روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

کره شمالی از زیردریایی موشک بالستیک شلیک کرد

ارتش کره جنوبی ادعا کرد، کره شمالی بامداد امروز سه شنبه یک موشک بالستیک از زیردریایی مستقر در شهر بندری «سینپو» به دریای ژاپن شلیک کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، ساعاتی بعد از اعلام شلیک پرتابه نامشخص از کره شمالی به دریای ژاپن، سئول ادعا کرد که این پرتابه یک موشک بالستیک بود.

 

منابع رسانه‌ای به نقل از ارتش کره جنوبی خبر دادند، کره شمالی بامداد سه شنبه (به وقت تهران) یک شلیک موشکی جدید انجام داده است.

 

به گزارش رویترز، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی یک موشک بالستیک از زیردریایی مستقر در شهر بندری «سینپو» به دریای ژاپن شلیک کرد.

 

طبق این گزارش، کره شمالی ماه ژانویه از یک «نوع جدید» موشک شلیک شده از زیردریایی، رونمایی کرد و این موشک را «قدرتمندترین سلاح جهان» خوانده بود.

 

شلیک موشکی ادعایی کره شمالی در شرایطی انجام شده که در خبرها آمده بود روسای سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در سئول دیدار کردند.

 

کره شمالی در هفته‌های اخیر مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

بنا بر ادعای مقام‌های غربی و متحدانشان در کره جنوبی و ژاپن، این آزمایش‌های موشکی ناقض قطعنامه‌های سازمان ملل است اما کره شمالی این ادعا را رد کرده است.

 

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد، یک موشک از شهر بندری سینپو واقع در شرق کره شمالی به دریای ژاپن شلیک شد. سینپو، پایگاه و مقر زیردریایی‌های کره شمالی است.

 

«فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن به آزمایش موشکی جدید کره شمالی واکنشن نشان داد و این اقدام را «بسیار تاسف برانگیز» خوانده است.

 

تنش‌ها در شبه جزیره کره در شرایطی ادامه دارد که مذاکرات قبلی سران آمریکا و کره شمالی به دلیل اختلافات اساسی بر سر خلع سلاح اتمی منطقه، پایان رسمی جنگ کره و لغو تحریم‌های کره شمالی به جایی نرسید.

 

آمریکا از کره شمالی می‌خواهد در ابتدا و قبل از لغو تحریم‌ها، به صورت کامل خلع سلاح اتمی را انجام دهد اما پیونگ یانگ این موضوع و خواسته را رد کرده است.

آمریکا از موشک‌های فوق فراصوت چین ابراز نگرانی کرد

مقام‌های ارشد دولت آمریکا با ابراز نگرانی نسبت به رشد فزاینده موشکی چین گفتند که تمرکز ایالات متحده بر چالش نظامی چین متمرکز خواهد بود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, سوئیس, شرق آسیا, شرق اروپا, گرجستان

درخواست روزنامه وابسته به ارتش چین برای “جنگ خلق” با جاسوس‌های آمریکا

نشریه وابسته به ارتش چین در واکنش به گزارش مربوط به تاسیس یک واحد جدید از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مختص به چین، خواستار “جنگ خلق” برای شکست دادن جاسوسی‌های آمریکا شد.

ادامه

اتحاد شوروی, امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, ژئوپلیتیک