چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند. ... کشور‌های بریکس می‌توانند به‌طور مشترک در برابر استعمار دیجیتال مقاومت کنند

ادامه

استعمار, اقتصادی, تحلیل, جهان, خبر, روسیه

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند. به گزارش خبرگزاری آلمان؛ سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و ... خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, ایتالیا, جهان, خبر, محیط زیست

بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

بر اساس پیش‌بینی «بلومبرگ»، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد اقتصاد جهانی خواهد داشت، به طوری که سهم چین از مجموع کشورهای G7 فراتر رفته و تقریباً دو برابر ایالات متحده خواهد بود. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ محاسبات بلومبرگ در این هفته بر اساس آخرین داده‌های پیش‌بینی اقتصادی «صندوق بین‌المللی ... بلومبرگ: چین همچنان بزرگترین کمک کننده به رشد اقتصادی جهان در ۵ سال آینده خواهد بود

ادامه

اقتصادی, اندونزی, جهان, چین, ژئوپلیتیک, صندوق بین‌المللی پول, هندوستان

کانادا به سخنان اهانت آمیز ترامپ واکنش نشان داد

دفتر «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا با صدور بیانیه‌ای در توئیتر، به اظهارات اهانت آمیز رئیس جمهوری آمریکا در پایان نشست سران «جی هفت» واکنش نشان داد و اعلام کرد که ترودو همه مواضع خود را پیش از این هم در مجامع عمومی و خصوصی مطرح کرده بود.

 

به گزارش رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا شامگاه شنبه با انتقاد از اظهارات نخست وزیر کانادا، امضای خود از بیانیه مشترک نشست سران گروه هفت « جی ۷ » را پس گرفت.

 

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: نخست وزیر کانادا در دیدارها، بسیار آرام و مطیع بود که تا آنجا را ترک کردم، به کنفرانس خبری برود و بگوید که «تعرفه‌های آمریکا توهین‌آمیز است» و او «زیر بار نخواهد رفت». بسیار ضعیف و فریبکارانه. تعرفه‌های ما نتیجه تعرفه‌های ۲۷۰ درصدی او بر محصولات لبنی است!

 

در بیانیه دفتر ترودو در واکنش به این اظهارات آمده است: نخست وزیر مطلبی نگفته است که پیش از این در گفت وگوهای علنی و غیرعلنی با رئیس جمهوری آمریکا مطرح نکرده باشد.

 

بیانیه می‌افزاید: دولت هم‌اکنون روی دستاوردهای نشست جی هفت متمرکز است.

 

نشست سران «جی هفت» متشکل از آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و کانادا، ساعاتی قبل با انتشار یک بیانیه هشت صفحه‌ای به کار خود پایان داد.

 

این بیانیه که در ابتدا اعلام شد رئیس جمهوری آمریکا هم آن را امضا کرده، به انتقاد از سیاست‌های تجاری «حمایت‌گرایانه» پرداخته است.
این می‌تواند اشاره‌ای به تصمیم اخیر دولت آمریکا برای افزایش سنگین تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم باشد؛ اقدامی که جهان را در آستانه یک جنگ تجاری قرار داده است.

 

نخست وزیر کانادا ساعتی پیش در یک کنفرانس خبری گفته بود که به ترامپ هشدار داده است از یک ژوئیه (۱۰ تیر) در اقدامی تلافی جویانه، تعرفه‌هایی سنگین روی کالاهای آمریکایی وضع خواهد کرد.

 

ترامپ امضای بیانیه مشترک اجلاس گروه هفت را پس گرفت

 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که در واکنش به اظهارات نخست وزیر کانادا ، امضا و حمایتش از بیانیه نشست سران «جی هفت» را پس گرفته است.

 

ترامپ که پیش از انتشار این بیانیه، نشست را ترک کرده بود، نوشت: برمبنای اظهارات خلاف واقع جاستین ترودو نخست وزیر کانادا در کنفرانس خبری و تصمیم این کشور در وضع تعرفه‌های سنگین برای کشاورزان، کارگران و شرکت‌های آمریکایی، به نمایندگان آمریکا دستور دادم که از بیانیه مشترک حمایت نکنند.

 

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: نخست وزیر کانادا در دیدارها، بسیار آرام و مطیع بود که تا آنجا را ترک کردم، به کنفرانس خبری برود و بگوید که «تعرفه‌های آمریکا توهین‌آمیز است» و او «زیر بار نخواهد رفت». بسیار ضعیف و فریبکارانه. تعرفه‌های ما نتیجه تعرفه‌های ۲۷۰ درصدی او بر محصولات لبنی است!

 

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در اشاره‌ای تلویحی به شرکت‌های آلمانی، نوشت که دولتش اعمال تعرفه روی آن دسته از خودروسازهایی را بررسی می‌کند که «بازار آمریکا را اشباع کرده‌اند».

 

این تصمیم، در پاسخ به اقدام اخیر واشنگتن در وضع تعرفه‌های ۱۰ و ۲۵ درصدی به ترتیب برای واردات آلومینیوم و فولاد است.
نشست دو روزه سران «جی هفت» متشکل از آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و کانادا، ساعاتی قبل با انتشار یک بیانیه هشت صفحه‌ای به کار خود پایان داد.

 

این بیانیه در اشاره ای ضمنی به تصمیم دولت آمریکا برای افزایش تعرفه‌ها، «حمایت‌گرایی» را که نقطه مقابل تجارت آزاد است، محکوم کرده و وعده «تداوم مبارزه» با این سیاست را داده است.

ایرنا

شی جینپینگ؛ یک‌جانبه‌گرایی، محافظه‌کاری تجاری و واکنش به جهانی‌سازی در حال ورود به اشکال جدیدی است

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در صحبت‌هایش در جریان برگزاری نشست سازمان همکاری شانگهای در چین امروز (یک‌شنبه) خاطرنشان کرد که مجموع قدرت خرید اعضای سازمان همکاری شانگهای تحت رهبری روسیه و چین فراتر از مجموع قدرت خرید اعضای گروه ۷ است.

ادامه

اتریش, اقتصادی, جهان, چین, خبر, روسیه

وزیر خارجه آلمان: دیگر نمی‌توانیم اختلافات با آمریکا را لاپوشانی کنیم

وزیر امور خارجه آلمان با انتقاد شدید از سیاست های رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که ما دیگر نمی توانیم درباره اختلافات با واشنگتن پرده پوشی کنیم.

ادامه

اتحادیه اروپا, اقتصادی, المان, امریکا, جهان, خبر

روسیه درخواست ترامپ را رد کرد

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در واکنش به پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای بازگشت روسیه به گروه کشورهای صنعتی موسوم به (G7)، گفت که مسکو نیازی به حضور در چنین چارچوبی ندارد.

ادامه

اقتصادی, امریکا, انگلستان, ایتالیا, جهان, خبر, روسیه, ژاپن, فرانسه, کانادا