همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی همزمان با حضور وزیر خارجه آمریکا در سئول، یک موشک بالستیک به سوی آب‌های شرق شبه‌جزیره کره پرتاب کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ارتش کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی برای نخستین بار در دو ماه اخیر و همزمان با حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در سئول، ... همزمان با حضور بلینکن در سئول؛ کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, کره جنوبی, کره شمالی

استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های ویژه آمریکا در برخی از جزایر دور افتاده تایوان نزدیک به چین مستقر هستند. وزیر دفاع تایوان روز شنبه تایید کرد که نیرو‌های آمریکایی در حال آموزش ارتش این جزیره هستند و برخی از آنها در ۱۰ کیلومتری مرز با چین مستقر شده‌اند. به گزارش وبگاه ... استقرار نیرو‌های ویژه آمریکا در ۱۰ کیلومتری چین

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, چین, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا

وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

وزیر خارجه اتریش اذعان کرد که باوجود خروج بسیاری از شرکت‌های خارجی از روسیه در واکنش به جنگ اوکراین، همچنان تعداد زیادی از شرکت‌های غربی در مسکو فعال هستند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، الکساندر شالنبرگ، وزیر خارجه اتریش می‌گوید که به‌رغم خروج بسیاری از کسب‌وکارهای خارجی از روسیه در واکنش به ... وزیرخارجه اتریش؛ ۹۵درصد شرکت‌های غربی همچنان درروسیه فعال‌ هستند

ادامه

آمریکا, اتریش, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحریم, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب

مقام سابق انگلیس: ما درگیر جنگ با روسیه هستیم

رییس سابق سرویس جاسوسی انگلیس اعلام کرد که مردم این کشور نمی دانند که لندن درگیر جنگ با مسکو است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رییس سابق سرویس جاسوسی انگلیس اذعان کرد که این کشور درگیر جنگ با روسیه است. «ریچارد دیرلاو» رییس سابق سرویس جاسوسی انگلیس معروف به «ام آی سیکس» ... مقام سابق انگلیس: ما درگیر جنگ با روسیه هستیم

ادامه

انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا

حضور نیروهای نظامی ویژه آمریکا در تایوان

یک مقام نظامی تایوان حضور نیروهای نظامی آمریکا در این جزیره را تایید کرد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «چیو کوچنگ» رییس سازمان دفاعی اعلام کرد که نیروهای نظامی ویژه آمریکا در برخی از نقاط تایوان مستقر هستند. این مقام دفاعی تایوان افزود که نیروهای نظامی آمریکایی در حال آموزش نیروهای تایوانی ... حضور نیروهای نظامی ویژه آمریکا در تایوان

ادامه

آمریکا, تایوان, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

کره شمالی به دنبال گسترش روابط دوستانه با روسیه و چین است

رهبر کره شمالی در سخنرانی خود در کنگره حزب حاکم این کشور از برنامه کشورش برای توسعه روابط دوستانه با روسیه و چین خبر داد.

 

به گزارش تاس، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با بیان اینکه پیونگ یانگ به دنبال گسترش روابط خود با روسیه و چین است گفت: پیونگ یانگ دنبال ایجاد توسعه و گسترش روابط دوستانه خود با مسکو و تحکیم روابط با پکن است.

 

اون با تعهد به گسترش روابط با «نیروهای مستقل ضد امپریالیستی» گفت: فرقی نمی‌کند چه کسی در آمریکا قدرت را به دست داشته باشد، چون ماهیت حقیقی آمریکا و سیاست‌های بنیادین آن در قبال کره شمالی هرگز تغییری نمی‌کند.

 

رهبر کره شمالی در جریان نشست کنگره حزبش در پیونگ‌یانگ گفت: فعالیت‌های سیاست خارجی ما باید بر تسلیم کردن آمریکا، بزرگترین دشمن ما و اصلی‌ترین مانع در مسیر توسعه نوآورانه ما متمرکز و دوباره تدوین شوند.

 

وی در ادامه خواستار تحقیق و توسعه بیشتر تجهیزات نظامی پیشرفته و همچنین پیشرفت هرچه بیشتر در زمینه گسترش زرادخانه هسته ای این کشور شد و ابراز کرد که کشورش برنامه های خود را برای تجهیز یک زیردریایی هسته ای به مراحل نهایی رسانده است.

 

رهبر کره شمالی در پایان نیز گفت: برنامه ریزی برای توسعه یک زیردریایی هسته ای رو به اتمام است و به زودی وارد مرحله بررسی نهایی می شود.

 

پیام تبریک کمیته مرکزی حزب کمونیست چین به هشتمین کنگره ملی حزب کارگران کره شمالی

 

به مناسبت برگزاری هشتمین کنگره ملی حزب کارگران کره شمالی، کمیته مرکزی حزب کمونیست چین پیام تبریک ارسال کرد.

 

در این پیام تبریک آمده است: حزب کارگران سازمان دهنده و هدایت کننده استوار امور انقلابی و سازندگی کره شمالی‌ست. مردم کره شمالی در مدتی طولانی تحت هدایت این حزب در روند پیشبرد امور سوسیالیسم به دستاوردهای تاریخی چشمگیری رسیده اند. در سالهای اخیر، تحت هدایت قدرت حزب کارگران به ریاست آقای کیم جون اون، حزب کارگران کره شمالی در حال اهمیت دادن به تقویت سازندگی خود، در ابعاد مختلفی مانند توسعه اقتصادی و ارتقاء سطح زندگی مردم، بهسازی محیط خارجی و مقابله موثر با کروناویروس به نتایج ثمربخشی رسیده است و ما صادقانه از این پیشرفتها خرسندیم.

 

چین و کره شمالی همسایگان دوست هستند و دوستی و مبادلات دوستانه دو حزب از گذشته تا امروز حفظ شده است. در سالهای اخیر، بر اساس هدایت راهبردی و کمکهای شخصی رهبران دو حزب و دو کشور، روابط چین و کره شمالی فصل جدیدی در تاریخ گشوده و در شرایط نوین، چین مایل است به اتفاق کره شمالی، تحت راهنمایی شناخت مشترک حاصل شده بین رهبران دو طرف، برای حفظ، تحکیم و توسعه مناسبات دو ملت، کمک به مردم دو کشور، تحقق صلح و ثبات و توسعه و شکوفایی منطقه سهم شایانی ادا کنند.

وزیر خارجه چین خطاب به امریکا؛ باعث پیشرفت خودتان شوید نه اینکه مانع پیشرفت دیگر کشورها

وزیر امور خارجه چین امروز (شنبه) تاکید کرد، روابط پکن با آمریکا به یک “تقاطع جدید” رسیده و ممکن است پس از یک دوره “دشواری بی‌سابقه” به مسیر درست بازگردد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

تقویت اتحاد پکن-مسکو؛ پیام مشترک چین و روسیه به آمریکا

در حالی که گزارش‌ها نشان می‌دهد در آمریکا، رییس‌جمهوری آینده این کشور به دنبال تشکیل اتحاد‌های قوی‌تری علیه چین است، رهبران چین و روسیه اعلام کردند روابط آنها به هیچ وجه شکننده نیست و به دنبال تقویت اتحاد دوجانبه هستند موضوعی که کارشناسان از آن به عنوان پیامی واضح برای واشنگتن یاد می‌کنند.

ادامه

اروپا, اقتصادی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, هندوستان