شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

رییس جمهور چین می‌گوید: ماهیت روابط چین و آمریکا نه تنها بر رفاه مردم هر دو کشور، بلکه بر آینده بشریت نیز تأثیرگذار است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رییس جمهور چین بر اهمیت روابط پکن و واشنگتن تاکید کرد. «شی جین پینگ» رییس جمهور چین روز چهارشنبه در دیدار با تجار ... شی جین‌پینگ: رابطه چین و آمریکا بر آینده بشریت تاثیر دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, جهان, چین, شرق آسیا, صلح, گزارش, همزیستی مسالمت آمیز

افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

بر اساس آمار بانک مرکزی جمهوری فدرال آلمان، بدهی دولت این کشور با افزایش ۶۲ میلیارد یورو، به رقم بی‌سابقه ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو رسیده است. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از دویچه وله، بانک مرکزی آلمان (بوندس بانک) همچنین اعلام کرده است که میزان نسبت بدهی دولت این کشور که ... افزایش بدهی دولت آلمان و تداوم رشد منفی اقتصادی برلین

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

لئوناردو سانتوس سیمائو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در غرب آفریقا و ساحل گفت که گسترش گروه بریکس تأثیر مفیدی بر توسعه کشورهای قاره آفریقا خواهد داشت. به گزارش ایرنا، سیمائو در مصاحبه با تاس افزود: امیدوارم بریکس بتواند یک منبع برای تامین مالی توسعه آفریقا، بویژه برای غرب آفریقا و ساحل باشد. وی ... نماینده دبیر کل سازمان ملل: بریکس تاثیر بسزایی در توسعه آفریقا دارد

ادامه

اتیوپی, اقتصادی, ایران, بریکس, جهان, چین, روسیه, عربستان سعودی, غرب آفریقا, گزارش

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

کسری حساب جاری آمریکا به بالاترین رقم ۱۲سال گذشته رسید

کسری حساب جاری کنونی آمریکا در سه ماه سوم به بالاترین رقم در ۱۲ سال گذشته رسید، زیرا واردات به این کشور از صادرات آن پیشی گرفته است.

 

به گزارش اقتصادآنلاین، کسری حساب جاری کنونی آمریکا در سه ماهه سوم به بالاترین رقم در بیش از ۱۲ سال گذشته رسید زیرا افزایش هزینه مصرف کنندگان سبب پیشی گرفتن واردات نسبت به صادرات در این کشور شده است.

 

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد کسری حساب جاری این کشور که جریان کالا، خدمات و سرمایه گذاری به داخل و خارج از آن را می سنجد، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۱۰.۶ درصد کاهش یافته و به ۱۷۸.۵ میلیارد دلار رسیده که این رقم بالاترین میزان کسری حساب جاری آمریکا از سه ماهه دوم سال ۲۰۰۸ تاکنون است.

 

بر اساس این گزارش، این آمارها نشان داد که کسری حساب جاری آمریکا در سه ماهه دوم ۱۶۱.۴ میلیارد دلار بوده است.

 

کسری حساب جاری آمریکا در سه ماهه سوم ۳.۴ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بوده است که از ۳.۳ درصد در سه ماهه آپریل تا ژوئن سال جاری میلادی (سه ماه دوم ) بیشتر است و بیشترین میزان از سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۸ به شمار می رود. این رقم هنوز از رکورد ۶.۳ درصد تولیدناخالص داخلی در سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۵ کمتر است. دلیل این امر این است که امریکا در حال حاضر صادرکننده خالص نفت خام و سوخت به شمار می‌رود.

 

واردات کالا در امریکا ۹۴.۴ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۶۰۲.۷ میلیارد دلار رسیده است که بالاترین میزان از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ به شمار می رود. بیشترین افزایش پس از برداشتن محدودیت های تجاری ناشی از شیوع کرونا صورت گرفته و مربوط به واردات خودروهای سواری بوده است.

 

واردات خدمات ۶.۵ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۱۰۷.۷ میلیارد دلار رسیده است که بیشتر نشان دهنده افزایش هزینه‌های مالکیت معنوی به خصوص مجوزهای تحقیقات و توسعه بوده است.همچنین حمل و نقل بار دریایی و سفرهای شخصی افزایش یافته است.

 

هزینه‌های مصرف کننده در بازه جولای تا سپتامبر (سه ماهه سوم) سال جاری میلادی به میزان بی سابقه ای با نرخ سالانه ۴۰.۶ درصد افزایش یافت که ناشی از بیش از ۳ تریلیون دلار بسته کمک مالی کرونایی دولت آمریکا بوده است. هزینه مصرف کننده در سه ماهه دوم رکورد ۳۳.۲ درصد کاهش یافت.

 

در ادامه این گزارش آمده است، صادرات کالا در آمریکا در سه ماهه سوم ۶۸.۴ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۳۵۷.۱ میلیارد دلار رسیده است.

 

این افزایش ناشی از صادرات وسایل نقلیه موتوری، قطعات و موتور بوده است. صادرات آمریکا در بازه آپریل تا ژوئن امسال (سه ماه دوم) در بحبوحه شیوع و تعطیلی‌های مربوط به کرونا کاهش یافت.

 

در عین حال، صادرات خدمات ۲.۸ میلیارد دلار افزایش یافت و به ۱۶۴.۸ میلیارد دلار رسید که بیشتر نشان دهنده افزایش هزینه‌ مجوزها برای تحقیقات و توسعه بود، اما مسافرت های مرتبط با آموزش کاهش یافت.

تعویق مذاکرات نظامی آمریکا و ژاپن

ژاپن و آمریکا اخیرا توافق کردند تا مذاکره در مورد تعیین نهایی سهم ژاپن از هزینه های استقرار نیروهای آمریکایی در این کشور را تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی به تعویق بیاندازند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حضور نظامی, ژاپن, شرق آسیا, کره جنوبی

دبیرکل سازمان ملل خواستار روابط تجاری کشورها با ایران شد

دبیرکل سازمان ملل در دهمین گزارش اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ با تأکید بر ضرورت حفظ برجام، از همه کشورهای عضو این سازمان خواست در چارچوب این قطعنامه روابط تجاری و اقتصادی با ایران برقرار کنند.

ادامه

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, سازمان ملل, مذاکرات اتمی

اتحادیه اروپا و چین در آستانه توافق بزرگ سرمایه‌ گذاری

کمیسیون اروپا صبح امروز جمعه، پس از هفت سال مذاکره با چین، متن توافق نامه ای در حوزه حمایت از سرمایه گذاری برای تایید به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا ارائه داده است؛ احتمال دارد این توافق نامه در اوایل هفته آتی، بین اتحادیه اروپا و رئیس‌ جمهوری چین منعقد شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, بلژیک, جهان, چین, خبر, سوئد, فرانسه, هلند