سازمان ملل: برده‌داری مدرن در حال گسترش است

بر اساس گزارش اخیر سازمان ملل متحد، از هر ۱۵۰ نفر در جهان یک نفر درگیر اشکال مختلف پدیده برده‌داری مدرن است

ادامه

امریکا, پناهجویی, جهان, حقوق بشر, زنان, سازمان بین‌المللی کار, سازمان ملل, عدالت اجتماعی, کارگری, کودکان کار, گزارش

مجلس نئونازیستی اوکراین علیه کارگران جنگزده کشور به‌لغو قرارداد ثابتِ کارگران رای داد

سازمان جهانی کار اعلام کرد امضای لوایح ضد کارگری در مجلس اوکراین به منزله تهدید عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود.

ادامه

اتحادیه اروپا, اختلاف طبقاتی, اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان بین‌المللی کار, شرق اروپا

توافق BRICS برای توسعه سبز همراه با آموزش مهارت و حمایت از کارگران

گای رایدر (مدیرکل سازمان جهانی کار) به وزرای کار و اشتغال BRICS درباره خطر فزاینده بدتر شدن وضعیت بازار کار در سال ۲۰۲۲ هشدار داد.

ادامه

افریقای جنوبی, برزیل, بریکس, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, سازمان بین‌المللی کار, کارگری, محیط زیست, هندوستان

مارکس: «روز کاری» و مبارزه طبقاتی

همان‌طور که مارکس در سرمایه جلد نخست شرح می‌دهد، مبارزه برای تعیین روزکاری، جنگ داخلی طولانی و پنهان میان سرمایه‌داران و طبقه کارگر بود که بیش از نیم سده به‌درازا کشید.

ادامه

اروپا, استثمار, امریکا, انگلستان, جهان, دیدگاه, سازمان بین‌المللی کار, سرمایه‌داری, کارگری, مارکسیسم, نئولیبرالیسم

انتقاد جدی سازمان جهانی کار از وضعیت مسکن کارگران جنوب آسیا

بر اساس گزارش سازمان جهانی کار؛ علیرغم برخی پیشرفت‌های جزئی انجام شده در حوزه کشورهای پیمان (آ. سه. آن) در پاسخ به مقابله با همه‌گیری کرونا، استانداردهای اسکان کارگران مهاجر در این منطقه پر کارگر جهان پایین بوده و نیاز به رسیدگی فوری و اضطراری دارد.

ادامه

آ. سه. آن, اختلاف طبقاتی, تایلند, جنوب شرق آسیا, جهان, حقوق بشر, سازمان بین‌المللی کار, سازمان ملل, سنگاپور, عدالت اجتماعی, فقر, کارگری, گزارش, مالزی, نیوزلند

کرونا بیش از ۱ میلیارد شغل را ازبین می‌برد/ افت ۱۱درصدی درآمد کارگران

سازمان بین‌المللی کار اعلام کرد که تنها ۴۹۵ میلیون شغل در سه ماهه دوم سال جاری از میان رفته‌اند. بر مبنای این گزارش در ۹ ماه پایانی سال، بیش از ۱ میلیارد شغل از دست می‌روند.

 

به گزارش ایلنا؛ سازمان بین‌المللی کار، در گزارشی تاثیرات کرونا بر اشتغال جهانی را سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ بررسی کرد. بر این اساس، آثار اقتصادی شیوع کرونا، در سه ماهه دوم سال جاری، موجب کاهش بیش از ۱۷ درصد از ساعت کاری شده است، که برابر از دست رفتن  ۴۹۵ میلیون شغل با احتساب ۴۸ ساعت کار در هفته است.

 

سازمان بین‌المللی کار انتظار دارد، که در سه ماهه سوم سال جاری و سه ماهه چهارم به ترتیب ۳۴۵ میلیون شغل و ۲۴۵ میلیون شغل از بین بروند.

 

گزارش سازمان بین‌المللی کار به تحلیل کاهش درآمد کارگران هم پرداخته است. بر این اساس، درآمد کارگران در جهان طی ۹ ماه ابتدایی سال جاری به طور متوسط تقریبا ۱۱ درصد افت داشته است.