روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

کره شمالی از یک “آزمایش بسیار مهم” خبر داد

مذاکرات آمریکا و کره شمالی پیرامون مناقشه هسته‌ای این کشور به بن بست رسیده است. کره شمالی پس از شکست مذاکرات هانوی، آزمایش‌های موشکی خود را از سر گرفته است. اکنون از یک “آزمایش بسیار مهم” سخن می‌رود.

 

به گزارش دویچه وله؛ مذاکرات آمریکا و کره شمالی پیرامون مناقشه هسته‌ای این کشور به بن بست رسیده است. کره شمالی پس از شکست مذاکرات هانوی، آزمایش‌های موشکی خود را از سر گرفته است. اکنون از یک “آزمایش بسیار مهم” سخن می‌رود.

 

یکی از سخنگویان آکادمی دانش‌های دفاعی کره شمالی خبر از انجام آزمایشی داده است که می‌تواند به طور راهبردی بر مواضع کره شمالی به‌ویژه در مذاکرات خود با آمریکا و کره جنوبی تاثیر بگذارد.

 

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه ۱۷ آذر (هشتم دسامبر) با انتشار گزارشی از سئول خبر از انجام یک “آزمایش بسیار مهم” توسط کره شمالی داد. خبرگزاری فرانسه به یک خبرگزاری دولتی کره شمالی استناد کرده است.

 

کره شمالی توضیحی پیرامون نوع این آزمایش نداده و تنها گفته است که این آزمایش می‌تواند موقعیت کره شمالی را به طور استراتژیک تغییر دهد.

 

کره شمالی محل انجام این آزمایش را مرکز سوها اعلام کرده است. این کشور مدعی بوده که در فاصله زمانی بین ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ از این مرکز اقدام به پرتاب موشک‌های حامل ماهواره کرده است.

 

این در حالی است که کارشناسان نظامی بر این باورند که کارکرد این پایگاه آزمایش بر روی موشک‌های بالستیک بوده است. جامعه بین‌الملل پرتاب موشک و آزمایش‌های موشکی در این مرکز را بارها محکوم کرده بودند.

 

مذاکرات بی فرجام

 

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در دیدار سال گذشته خود با مون جه‌این، رئیس جمهوری کره جنوبی اعلام کرده بود که مرکز سوها را تعطیل خواهد کرد.

 

از سوی دیگر، در مذاکرات میان رهبران کره شمالی و آمریکا نیز بر سر ایجاد منطقه‌ای عاری از جنگ‌افزارهای هسته‌ای توافق حاصل شده بود. توافقی که هیچگاه به طور مشخص اجرایی نشد.

 

شکست مذاکرات دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در هانوی، پایتخت ویتنام که در اواخر ماه فوریه برگزار شده بود، منجر به آن شد که تلاش‌های دیپلماتیک بر سر یافتن راه حلی برای مناقشه هسته‌ای کره شمالی به بن بست کشیده شود.

 

کره شمالی از آمریکا خواسته است پیش از پایان سال جاری در رابطه با مناقشه هسته‌ای این کشور گام‌های معینی بردارد. در همین رابطه، ترامپ با رئیس جمهوری کره جنوبی، تماسی تلفنی داشته است.

 

گفته می‌شود که کره جنوبی از آمریکا خواسته است تا بار دیگر گفت‌وگو و مذاکره با کره شمالی را از سر گیرد. رهبران این دو کشور نسبت به “حساس” بودن أوضاع ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

این در حالی است که نماینده کره شمالی در سازمان ملل از پایان موقت گفت‌وگو بر سر ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای سخن گفته بود. او تاکید کرده است که کره شمالی در حال حاضر نیازی به مذاکرات طولانی با آمریکا بر سر موارد مورد مناقشه ندارد.

 

نماینده کره شمالی کشورهای اروپایی را متهم به “پارانویا” کرده و از سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه این کشور انتقاد نموده است.

 

کشورهای بلژیک، استونی، فرانسه، آلمان، لهستان و بریتانیا روز چهارشنبه چهارم دسامبر تداوم آزمایش‌های موشکی کره شمالی را محکوم کرده و از ادامه سیاست‌های تحریمی خود علیه کره شمالی سخن گفته بودند. کشورهای اروپایی عضو شورای امنیت نگران آن هستند که بن‌بست مذاکرات بر سر مناقشه هسته‌ای کره شمالی، زمینه‌های آزمایش‌موشک‌های دوربرد این کشور را نیز فراهم کند.

کره شمالی: خلع سلاح‌های هسته‌ای از میز مذاکرات با آمریکا خارج شد

نماینده کره شمالی در سازمان ملل روز شنبه گفت: خلع سلاح‌های هسته‌ای از میز مذاکرات با آمریکا خارج شد و در حال حاضر بحث و گفتگو با واشنگتن ضروری نیست.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, خلع سلاح هسته‌ای, شرق آسیا, کره شمالی, ناتو

مذاکرات نظامی آمریکا و کره جنوبی شکست خورد

مقام ارشد مذاکره کننده کره جنوبی با آمریکا بر سر هزینه های نظامی گفت که مذاکرات دو کشور درباره تقسیم هزینه نگهداری سربازان آمریکایی در کره جنوبی شکست خورده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, شرق آسیا, کره جنوبی

وانگ یی: تلاش آمریکا برای جلوگیری از پیشرفت چین شکست می‌خورد

وزیر امور خارجه چین با اشاره به سنگ اندازی آمریکا و برخی کشورهای غربی در مسیر توسعه چین اظهار کرد چین مسیر توسعه را ادامه خواهد داد و هر توطئه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت چین با شکست رو به رو خواهد شد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا