استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

کرملین، کاخ سفید را به دروغگوی برای جلب نظر قانون‌گذاران آمریکایی و تصویب بودجه بیشتر برای مقابله با روسیه متهم کرد

کرملین می‌گوید ادعا‌های آمریکا در مورد تسلیحات فضایی هسته‌ای روسیه تلاشی برای دریافت بودجه بیشتر برای مقابله با مسکو است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین هشدار‌های آمریکا در مورد تسلیحات فضایی هسته‌ای روسیه را رد کرد و آن را ترفندی برای جلب نظر قانون‌گذاران آمریکایی و تصویب بودجه بیشتر برای مقابله با ... کرملین، کاخ سفید را به دروغگوی برای جلب نظر قانون‌گذاران آمریکایی و تصویب بودجه بیشتر برای مقابله با روسیه متهم کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تنش‌زایی, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش

چرا حضور ناوگان آمریکا در هر نقطه‌ای از جهان مساوی با آشفتگی است؟

شاید درک اینکه گشت مشترک آمریکا و فیلیپین در دریای جنوبی چین در هزاران کیلومتری ایران، چه معنایی برای چین دارد، برای ایرانیان خیلی سخت نباشد زیرا ناوگان ایالات متحده برای مدت طولانی در خاورمیانه مستقر بوده و باعث ایجاد ناآرامی در منطقه شده و دقیقاً به دلیل همین نگرانی بود که وقتی آمریکا می‌خواست ... چرا حضور ناوگان آمریکا در هر نقطه‌ای از جهان مساوی با آشفتگی است؟

ادامه

آ. سه. آن, آسیا پاسیفیک, آمریکا, آمریکای شمالی, ایران, تشنج‌ زایی, چین, خاورمیانه, شرق آسیا, صلح, فیلیپین, مقاله

ارسال بسته کمکی تسلیحاتی جدید آلمان به اوکراین

آلمان بسته کمکی تسلیحاتی جدیدی شامل تجهیزات و مهماتی مانند سامانه و موشک‌ پدافند هوایی، نفربر زرهی، کامیون، رادار و سایر تجهیزات نظامی را به اوکراین ارسال کرد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراینی، لیست کمک‌های تسلیحاتی دولت فدرال آلمان به اوکراین در تاریخ چهارم ژانویه بار دیگر به روز و ... ارسال بسته کمکی تسلیحاتی جدید آلمان به اوکراین

ادامه

آلمان, اوکراین, تشنج‌ زایی, جنگ نیابتی, جهان, خبر, شرق اروپا, غرب اروپا, کمک‌های نظامی

کره شمالی: کره جنوبی و آمریکا بهای رزمایش‌های نظامی مشترک را خواهند پرداخت

«کیم یو جونگ»، خواهر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در واکنش به برگزاری رزمایش نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا تهدید کرد دو کشور بهای رزمایش‌های نظامی را خواهند پرداخت.

 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری مرکزی کره شمالی، «کیم یو جونگ»  هشدار داد این رزمایش‌ها خود تخریبی است و  باید بهای گران قیمت آن را بپردازند زیرا آنها امنیت مردم ما را تهدید می‌کنند و وضعیت شبه جزیره کره را بیشتر به خطر می‌اندازند.

 

وی گفت: این رزمایش ها واضح‌ترین نشانه سیاست خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی هستند و برای خفه کردن دولت ما با زور، طراحی شده‌اند.

 

کیم با متهم ساختن کره جنوبی به “رفتار نادرست”  گفت که کره شمالی تلاش‌های خود را برای تقویت قابلیت‌های حمله پیشگیرانه افزایش می‌دهد.

 

کره جنوبی و آمریکا روز سه شنبه رزمایش مقدماتی خود را با هدف برگزاری رزمایش‌های بزرگتر و شبیه‌سازی شده رایانه‌ای در هفته آینده آغاز کردند.

 

این رزمایش‌ها که انتظار می‌رود از ۱۶ تا ۲۶ آگوست انجام شود، منجر به افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره شده به گونه‌ای که روابط تلفنی دو کره که هفته گذشته پس از ماه‌ها از سر گرفته شده بود دوباره قطع شده است.