گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

نخست‌وزیر مجارستان افشا کرد که کشورهای غربی احتمالا طی ۲ الی سه ماه آینده نیروهایشان را به اوکراین اعزام کنند. به گزارش ایسنا، جنجال و احتمال اعزام نیروهای غربی به اوکراین از اظهارات ماه گذشته «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه آغاز شد و همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد و طبق آن چیزی که نخست‌وزیر مجارستان می‌گوید ... مجارستان: ناتو بزودی نیرو به اوکراین اعزام می‌کند

ادامه

آلمان, اتحادیه اروپا, اوکراین, تحریم, جنگ سرد, جنگ نیابتی, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, مجارستان

کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

دفتر ملانی جولی وزیر خارجه کانادا تائید کرد که این کشور کلیه صادرات تسلیحاتی خود به اسرائیل را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است. به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه دفتر جولی آمده است: از ۸ ژانویه (۱۸ دی)، دولت کانادا مجوزهای جدید صادرات تسلیحات به اسرائیل را تائید نکرده ... کانادا توقف ارسال سلاح به اسرائیل را تائید کرد

ادامه

آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, کانادا

هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های پاتریوت به اوکراین هشدار داده است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سرگئی ژستکی» سرپرست اداره سوم آسیایی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با «اسپوتنیک» اعلام کرد که مسکو از کانال‌های دیپلماتیک به مقامات ژاپن نسبت به پیامدهای ارسال موشک‌های سامانه پدافند هوایی ... هشدار روسیه به ژاپن درباره ارسال موشکهای «پاتریوت» به اوکراین

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحریم, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, ژاپن, شرق اروپا, صلح, هندو پاسیفیک

کره شمالی: تحریم‌های آمریکا خلع سلاح اتمی را متوقف می‌کند

وزارت خارجه کره شمالی روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد، فشارهای آمریکا از طریق اعمال تحریم علیه پیونگ یانگ، پیشرفت برای خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره را متوقف خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه کره شمالی در این بیانیه واشنگتن را متهم به «توهین به شریک مذاکره» و «ریختن آب سرد بر تلاش های خالصانه ای که در جهت اعتماد سازی انجام گرفته»، کرده است.

 

وزارت خارجه کره شمالی افزوده است: انتظار دستیابی به هر نتیجه ای از مذاکرات در این شرایط، اقدامی احمقانه است.

 

در این بیانیه همچنین آمده است: تا زمانی که آمریکا شرط اصلی مذاکره که همان احترام به طرف گفت وگو است را رعایت نکند، نمی توان انتظار داشت که پیشرفتی در بیانیه مشترک میان جمهوری دمکراتیک کره و آمریکا از جمله خلع سلاح اتمی صورت گیرد.

 

وزارت خارجه کره شمالی در پایان هشدار داده است که ممکن است امنیت منطقه ای به خطر بیافتد.

 

خبرگزاری یونهاپ پیش تر گزارش داده بود که مایک پمپئو’ وزیر خارجه آمریکا در کمتر از سه ماه گذشته برای چهارمین بار و به منظور قانع کردن ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی برای پیشبرد برنامه خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره، به پیونگ یانگ می رود.

 

پمپئو تا کنون سه بار به کره شمالی سفر و دو بار نیز با رهبر آن کشور گفت و گو کرده است.

 

در سفر آخر وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی، او موفق به ملاقات با کیم جونگ اون نشد مقامات پیونگ یانگ در این سفر، رفتار او و مقام های آمریکا را گنگستری و زورگویانه توصیف کردند.

 

یونهاپ می افزاید: بولتون، مشاور تندرو آمریکایی بر خلع سلاح هسته ای تاکید کرده و افزوده است که تا آن زمان تحریم ها ادامه خواهد یافت.

 

دونالد ترامپ در ۱۲ ژوئن با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور دیدار کرد و آن را بسیار سازنده خواند.

ایرنا

صادرات نفت ایران به کمترین میزان طی ۴ ماه گذشته رسید

بنا بر گزارش‌ها میزان صادرات نفت ایران در ماه گذشته میلادی به نسبت ماه پیش از آن هفت درصد کاهش یافته است. این کاهش حدود سه ماه پیش از بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه جمهوری اسلامی رخ داده است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, ترکیه, جهان, چین, ژاپن, کره جنوبی, هندوستان

هشدار «مدودف» به‌ آمریکا؛ تحریمی که سیستم بانکی روسیه را هدف قرار دهد اعلام جنگ تجاری است

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، «دیمتری مدودف» نخست وزیر روسیه به آمریکا هشدار داد که هرگونه تحریمی که سازمان بانکی روسیه یا معاملان ارزی این کشور را هدف قرار دهد، به عنوان اعلامیه جنگ اقتصادی تلقی خواهد شد و مقابله با آن با هر وسیله ای ضروری خواهد بود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, تحریم, جهان, خبر, روسیه

بسته‌ تضمین‌های اروپا پوچ از آب درآمد

به گزارش افکارنیوز؛ بررسی عملکرد اروپا نشان می‌دهد، اروپا نه تنها اراده‌ سیاسی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا را ندارد، بلکه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا سنگ FATF را جلوی پای ایران می‌اندازد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, خبر

چین: مخالف تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران هستیم

وزارت خارجه چین روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای ضمن مخالفت با تحریم های آمریکا علیه ایران اعلام کرد روابط تجاری چین و ایران ناقض قطعنامه های سازمان ملل نیست به همین دلیل ادامه خواهد یافت.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, خبر