تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

وزیر دفاع چین گفت، تعامل بین نیروهای مسلح چین و روسیه نقش با ثبات کننده‌ای در روندهای جهانی و در شرایط متشنج و پر تلاطم بین‌المللی ایفا می‌کند. به گزارش ایسنا، «دونگ جون» وزیر دفاع چین در جریان گفت‌وگو با سرگئی شویگو همتای روسی خود در آستانه گفت: «در یک محیط متلاطم بین‌المللی به ویژه ... تعامل ارتش روسیه و چین روندهای جهانی را تثبیت می‌کند

ادامه

آسیای میانه, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

کره‌شمالی: موشک آزمایش شده می‌تواند سراسر خاک آمریکا را هدف قرار دهد

به‌ گزارش ‌ایسنا، بر اساس این گزارش، کره‌شمالی اعلام کرد که آزمایش موشکی اخیر این کشور با موفقیت انجام شده است و این موشک پس از ۵۳ ‌دقیقه پرواز در ارتفاع ۴,۴۷۵ کیلومتری، ۹۵۰ کیلومتر را طی کرده است و با موفقیت به هدف مورد نظر اثبات کرده است.

 

کره شمالی اعلام کرد که موشک بالستیک آزمایش شده از نوع هواسونگ – ۱۵ بوده است.

 

از سوی دیگر شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی نیز گزارش داد، کارشناسان اعلام کرده‌اند که موشک بالستیک بین‌قاره‌ای آزمایش شده توسط کره شمالی امکان هدف قرار دادن واشنگتن و بسیاری از نقاط دیگر در ایالات متحده را دارد.

 

کره‌شمالی یک موشک بالستیک دیگر آزمایش کرد

 

خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی به نقل از مقام‌های نظامی این کشور از شلیک آزمایشی یک موشک بالستیک دیگر توسط کره‌شمالی خبر داده است.

 

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، موشک آزمایش شده از نوع قاره پیما بوده و پس از طی مسیری در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر در جنوب دریای ژاپن به آب افتاده است.

 

آن طور که مقام‌های نظامی آمریکا می‌گویند، این موشک توانسته به لحاظ مدت زمان پرواز (۵۱ دقیقه) و رسیدن به ارتفاع جوی (حدود ۴۵۰۰ کیلومتر) از پیشرفت برنامه موشکی پیونگ یانگ حکایت داشته باشد.

 

به گفته مقام‌های نظامی کره‌جنوبی، این موشک از منطقه پیونگ سانگ، واقع در جنوب استان پیونگان شلیک شده است.

 

همزمان، ژاپن می‌گوید این موشک که حدود ۵۰ دقیقه در آسمان پرواز کرده است برخلاف دو موشکی که در تابستان گذشته از آسمان شمال ژاپن عبور کردند، وارد حریم هوایی این کشور نشده است.

 

کره‌شمالی در چند ماه گذشته بارها آزمایش‌های موشکی انجام داده بود اما در چند ماه گذشته و پس از بالا گرفتن تنش کلامی میان رهبر این کشور، کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، این کشور آزمایش جدیدی انجام نداده بود.

 

این کشور طی دو پرتاب آزمایشی که اواسط تابستان امسال انجام داد موفق شد رکورد جدیدی برای موشک‌های بالستیک خود ثبت کند و مدعی شد اکنون قادر است خاک ایالات متحده را با موشک‌های خود هدف قرار دهد.

 

کاخ‌سفید هم گزارش کرد، دونالد ترامپ هنگامی که هنوز این موشک در آسمان بوده، در جریان این آزمایش موشکی قرار گرفته است.

 

واکنش‌ها

 

جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در واکنش به پرتاب بلندپروازترین موشک قاره پیمای بالستیک کره شمالی می‌گوید این اقدام تهدیدی علیه جهان است.

 

ماتیس پس از آنکه دونالد ترامپ و دیگر مقام های ارشد دولت را در جریان این تحول گذاشت، در محوطه کاخ سفید اظهار نظر کرد.

 

او گفت: صادقانه بگویم ارتفاعی که این موشک به آن رسید از موشک های قبلی آنها بیشتر بود. کره شمالی در حال ساختن موشک های بالستیکی است که همه نقاط جهان را تهدید می‌کند.

 

دولت ژاپن نیز اعلام کرد، هرگز ادامه رفتار تحریک آمیز کره شمالی را نخواهد پذیرفت و شینزو آبه، نخست وزیر این کشور خواستار نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شد.

 

اتحادیه اروپا این پرتاب را نقض غیرقابل قبول تعهدات بین المللی کره شمالی توصیف کرد و سفیر انگلیس در سازمان ملل نیز آن را اقدامی بی خردانه خواند.

 

مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی نیز در گفتگوی تلفنی باترامپ گفت: به نظر می‌رسد تکنولوژی موشکی کره شمالی پیشرفت داشته است.

 

دفتر رئیس‌جمهور کره جنوبی اعلام کرد که رهبران دو کشور قرار است مذاکرات بیشتری درباره پاسخ به اقدام اخیر کره شمالی داشته باشند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آمریکا، ژاپن و کره جنوبی به سرعت خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل در مورد آزمایش امروز موشک بالستیک پیونگ‌یانگ شدند که وزارت دفاع ژاپن می‌گوید احتمالاً در منطقه اقتصادی ژاپن در دریا سقوط کرده است.

 

اعضای شورای امنیت قرار است جلسه علنی را حدود ساعت ۴:۳۰ دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی برگزار کنند.

 

از نوامبر سال گذشته میلادی شورای امنیت سازمان ملل صادرات از کره شمالی را به شکل گسترده‌ای ممنوع کرده و واردات به این کشور نیز به شدت محدود شده است که این مساله ضربه‌ای سخت بر پیکره اقتصاد شکننده این کشور است.

 

آزمایش موشکی اخیر کره شمالی سومین آزمایش موفقیت آمیز این کشور است و موشکی است که می‌تواند به آمریکا برسد.

 

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز خواستار اقدامات بیشتر برای تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی شده است.

منبع ایسنا

خودکشی مقام ارشد ارتش چین در بحبوحه تحقیقات فساد

به گزارش خبرگزاری شینهوا، ژانگ یانگ، یکی از اعضای سابق کمیسیون مرکزی ارتش چین به خاطر ارتباط با گیو بوکسیونگ و شو کایهو، ژنرال‌های برکنار شده ارتش چین تحت تحقیق قرار داشت.   خبرگزاری شینهوا به نقل از کمیسیون مرکزی ارتش چین گفت: این تحقیقات ثابت کرد که ژانگ یانگ به شدت قوانین و مقررات ... خودکشی مقام ارشد ارتش چین در بحبوحه تحقیقات فساد

ادامه

جهان, چین, خبر, فساد

بمب‌افکن‌های هسته‌ای چین به‌حالت آماده‌باش کامل درآمدند

به گزارش اِکسپرس، به دنبال تداوم تنش آفرینی های واشنگتن، بمب افکن‌ های هسته‌ ای چین به حالت آماده باش کامل درآمدند.   بر اساس این گزارش، چین بمب افکن‌ های هسته ای خود را ۲۴ ساعته به حالت آماده باش درآورده است.   اِکسپرس در ادامه تأکید کرد که پس از پرواز یک اسکادران ... بمب‌افکن‌های هسته‌ای چین به‌حالت آماده‌باش کامل درآمدند

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, کره شمالی

رزمایش کره جنوبی و آمریکا با ۲۳۰ جنگنده، شامل رادار گریزهای اف ۲۲ و اف ۳۵

به گزارش خبرگزاری یونهاپ در روز شنبه، این رزمایش روزهای چهارم تا هشتم دسامبر برگزار می شود و صدها جنگنده از دو کشور در آن شرکت خواهند کرد.   فرماندهی نیروی هوایی آمریکا امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد دستکم ۱۲ هزار نیروی نظامی این کشور در این رزمایش سالانه که با نام ‘ویجیلانت’ ... رزمایش کره جنوبی و آمریکا با ۲۳۰ جنگنده، شامل رادار گریزهای اف ۲۲ و اف ۳۵

ادامه

امریکا, جهان, خبر, کره جنوبی, کره شمالی

کره شمالی و کوبا درخواست‌های یکجانبه و خودسرانه آمریکا را رد کردند

به گزارش خبرگزاری رویترز، کوبا اعلام کرده است که وزیر خارجه این کشور روز چهارشنبه با همتای کره شمالی خود دیدار داشته و هر دو طرف درخواست‌های یکجانبه و خودسرانه آمریکا را رد کرده‌اند.   این گزارش افزود: وزرای خارجه دو کشور نگرانی خود را نسبت به تشدید تنش در شبه جزیره کره اعلام کرده ... کره شمالی و کوبا درخواست‌های یکجانبه و خودسرانه آمریکا را رد کردند

ادامه

امریکا, جهان, خبر, کره شمالی, کوبا