چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

کاهش رشد اقتصادی آمریکا و ژاپن به دلیل کرونا

پیش‌بینی نهادهای مالی از کاهش رشد اقتصادی آمریکا و ژاپن به دلیل پیامدهای ناشی از شیوع کرونا در جهان حکایت دارد.

 

به گزارش روز دوشنبه نشریه بیلد آلمان، اقتصادهای بزرگ جهان از بحران ناشی از شیوع کرونا در کشورهای خود دچار رکود اقتصادی شده اند. در حالی که ژاپن نیز مانند آلمان در بحبوحه شیوع کرونا دچار وقفه اقتصادی و زیان‌های ناشی از آن شده، بیشترین زیان ها را ایالات متحده در آن سوی اقیانوس متحمل شده است.

 

به گزارش ایرنا این نشریه می‌افزاید: فدرال رزرو(بانک مرکزی آمریکا)  پیش‌بینی کرده است در سه ماهه دوم سال جاری آمریکا شاهد کاهش ۳۰ درصدی در اقتصاد باشد.

 

«جروم پاول» مدیر فدرال رزرو در گفت وگو با شبکه سی بی اس گفته است احتمالا به دلیل همه گیری ویروس کرونا و پیامدهای آن تولید ناخالص داخلی ایالات متحده بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد. همچنین میزان بیکاری در این کشور تا ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

 

در حالی که آمار رسمی سه ماه نخست ۲۰۲۰ هنوز اعلام نشده، برآوردها از میزان کاهش ۴.۸ درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا طی این مدت حکایت دارد.

 

پاول با بیان این که بعید است رکود اقتصادی ناشی از کرونا به اندازه رکود دهه ۱۹۳۰میلادی برسد، تاکید کرد بهبود شرایط اقتصادی در حال حاضر به توقف شیوع کرونا و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی بستگی دارد.

 

در ژاپن نیز آمارهای رسمی حاکی از کاهش تولید ناخالص داخلی ۳.۴ درصدی در سه ماه گذشته است. سومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹ به دلیل افزایش میزان مالیات بردرآمد کوچک شده بود، این میزان در حال حاضر به ۷.۱ درصد رسیده است.

داغ شدن شاخص بورس تهران برای «جهش تولیدیِ» خامنه‌ای با رویکرد «اقتصاد کازینوییِ» روحانی!

در چند هفته اخیر رشد بی‌سابقه بازار بورس تهران و جهش پرشتاب شاخص کل بورس در کنار واگذاری “موفقیت‌آمیز” سهام “شستا” (شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی) در صدر خبر رسانه‌های داخلی بود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, ایران, سیاسی, مقاله

ایندیپندنت؛ ماجراجویی‌های ترکیه وافزایش تنش بر سر منابع نفتی در مدیترانه

آغاز فعالیت‌های ترکیه برای اکتشاف گاز و نفت در نزدیکی سواحل قبرس، نگرانی کشورهای منطقه را در مورد تشدید تنش بر سر منابع نفتی در دریای مدیترانه برانگیخته است، زیرا ترکیه با استناد به توافق‌نامه بحث برانگیز تعیین مرزهای دریایی با دولت وفاق ملی لیبی، در تلاش برای یافتن منابع انرژی در دریای مدیترانه شده ... ایندیپندنت؛ ماجراجویی‌های ترکیه وافزایش تنش بر سر منابع نفتی در مدیترانه

ادامه

اقتصادی, امارات, ایتالیا, ترکیه, جهان, حضور نظامی, دخالت نظامی, شمال افریقا, فرانسه, قبرس, لیبی, مصر, مقاله

نفتکش‌های ایران و ناوگان جنگی آمریکا در آب‌های ونزوئلا

نفتکش‌های ایران راهی ونزوئلا هستند. آمریکا ناوهای جنگی خود را روانه آب‌های کارائیب کرده تا به ایران و ونزوئلا اجازه ندهد تحریم‌‌های این کشور را دور بزنند. وزارت خارجه ایران تهدید کرده که به آمریکا پاسخ «قاطعانه» می‌دهد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, ونزوئلا

انبوه آپارتمان‌هایی که در دبی و کانادا خریداری می‌شوند ناشی از سرمایه‌‌های فراری از کشور است

کاظم فرج اللهی به سیاستهای ناکارآمد در حوزه کلان اقتصاد اشاره می‌کند؛ سیاست‌هایی که به جای توجه مثبت به نقش دستمزد کارگر، منجر به فربه شدن نهادهای خاص و انباشت و فرار سرمایه می‌شود.

ادامه

اجتماعی, اقتصادی, ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری