گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

افزایش شاخص فلاکت: دستکاریِ رژیم در “آمار”ها واقعیت امر را تغییر نمی‌دهد آغاز سال نو در اوضاع‌واحوال ادامه و تشدید بحران‌های اقتصادی و بدون وجود کورسوی امیدی در چشم‌انداز شرایط کار و زندگی زحمتکشان و بهبود آن، شادی نوروز و طراوت بهار را به‌کام آنها تلخ کرده است. ارزیابی‌های جدید از قرار گرفتن ۳۰ درصد ... گزارش‌هایی از پیکار و زندگی مردم

ادامه

آزادی, استبداد, اقتصادی, تحریم, حقوق بشر, دانشجویی, روزنامه نگاران, زنان, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول, فقر, قضایی, کارگری, معلمان, معیشت, مقاله

تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

اعتراضات کارگران رسمی این مجموعه در اعتراض به تعرضات معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان ادامه دارد. روز پنجم فروردین این کارگران در شرکت فلات قاره تجمع کردند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: ➖حذف کامل سقف‌حقوق➖حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖عودت کسورات مازاد مالیات➖اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش ... تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

«قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

امضا گرفتن به جبر و برخلاف اراده کارگران، مسیر احقاق حق کارگران را مسدود کرده و آنها را در مسیر مطالبه گری با محدودیت مواجه کرده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، «بعد از پایان هر سه ماه، یک قرارداد از پیش نوشته شده مقابل ما کارگران می‌گذارند و از ما می‌خواهند امضا کنیم یعنی به ... «قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

کارگران فولاد اهواز با تکیه به‌خواست رفع بازداشت یا احضار همکاران؛ خواستار برآورده شدن همه مطالبات خود شدند

جمعی از کارگران گروه ملی فولاد ایران در نامه‌ای جمعی خواستار برآورده شدن همه مطالبات خود شدند و اعلام کردند مطالبات‌شان فقط دستمزد نیست.

 

کارگران گروه ملی فولاد اهواز در سی و دومین روز از تجمع خود در نامه‌ای دسته‌جمعی، به بیان خواسته‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند.

 

در این نامه آمده است: کارگران فولاد نه زیاده‌خواهی کردند و نه اضافه بر دارایی خود چیزی خواستند. تمام خواسته‌هایشان در یک جمله خلاصه می‌شود و آنهم هم استمرار در تولید است. خواسته و درخواستی که هر عقل سلیمی آن را تحسین و تمجید می‌کند. کارگری که هدفش فقط و فقط تولید باشد و در ازای این تولید از جان و دل مایه بگذارد، آرمان کارگری‌ست که در هیچ جای جهان نمیتوان مثیل و بدیلش را یافت. ولی افسوس کسانی هستند که این روحیه جهادی و ایده‌آل کارگری را به ضرر خود می‌بینند و برای جلوگیری از رشد و تعالی این کارگر از تمام امکانات در دسترس استفاده می‌کنند تا حقیقت را وارونه آنچه هست نشان دهند.

 

در ادامه این نامه آمده است: ورود ماشین‌های شمش به بخش دو امروز حرکت مثبتی بود ولی این حرکت کافی نبوده و مطمئنا اگر به همین مقدار رضایت دهیم، بازهم شاهد تکرار تجمعات و اعتراضات خواهیم بود. چراکه از یکسو شمش‌ها برای بخشی اختصاص یافته که تقریبا حدود یک ماه آماده‌سازی لازم دارد و بخش آماده‌ای همچون کوثر را بدون مواد اولیه رها نموده‌اند، از سوی دیگر هیچ تضمینی برای ورود مستمر شمش وجود ندارد و احتمال اینکه ورود این شمش‌ها تنها در جهت خرید زمان و مقطعی باشد، بسیار زیاد است.

 

این کارگران در پایان خواستار برآورده شدن همه مطالبات خود، رونق تولید و رفع بازداشت یا احضار همکاران خود شدند.

ایلنا

 

 

پیکارِ فزایندۀ کارگران، دانشجویان، معلمان، و زنان و ضرورت هماهنگی بیش از پیش گردان‌های اجتماعی در نبرد با رژیم دیکتاتوری!

اعتصاب یکپارچه کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه و کارخانۀ پولاد اهواز اثرهایی چشمگیر در معادلات صحنه سیاسی کشور برجای گذاشته است.

ادامه

ایران, دانشجویی, سیاسی, کارگری, مقاله

تجمع کارگران درمقابل مجلس درحمایت از اعتراضات کارگران فولاد و هفت‌تپه

در خوزستان تظاهرات کارگران نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز ادامه یافت. وجه سیاسی تجمع‌ها به شکل روزافزون برجسته می‌شود. در تهران گروهی از کارگران در حمایت از کارگران اعتصابی خوزستان روبروی مجلس گرد آمدند.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

فشار بر فعالان کارگری در ایران هم‌زمان با اعتراض به “سرکوب” در فرانسه

هم‌زمان با توصیه جمهوری اسلامی به فرانسه برای “خویشتنداری” در مقابل معترضان آن کشور، پنج فعال کارگری در ایران بازداشت شده و پس از مدتی آزاد شدند. اسماعیل بخشی از کارگران نیشکر هفت‌تپه نیز با اتهام‌های امنیتی روبه‌رو است.

ادامه

ایران, حقوق بشر, کارگری, گزارش