استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

رئیس‌جمهور جمهوری کنگو: همکاری چین و آفریقا فرصت‌های توسعه برای آفریقا فراهم آورده است

«دنیس ساسو نِگِسو» رئیس‌جمهور جمهوری کنگو که تا کنون ۱۶ بار به چین سفر کرده، اخیر به مناسبت شصتمین سالگرد برقراری روابط رسمی چین و جمهوری کنگو در گفت‌وگوی اختصاسی با «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» با تکذیب اتهام‌زنی بی‌اساس «استعمارگری جدید» اعلام کرد که همکاری چین و آفریقا یعنی قاره‌ای که حدود ۶۰۰ میلیون ... رئیس‌جمهور جمهوری کنگو: همکاری چین و آفریقا فرصت‌های توسعه برای آفریقا فراهم آورده است

ادامه

آفریفای مرکزی, استعمار, چین, شرق آسیا, کشاورزی, کنگو, گزارش

گفتگوی سران چین و آنگولا

شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر جمعه در تالار بزرگ مردم در پکن با جوائو لورنسو رئیس جمهور آنگولا که برای یک دیدار رسمی در چین به سر می برد، گفتگو کرد. سران دو کشور اعلام کردند که روابط چین و آنگولا را به روابط مشارکتی و راهبردی جامع ارتقا خواهند ... گفتگوی سران چین و آنگولا

ادامه

آنگولا, اقتصادی, جنوب آفریقا, جهان, چین, شرق آسیا, گزارش, مشارکت راهبردی

حضور نیروهای نظامی ویژه آمریکا در تایوان

یک مقام نظامی تایوان حضور نیروهای نظامی آمریکا در این جزیره را تایید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «چیو کوچنگ» رییس سازمان دفاعی اعلام کرد که نیروهای نظامی ویژه آمریکا در برخی از نقاط تایوان مستقر هستند. این مقام دفاعی تایوان افزود که نیروهای نظامی آمریکایی در حال آموزش نیروهای تایوانی ... حضور نیروهای نظامی ویژه آمریکا در تایوان

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

واکنش چین به اظهارات پوتین درباره آمادگی روسیه برای جنگ هسته‌ای

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور روسیه درباره آمادگی این کشور برای جنگ هسته‌ای، خواستار کمک تمامی طرفین شد تا به طور مشترک، به کاهش تنش‌های هسته‌ای کمک کنند. به گزارش ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، امروز (چهارشنبه) در واکنش به اظهارات «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه درباره احتمال ... واکنش چین به اظهارات پوتین درباره آمادگی روسیه برای جنگ هسته‌ای

ادامه

امنیتی, تحلیل, تنش‌زدایی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی: موشک ضد هواپیمای تقویت شده با موفقیت آزمایش شد

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد موشک آزمایش شده اخیر، نوع ارتقا یافته یک موشک ضد هواپیما است که دقت، برد و سرعت پاسخ آن تقویت شده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، کره شمالی روز جمعه اعلام کرد موشکی که روز پنجشنبه مورد آزمایش قرار گرفته، نوع ارتقا یافته از موشکی ضد هواپیما است.

 

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) اعلام کرد، آکادمی علوم دفاعی این کشور این آزمایش را با هدف «تأیید عملکرد سکوی پرتاب، رادار، خودروی فرماندهی جامع رزمی و عملکرد جامع رزمی موشک» انجام داد.

 

این آکادمی تأیید کرده است که این موشک جدید عملکردی «قابل توجه» از جمله در پاسخ سریع و دقت بالا داشته و از فناوری‌های جدید سیستم هدایت موشک از جمله «فناوری هدایت دوگانه» و «موتور پروازی دو زمانه» برخوردار است.

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین اعلام کرد، برد این موشک جدید نیز نسبت به نوع قبلی آن تقویت شده است. نسل قبلی این موشک، سال گذشته رونمایی شده بود.

 

یونهاپ به نقل از کارشناسان نوشت، به نظر می‌رسد به‌روز رسانی موشک‌ها توسط کره شمالی با هدف مقابله با هواپیماهای جدید از جمله جنگنده‌های اف-۳۵ انجام شده است.

 

پرتاب این موشک که خبر آن بامداد جمعه در رسانه‌ها منتشر شد، جدیدترین اقدام تسلیحاتی کره شمالی در بحبوحه معطل ماندن گفت‌وگوهای خلع سلاح هسته‌ای میان آمریکا و کره شمالی است.

 

خبرگزاری «رویترز» نوشته به نظر می‌رسد «کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی در محل آزمایش این موشک حضور نداشته و به جای او، «پاک جونگ چون»، یکی از اعضای حزب حاکم کره شمالی بر آن نظارت کرده است.

 

کره شمالی در سال‌های اخیر از دریای ژاپن برای آزمایش تعدادی موشک بالستیک کوتاه برد جدید استفاده کرده اما این کشور اخیراً از موشک جدیدی که از واگن قطار شلیک شده است نیز رونمایی کرد که هدف آن افزایش قابلیت بقا در پی حمله یک کشور دیگر است.

 

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند.

 

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.

 

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

چین رتبه اول سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی سال ۲۰۲۰ را کسب کرد

گزارش ها حاکی است سرمایه گذاری مستقیم برون مرزی چین در سال ۲۰۲۰ میلادی، با رشد سالانه ۱۲.۳ درصدی معادل ۱۵۳.۷ میلیارد دلار برآورد شده است به این ترتیب چین رتبه نخست جهان را کسب کرده است.

ادامه

اقتصادی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

پایگاه خبری “سینا” ؛ وجود ویروس کرونا در محموله خرچنگ وارداتی از آمریکا در ۱۱ نوامبر ۲۰۱۹

یکی از پرخواننده‌ترین پایگاه‌های خبری وابسته به دولت چین ادعا کرده که یک محموله بار خرچنگ متعلق به ایالت “مین” آمریکا مقصر احتمالی شروع همه گیری کروناویروس است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا