خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

کسری بودجه آمریکا به ۱.۷ تریلیون دلار رسید

کسری بودجه آمریکا به علت شیوع ویروس کرونا و تامین بسته های مالی برای کمک به بهبود وضعیت اقتصاد بحران زده این کشور، اکنون به رقم بی سابقه یک تریلیون و ۷۰۰ میلیارد دلار رسید.

 

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» با انتشار این خبر نوشت: کسری بودجه سال مالی آمریکا طی شش ماه گذشته عمیق تر شده و درحالی که سومین بسته کمک های مالی که آخرین آن توسط دولت بایدن به تصویب رسید، صرف  رسیدگی به وضعیت اقتصاد این کشور برای مقابله با ویروس کرونا شده است ، اکنون به  به رقم  بی سابقه یک تریلیون و ۷۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

 

بنابراین گزارش عمیق تر شدن شکاف کسری بودجه آمریکا تنها در ماه مارس گذشته که صرف پرداخت کمک های مالی به شهروندان فاقد کار در آمریکا که باعث تعطیلی کسب و کار دراین کشور شد؛  شده، به ۶۶۰ میلیارد دلار رسید.

 

وال استریت ژورنال نوشت: بنابر اعلام وزارت خزانه داری آمریکا،  این کسری بودجه نسبت به ماه مارس  سال گذشته دو برابر بیشتر شده است.

 

وال استریت ژورنال درادامه نوشت: کسری بودجه آمریکا در ماه گذشته میلادی به ۶۶۰ میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۵۴درصد افزایش داشته است.

 

این نشریه آمریکایی افزود: بین ماه ها آوریل و ژوئن سال گذشته میلادی ، در آمد اقتصادی با ۱۳ درصد رشد به ۲۶۸ میلیارددلار رسید درحالی که مخارج با افزایش ۱۶۱درصدی یعنی ۹۲۷میلیارد دلار رسیده بود.

 

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در ماه مارس گذشته پس از تصویب کنگره،  بسته کمک های مالی مقابله با کرونا که به میزان ۱.۹ تریلیون دلار بود را به امضا رساند که بخشی ازاین بسته کمک های مالی قرار است با چک هایی به مبلغ ۱۴۰۰ دلار به خانواده و افرادی که به علت شیوع ویروس کرونا کار خود را از دست داده اند، ارسال شود.

چک سفید امضای پوتین برای پاکستان

همزمان با واکنش سرد دولت جو بایدن به تلاش‌های اسلام‌آباد برای ترمیم روابط دوجانبه، وزیر امور خارجه روسیه اخیراً به پاکستان رفت تا فصل دیگری در توسعه مناسبات میان دو کشور رقم بزند، سفری که پیشنهاد بی‌سابقه “ولادیمیر پوتین” با عنوان “چک سفید امضا” به دولتمردان پاکستانی ابلاغ شد.

ادامه

اتحاد شوروی, افغانستان, اقتصادی, امریکا, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, چین, روسیه

روسیه به آمریکا درباره مانع‌تراشی‌ها علیه خط لوله «نورد استریم ۲» هشدار داد

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه به آمریکا درباره نقض مقررات بین‌المللی و ادامه مانع‌تراشی‌ در مسیر اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲» هشدار داد.

ادامه

اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه, سوئیس

آیا چین به‌راستی «قدرت امپراتوری» جدیدی در آمریکای لاتین است؟

ارزیابی‌ها نمایش دهنده این حقیقت‌اند که سرمایه‌گذاران چینی با کشورهای وام گیرنده عادلانه برخورد کرده و متقابلاً معاملاتی سودمند انجام می‌دهند.   در مقاله قبلی این مجموعه، این اتهام را که چین قدرت امپریالیستی‌ای نوظهور در آفریقا است، افشا و رد کردیم. مقالهٔ حاضر به آمریکای لاتین می‌پردازد که چین در خلال سال‌های دو دهه ... آیا چین به‌راستی «قدرت امپراتوری» جدیدی در آمریکای لاتین است؟

ادامه

افریقا, اقتصادی, امپریالیسم, امریکا, امریکای لاتین, بولیوی, جهان, چین, شرق آسیا, کوبا, وزنه‌برداری

تورم و گرانی روز افزون ناشی از سیاست اقتصادی خود رژیم است

مرکز آمار ایران نرخ تورم ۱۲ ماههٔ منتهی به اسفندماه ۱۳۹۹ را در نخستین روز فروردین‌ماه ۱۴۰۰ اعلام کرد. بر اساس این اعلام، نرخ تورم سالانه نسبت به دُور مشابه سال قبل ۳۶.۴ درصد گزارش شده است.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, صندوق بین‌المللی پول, مقاله, نئولیبرالیسم