بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

بانک مرکزی اتحادیه اروپا ایده ایالات متحده برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به نیرو‌های مسلح اوکراین را محکوم کرد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، از پیشنهاد آمریکا برای انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه برای کمک به اوکراین انتقاد کرد. وی خاطرنشان کرد که این امر خطرات قانونی دارد. لاگارد به فایننشال تایمز گفت: ... بانک مرکزی اروپا: انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, روسیه, شرق اروپا

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

وزیر امور خارجه روسیه گفت: غرب به‌طور فزاینده‌ای نگران طرح کشورهای عضو گروه اقتصادهای نوظهور (بریکس) برای توسعه ابزارهای مالی مستقل خود است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس نوشت: سرگئی لاوروف در نشست کمیسیون شورای عمومی حزب روسیه متحد در زمینه همکاری بین المللی و حمایت از شهروندان خارج از کشور گفت: ما ... لاوروف: غرب نگران توسعه ابزارهای مالی مستقل بریکس است

ادامه

آمریکا, بریکس, تحلیل, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

کسانی به‌جلسه اقتصاددانان با رئیس‌جمهور آمده بودند که خودشان بانیان وضع موجود بودند

کسانی به این جلسه دعوت شده بودند که خودشان از بانیان وضعیت نابسامان اقتصادی در کشور هستند و حضورشان در جلسه چندان مفید نبود.

 

دکتر مهدی زریباف، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی در گفتگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: همراه با سایر اقتصاددانان، دیروز جلسه خوب و مفیدی را با رئیس‌جمهور داشتیم.

 

وی بیان کرد: جلسه رئیس‌جمهور با اقتصاددانان به موضوع حذف ارز ۴۲٠٠ تومانی اختصاص داشت و نظر اقتصاددانان در این زمینه بیان شد.

 

در این جلسه اقتصاددانان به سه گروه تقسیم شدند: موافقان حذف ارز ۴۲٠٠ تومانی و حامیان بازار آزاد، مخالفان حذف ارز ۴۲٠٠ تومانی یعنی امثال بنده و موافقان مشروط حذف ارز ۴۲٠٠ تومانی در این جلسه نظرات خود را مطرح کردند.

 

زریباف گفت: تیم اقتصادی آقای رئیسی به لحاظ نظری یکدست فکر نمی‌کنند اما در موضوع حذف ارز ۴۲٠٠ با یکدیگر هم‌نظر شده‌اند تا با حذف این ارز فشار روی دولت کم شود.

 

این اقتصاددان بیان کرد: من معتقدم با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی این فشار به مردم منتقل خواهد شد. دولت می‌گوید دیگر ارزی برای تأمین ۴۲٠٠ تومانی ندارد که دلیل قانع‌کننده‌ای نیست و در صورت حذف ارز ۴۲٠٠ تومانی باید ارز آزاد را نیز تأمین کند.

 

زریباف گفت: کم و بیش می‌شود گفت وقت اظهار نظر برای اقتصاددانان در جلسه کم بود و بعضا کسانی به این جلسه دعوت شده بودند که خودشان از بانیان وضعیت نابسامان اقتصادی در کشور هستند و حضورشان در جلسه چندان مفید نبود.

انقلاب اکتبر، شعلۀ ماندگار امید به آزادی، برابری، عدالت اجتماعی، صلح و سوسیالیسم

با فرارسیدن ۱۶ آبان‌ماه ۱۴۰۰ (۲۵ اکتبر تقویم ژولیانی و ۷ نوامبر ۲۰۲۱)، یک‌صد و چهار سال از پیروزی انقلاب کبیر سوسیالیستی اکتبر، سپری شد.

ادامه

اتحاد شوروی, اقتصادی, امریکا, انگلستان, ایدئولوژیک, ایران, جهان, دیدگاه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, سیاسی, شرق اروپا, عدالت اجتماعی, فلسفه, کارگری, کمونیسم, لنینیسم, مارکسیسم

شی جین‌پینگ درباره بازگشت به‌تنش‌های جنگ سرد هشدار داد

رئیس‌جمهوری چین امروز پنج‌شنبه، در آستانه نشست مجازی با همتای آمریکایی خود، تاکید کرد که منطقه آسیا – اقیانوسیه نباید به تنش‌های دوره جنگ سرد بازگردد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, حضور نظامی, حقوق بشر, شرق آسیا

دامن زدن به‌بحث‌هایی انحرافی و نامربوط درشرایط خطرناک کنونی کشورمان!

بحران‌هایی چندوجهی که رژیم ولایت فقیه در کشور را با آن روبرو کرده است هر روز با چالش‌هایی عمیق‌تر دولت ولایی ابراهیم رئیسی را با خود روبرو می‌کنند. این دولت نیز ‌مانند دولت قبلی که منصوب ولی فقیه بود راه‌حلی اساسی برای بحران‌های کنونی کشور ندارد.

ادامه

اسلام سیاسی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, سرمایه‌داری, سیاسی, مقاله, نئولیبرالیسم

افزایش کشت خشخاش، میراث حضور آمریکا در افغانستان

حضور دو  دهه آمریکایی‌ها در افغانستان نه تنها باعث کاهش کشت خشخاش در این کشور نشد بلکه هر سال نیز بر تولید این مواد افزوده شد به طوری  که پس از سال  ۲۰۰۱ میزان تولید تریاک به رکورد بی  سال ۹ هزار تن رسید.

ادامه

اسیای مرکزی, افغانستان, اقتصادی, امریکا, جهان, حقوق بشر, گزارش