چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کاهش زاد و ولد، اقتصاد چین را تهدید می‌کند

یک روزنامه چینی به نقل از کارشناسان چینی نوشت، کاهش ۱۵ میلیونی شمار زاد و ولد در چین ۲۰۱۸ و افزایش شمار سالخوردگان کشور، دورنمای اقتصادی چین را در معرض تهدید قرار می دهد.

 

به نوشته ‘ساوث چاینا مورنینگ پست’، کاهش میزان زاد و ولد در چین با وجود دست کشیدن دولت از سیاست های سختگیرانه در رابطه با فرزندآوری، نشان از بحران جمعیتی دارد که دورنمای رشد اقتصاد کشور را در معرض خطر قرار می دهد.

 

کاهش ۱۵ میلیونی میزان زاد و ولد چین در سال ۲۰۱۸، دو میلیون بیشتر از سال ۲۰۱۷ بود.

 

انتظار می رود اداره آمار چین اواخر این ماه(ژانویه) شمار زاد و ولد کشور در سال ۲۰۱۸ را اعلام کند. آمار و اطلاعات منتشر شده از سوی مقامات محلی حاکی از کاهش قابل توجه نرخ زاد و ولد در چین ۲۰۱۸ است.

 

‘یی فوشیان’، محقق دانشگاه ویسکانسن- مدیسون و ‘سو جیان’، اقتصاددان دانشگاه پکینگ، در مقاله ای مشترک نوشتند، احتمالا یک روند طولانی مدت کاهش جمعیت در چین شروع شده است.

 

در پی صرفنظر کردن دولت چین از سیاست تک فرزندی و دادن اجازه داشتن دو فرزند به والدین چینی، این کشور در سال ۲۰۱۶ شاهد افزایش میزان زاد و ولد ۱۶.۵۵ میلیونی در سال ۲۰۱۵ به ۱۷.۸۶ میلیون نفر بود.

 

یی و سو در مقاله مشترکی که در ساوث چاینا مورنینگ پست منتشر شد، سال ۲۰۱۸ را به عنوان نقطه عطف تاریخی خواندند که در ذهن مردم چین خواهد ماند. جمعیت جمعیت شروع به کاهش کرده، روند سرعت مشکلات مربوط به بالا رفتن سن شهروندان بیشتر و شور و نشاط اقتصادی کمرنگ شده است.

 

به گفته ‘هوآ چانگ چون’، اقتصاددان چینی، کاهش میزان زاد و ولد تاثیری شگرف بر توسعه اقتصادی و اجتماعی چین می‌گذارد. کاهش میزان زاد و ولدها در سال ۲۰۱۸ شروع دوره ای طولانی و جدیدی است که جمعیت کشور، کاهش را تجربه خواهد کرد.

 

کارشناسان چینی معتقدند، پکن باید سیاست های کنترل جمعیت را کنار بگذارد و مردم را به فرزندآوری ترغیب کند.

ایرنا

۲۰۱۹، سال تنش نظامی چین و آمریکا

کارشناسان معتقدند رویارویی آمریکا با چین در دریای چین شرقی و ادعای مالکیت واشنگتن بر دریای چین جنوبی، تهدید شماره یک جهان در سال ۲۰۱۹ است تهدیدی که موجب شده است تا ارتش چین به عنوان دومین قدرت بزرگ نظامی جهان، از سال ها پیش خود را برای مقابله با آن آماده کند.

ادامه

استرالیا, امریکا, انگلستان, جهان, چین, خبر, ژاپن, شرق آسیا

مقام ارشد نظامی چین: با غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا و تلفات بالای آن‌ها، کشمکش‌ها خاتمه می‌یابد

یک مقام بلندپایه نظامی چین با اشاره به افزایش تنش پکن با واشنگتن بابت حضور ناوگان دریایی آمریکا در منطقه به بهانه حفظ آزادی کشتیرانی، گفت که غرق کردن ناوهای هواپیمابر آمریکا به تنش‌ها در منطقه بر سر «دریای چین جنوبی» خاتمه می‌دهد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, روسیه, رویارویی نظامی

تقاضای ترامپ برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی غیرمنطقی است

نشریه ‘آمریکن کانسروتیو’ در مقاله ای نوشت: تقاضای ‘دونالد ترامپ’ برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی پیش از دادن هر گونه امتیازی به پیونگ یانگ غیرمنطقی است زیرا اگر این رویکرد کاخ سفید عملی بود، احتمالا تا به حال موفقیت هایی در مذاکرات میان دو کشور حاصل می‌شد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, خلع سلاح هسته‌ای, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی