مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

کشته شدن ده ها تروریست داعش به دست مردم موصل!

همزمان با پیشروی نیروهای عراقی در موصل مرکز استان نینوا، ده ها تروریست داعش روز سه شنبه در درگیری با شهروندان موصل کشته شدند.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع محلی در عراق گفت که مردانی از منطقه «وادی حجر» موصل، با عناصر داعش درگیر شدند که در این درگیری ده ها تروریست کشته شدند.

 

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: شهروندان موصل در واکنش به عملیات یورش و بارزسی از منازلشان و دستگیری بیش از ۴۰۰ نفر از اهالی وادی حجر، ۶۰ تروریست را به هلاکت رساندند.

 

عملیات آزاد سازی موصل از اولین ساعات روز دوشنبه ۲۶ مهر ماه آغاز شده و نیروهای عراقی مواضع تروریست های داعش را با آتش سنگین توپخانه در محورهای شمالی و جنوبی هدف قرار دادند و نیروهای واکنش سریع نیز به شش کیلومتری جنوب این شهر رسیده اند.

 

انتظار می رود این عملیات که با وجود مشارکت حدود ۳۰ هزار نیروی دولتی و مبارزان قبایل سنی و پیشمرگه ها هفته ها یا حتی ماه ها به طول بیانجامد. گفته می شود چهار تا هشت هزار داعشی در موصل مستقر هستند.

 

نیروهای عراقی از زمان شروع عملیات آزادسازی موصل، موفق شدند با پیشروی در ۶ محور به ۴ کیلومتری موصل برسند و پیش بینی می شود به زودی نیروهای عراق به دروازه های ورودی موصل برسند.

 

تاکنون نیروهای عراقی موفق شده اند شهرهای الحمدانیه و برطله را از کنترل داعش خارج کنند. با این پیشروی ها موصل هم اکنون از سه محور کاملا محاصره شده و تنها محوری که در اختیار داعشی هاست محور غربی است.

 

ورود صدها تروریست از سوریه به موصل

 
منابع فرانسوی اعلام کردند که داعش طی روزهای اخیر صدها تن از نیروهای خود را از سوریه به شهر موصل عراق انتقال داده تا از نیروهای تازه نفس برای مقابله با نیروهای عراقی بهره جوید.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، منابع نزدیک به وزیر دفاع فرانسه اعلام کردند: صدها داعشی طی روزهای اخیر از سوریه به عراق منتقل شده‌اند نه از موصل به رقه. احتمالا تروریست‌های داعش می‌خواهند تا حد مرگ و برای شدیدترین مقاومت ممکن در برابر نیروهای عراقی آماده شوند.

 

این منابع اعلام کردند: ما نمی‌دانیم داعش چگونه برخورد خواهد کرد اما سناریوهایی از جمله فرار دسته‌جمعی از موصل به رقه سوریه و توزیع نیروها بین جبهه‌های مختلف و ورود به جنگی بی امان با هدف وارد کردن بزرگترین خسارت‌های جانی به نیروهای عراقی و پیشمرگ‌ها وجود دارد.

 

نیروهای عراقی اخیرا عملیات آزادی شهر موصل، مرکز استان نینوا و مقر اصلی داعش را آغاز کردند. روسیه و سوریه آمریکا را به تلاش برای ایجاد گذرگاه‌های امن برای داعشی‌ها جهت فرار از عراق به سوریه متهم کرده‌اند.

 

همچنین قرار است وزرای دفاع کشورهای ائتلاف ضد داعش امروز (سه‌شنبه) در پاریس برای بررسی روند عملیات موصل نشستی را برگزار کنند.

 

براساس آمار کشورهای غربی تعداد تروریست‌های داعش در شهر موصل بین پنج تا شش هزار تن است.

جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرده که داعش نیروهایی را از خارج وارد شهر موصل کرده است تا مقابل نیروهای عراقی بایستند.

 

وی نگفت که داعش نیروهایش را از کجا به موصل منتقل می‌کند اما این نیروها بی تردید از سوریه وارد عراق می‌شوند. داعشی‌ها اکنون از سوی نیروهای امنیتی و پیشمرگ‌ها از تمامی محورها به جز محور غربی با سوریه در محاصره قرار دارند.