خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

کرونا، کابوس مهار نشده در برزیل

با عبور شمار جانباختگان ویروس کرونا در برزیل از مرز نیم میلیون نفر، هزاران شهروند این کشور روز شنبه برای دومین روز متوالی به خیابان‌ها آمدند و ضمن اعتراض به بی کفایتی ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهوری این کشور در مدیریت این بحران، خواستار برکناری وی شدند.

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، به نوشته نشریه تِلام، تجمع‌های اعتراضی با حضور جنبش‌های اجتماعی و احزاب سیاسی مخالف در برازیلیا، سائوپائولو، ریودوژانیرو و سایر شهرهای بزرگ در حالی انجام شد که برکناری بولسونارو  خواسته اصلی معترضان است. رییس جمهوری برزیل در برابر اعمال اقدامات مناسب برای مهار این بیماری مقاومت می کند و متهم است که موجب تاخیر در تامین واکسن‌ها شده و همچنین ویروس کرونا را کم اهمیت جلوه می‌دهد.

 

اینکه ویروس کرونا، موثرترین راهکار برای ایمن سازی بدن است و یا استفاده از ماسک در خودرو منجر به تصادم می‌شود از تازه ترین اظهارنظرهای عجیب و غیر تخصصی بولسونارو بوده که خون مردم این کشور را به جوش آورده است.

 

یکی از معترضان حاضر در این تظاهرات می‌گوید: ما به نسل‌کشی دولت بولسونارو معترض هستیم. دولتی که سال گذشته برای خرید واکسن و یا مراقبت از مردم خود هیچ کاری انجام نداد.

 

در اشاره ای انتقادی به آمار جانباختگان کرونا در برزیل، در تصاویر منتشر شده، پلاکارد نوشته هایی با عبارت «نیم میلیون علت برای سرنگونی بولسونارو وجود دارد» در دست معترضان دیده می‌شود.

 

«لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا» رئیس‌جمهوری پیشین برزیل که نام او به عنوان رقیب اصلی بولسونارو برای انتخابات ریاست جمهوری آتی مطرح است نیز ضمن ابراز تاسف از عبور آمار فوت بیماران کرونایی در این کشور از مرز ۵۰۰ هزار نفر، این واقعه تلخ را نمونه «نسل‌کشی» دانست.

 

موسسه علمی «بنیاد اوسوالدو فیوکروز» برزیل در تازه ترین گزارش خود ضمن هشدار از وخیم تر شدن شیوع کرونا در هفته‌های آینده، شرایط همه‌گیری در این کشور را «بسیار بحرانی» توصیف کرد. این نهاد بهداشتی همچنین از اشباع بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها با مبتلایان جوان هشدار داد و با توجه به عدم امکان پیشبرد طرح واکسیناسیون برای گروه‌های سنی جوان، بر ضرورت استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی تاکید کرد.

 

بر اساس اطلاعات تارنمای وردومیترز، با ثبت دو هزار و ۳۰۱ مورد جدید فوت در اثر ابتلا به ویروس کرونا در برزیل، مجموع جان باختگان این بحران بهداشتی در این غول آمریکای لاتین به بیش از ۵۰۰ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

 

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۹۸ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا در برزیل ثبت شده است. رقمی که پیش از این سابقه نداشته است. به این ترتیب شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به بیش از ۱۷ میلیون و ۸۸۳ هزار نفر رسیده است.

 

پس از افزایش نارضایتی‌ها و شدت گرفتن اعتراضات، دولت برزیل از ماه مارس (اسفند/ فروردین)  واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ را به برنامه خود افزوده است اما با این حال روند واکسیناسیون در برزیل بسیار کند انجام می‌شود.

 

بر اساس داده‌های وزارت بهداشت برزیل تا کنون تنها ۱۱.۴۵ درصد جمعیت برزیل (۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر) هر دو دوز واکسن علیه کووید-۱۹ و ۲۹.۶۱ درصد از شهروندان، دوز نخست را دریافت کرده‌اند.

 

برزیل در ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت) با ثبت بیش از چهار هزار مورد مرگ‌ومیر روزانه در اثر بیماری کووید-۱۹، موج دوم شیوع کرونا را تجربه کرد و اینطور به نظر می‌رسد که این غول آمریکای لاتین در حال حاضر با موج سوم بیماری دست و پنجه نرم می‌کند. بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت برزیل، بیش از ۶۰ درصد مجموع موارد فوت این کشور از اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی ثبت شده که بیانگر وخامت گسترش ویروس و ناکامی این کشور در مهار بیماری است.

آشوب در برلین؛ ۶۰ نیروی امنیتی زخمی شدند + فیلم

حدود ۲۰۰ طرفدار نقابدار گروه «ریگائر ۹۴» تلاش کردند از بازدید کارشناسان امنیتی از خانه‌ای که در «برلین» پایتخت آلمان تحت اشغال گروههای چپ افراطی درآمده است و به مرکز برگزاری جلسات چپ افراطی‌ها تبدیل شده است، جلوگیری کنند.

ادامه

اروپا, اعتراضات اجتماعی, المان, جهان, حقوق بشر, خبر, غرب اروپا

همزمان با سرکوب خونین اعتراضات؛ انفجار خودرو بمب‌گذاری‌شده در پایگاهی نظامی در کلمبیا ۳۶ نفر مجروح شدند

حداقل ۳۶ تن ازجمله دو غیر نظامی در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در پایگاهی نظامی واقع در شرق کلمبیا، زخمی شدند.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, کلمبیا

تظاهرات اتحادیه، سندیکاها، گروه‌های دانشجویی و اقشار مختلف مردم در کلمبیا در اعتراض به افزایش اختلاف طبقاتی

تداوم اعتراضات در کلمبیا از ساعات اولیه صبح امروز آغاز شد به نحوی که در برخی مناطق معترضان و پلیس با یکدیگر درگیر شدند.

ادامه

اختلاف طبقاتی, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, کلمبیا