هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

کاهش نیروهای ائتلاف آمریکا در عراق و سوریه

جانشین فرمانده نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش با بیان اینکه ائتلاف دیگر از پیدایش مجدد این تشکیلات تروریستی در عراق نمی‌هراسد، بقایای داعش در این کشور را “تنها سایه‌ای از آنچه در گذشته بود” توصیف کرد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، ژنرال کنت اکمن، جانشین فرمانده نیروهای ائتلاف ضد داعش در یک کنفرانس خبری ویدئویی از بغداد با روزنامه نگاران در پنتاگون گفت: حتی اگر ائتلاف بین المللی “دریابد که داعش به طور کامل از بین نخواهد رفت” اما افول قدرت داعش به ما اجازه داده است تا حضور خود را در عراق کاهش دهیم.

 

وی افزود: این ائتلاف تاکنون برنامه های خود را بر اساس خطر بازگشت داعش قرار داده است، اما ما از این موضوع فاصله می‌گیریم، زیرا این امر به سادگی رخ نمی‌دهد.”

 

این ژنرال آمریکایی تأکید کرد که داعش حتی در مناطق روستایی به سختی می‌تواند پناهگاهی برای خود بیابد. سرکردگان، اموال، تدارکات و رسانه های آن چیزی جز سایه‌ای از آنچه در گذشته بود، نیست.

 

وی افزود: یکی از نشانه های موفقیت، توانایی داعش در تصرف اراضی است. هنگامی که به مرحله‌ای رسیدیم که فقط یک فتنه کوچک در مناطق روستایی، در غارها و کوه ها پنهان باشد، به طور کلی موفق شده‌ایم.

 

جانشین فرمانده ائتلاف ضد داعش تأکید کرد، ارتش عراق “در اصل قوی‌تر از داعش” است که این به نیروهای ائتلاف در عراق اجازه می‌دهد تعدادشان را در عراق کاهش دهند.

 

ژنرال اکمن با اشاره به اینکه ائتلاف قبلاً تعدادی از پایگاه‌های نظامی را به ارتش عراق تحویل داده است، خاطرنشان کرد:  پایگاه آموزشی بزرگ “بسمایه” در نزدیکی بغداد، جاییکه یک روستای وهمی برای آموزش سربازان در نبردهای شهری احداث شده است، روز شنبه تحویل نیروهای عراقی خواهد شد.

 

وی تصریح کرد، نیروهای آمریکایی که بخش عمده‌ای از نیروهای ائتلاف در عراق و سوریه را تشکیل می‌دهند، “به آرامی و با هماهنگی نزدیک با دولت عراق کاهش خواهند یافت.”

حکومت ولایت فقیه توان بازتولید امکانات مادی و اعتبار نظری را ندارد! پیش به سوی گذار از مرحلهٔ دیکتاتوری

شماری از تحول‌های عمدهٔ کنونی در کشور و علائم آشکار آن‌ها از وضعیت نامتعادل حاکمیت ولایت فقیه و امکان‌ناپذیرتر شدن بازگشت‌ به “روال معمولِ” امر زمامداری حکایت دارند. واقعیت این امر چنان عریان است که از جانب شماری از نظریه‌پردازان هوادار “نظام” در داخل کشور هرچند محتاطانه و بدون ارائه راه‌حل‌هایی مشخص، اما به‌هر صورت ... حکومت ولایت فقیه توان بازتولید امکانات مادی و اعتبار نظری را ندارد! پیش به سوی گذار از مرحلهٔ دیکتاتوری

ادامه

امریکا, ایران, خاورمیانه, سرمایه‌داری, سیاسی, مقاله, نئولیبرالیسم

شورای پناهندگان نروژ : “۲۵ درصد خانواده‌های یمنی در معرض قحطی و گرسنگی هستند”

شورای پناهندگان نروژ اعلام کرد ۲۵ درصد خانواده‌های یمنی بعد از اینکه به دلیل کرونا درآمد خود را به طور کامل از دست داده‌اند، در معرض تهدید قحطی و گرسنگی هستند.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فقر, یمن

ورود ۶۵ خودروی حامل تجهیزات نظامی و لجستیک آمریکا به الحسکه سوریه

کاروانی مشتمل بر ۶۵ دستگاه خودرو حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی روز یکشنبه از مسیر عراق به پایگاه غیرقانونی آمریکا در استان الحسکه سوریه وارد شد.  

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه, عراق