌ها و ملی‌گرایان اوکراین کشف شد

ادامه

اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا

افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که ... افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

کشته شدن سرباز اوکراینی در بحبوحه تنش با روسیه

در تبادل آتش با جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه امروز، دوشنبه یک سرباز اوکراینی در منطقه دونباس در شرق اوکراین کشته شد،‌ این در حالی است که روابط اوکراین و روسیه در میدان، شاهد تنش‌هایی است.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، منابع خبری گزارش دادند، ارتش اوکراین در بیانیه‌ای از کشته شدن سرباز خود خبر داد و تاکید کرد: کی‌یف به فرستاده نظارت ویژه در اوکراین وابسته به سازمان امنیت و همکاری اروپا نقض‌های رو به فزونی و تیراندازی در منطقه دونباس را اطلاع داده است.

 

اخیرا درگیری‌هایی در دونباس بین نیروهای دولتی و جدایی‌طلبان مورد حمایت روسیه درگرفته است؛ جدایی‌طلبانی که در سال ۲۰۱۴ استقلال خود را اعلام کردند که منجر به کشته شدن بیش از ۱۳ هزار تن تاکنون شده است.

 

پیشتر رئیس ستاد ارتش اوکراین در ۳۰ مارس گفته بود، نیروهای روسیه یگان‌هایی را به منطقه نزدیک مرزها به بهانه انجام آموزش‌های نظامی فرستاده‌اند.

 

در مقابل ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از کی‌یف خواست، توافقنامه مینسک را برای دستیابی به راه حلی مسالمت‌آمیز در دونباس اجرایی کند.

روسیه از وجود آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در خاک اوکراین خبر داد

یک مقام آگاه در مسکو در تأیید سخنان اخیر دبیر شورای امنیت روسیه گفت: آزمایشگاه‌هایی نه تنها در خاک اوکراین، بلکه در گرجستان، وجود دارند که به آمریکا تعلق داشته و فعالیت‌های مشکوک در آنها نگرانی‌هایی را برای روسیه بوجود آورده است.

ادامه

امریکا, اوکراین, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, گرجستان

روسیه به آمریکا درباره مانع‌تراشی‌ها علیه خط لوله «نورد استریم ۲» هشدار داد

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به آمریکا درباره نقض مقررات بین‌المللی و ادامه مانع‌تراشی‌ در مسیر اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲» هشدار داد.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه, سوئیس

مقام روس: اعزام ناوهای آمریکا به دریای سیاه وضع را متشنج می‌کند

«یلنا پانینا» عضو کمیسیون امور بین‌المللی دومای روسیه اعلام کرد: اعزام ناوهای آمریکایی به دریای سیاه در حمایت از اوکراین، اوضاع منطقه دونباس را متشنج می‌کند.

ادامه

امریکا, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, حضور نظامی, خبر, روسیه, شرق اروپا