تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

اعتراضات کارگران رسمی این مجموعه در اعتراض به تعرضات معیشتی و عدم پاسخگویی به مطالباتشان ادامه دارد. روز پنجم فروردین این کارگران در شرکت فلات قاره تجمع کردند. اهم مطالبات این کارگران عبارتند از: ➖حذف کامل سقف‌حقوق➖حذف تفکیک نادرست مشاغل در مناطق عملیاتی➖حذف محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی➖عودت کسورات مازاد مالیات➖اجرای کامل ماده۱۰ با وجود ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی مانند افزایش ... تجمع کارگران رسمی شاغل در شرکت فلات قاره در خارک

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, نفتگران

بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که رییس جمهور آرژانتین قصد دارد تا ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج کند. به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که خاویر میلی، رییس جمهور آرژانتین در اقدامی دیگر با هدف نمایش رویکرد افراطی‌اش که خود آن را «اره برقی» خوانده است، قصد دارد تا ... بلومبرگ: رییس جمهور افراطی آرژانتین ۷۰ هزار کارمند دولتی را اخراج می‌کند!

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اتحادیه اروپا, جهان, فساد, کارگری, نئولیبرالیسم

شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

در سال گذشته وضع معیشت اکثر مردم کشور، یعنی طبقۀ کارگر و دیگر زحمتکشان شاغل در شهرها و روستاها و بازنشستگان، نه‌تنها بهتر نشد، بلکه بدتر هم شد. شواهد حاکی از آن است که این روند امسال نیز ادامه خواهد داشت. همهٔ وعده‌های دولت رئیسی، همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، سراپا پوچ بود و اَبَربحران‌های چندوجهی ... شعار واقعی سال ۱۴۰۳خامنه‌ای: تشدید استثمار نیروی کار در راه «حفظ نظام»

ادامه

آمریکا, استبداد, استثمار, اسلام سیاسی, اقتصادی, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, جهان, حقوق بشر, خصوصی‌سازی, صندوق بین‌المللی پول, کارگری, معیشت, مقاله, نئولیبرالیسم

«قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

امضا گرفتن به جبر و برخلاف اراده کارگران، مسیر احقاق حق کارگران را مسدود کرده و آنها را در مسیر مطالبه گری با محدودیت مواجه کرده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، «بعد از پایان هر سه ماه، یک قرارداد از پیش نوشته شده مقابل ما کارگران می‌گذارند و از ما می‌خواهند امضا کنیم یعنی به ... «قراردادهای سفیدامضا» نمادی از تحمیل بی‌حقوقی مطلق به کارگران

ادامه

اختلاف طبقاتی, ایران, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگری, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

نشست فوق‌العاده همبستگی با فلسطین فدراسیون WFTU

کمپین همبستگی بین‌المللی «WFTU» با مردم فلسطین تا نیمه فروردین تشکیل و در آن جمع آوری کمک برای غزه مورد تاکید قرار گرفت. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از WFTU، اعضای فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU)، طی نشستی با پخش یک کلیپ ویدیویی درباره وضعیت غزه، بر همبستگی با مردم فلسطین تاکید کردند. جلسه ... نشست فوق‌العاده همبستگی با فلسطین فدراسیون WFTU

ادامه

اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, فدراسیون جهانی سندیکاهای کارگری, فلسطین, کارگری, همبستگی

کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری تبریز امنیت شعلی ندارند؛ پیمانکاران را حذف کنید!

کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری تبریز از اینکه در استخدام شرکت‌های پیمانکاری هستند، گله دارند و خواستار تغییر وضعیت استخدامی خود به قرارداد مستقیم هستند.

 

کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری تبریز در تماس با ایلنا گفتند: از اینکه سالها به صورت پیمانی در استخدام چند شرکت پیمانکاری مشغول کار هستیم، معترض هستیم و خواستار آن هستیم که وضعیت استخدامی‌مان به قرارداد مستقیم تبدیل شود.

 

این کارگران مدعی‌اند: پیمانکار تامین نیرو در مقام کارفرما به هیچ‌یک از تعهدات مزدی خود در قبال کارگران  خدماتی و فضای سبز عمل نکرده است.

 

کارگران شهرداری تبریز در ادامه تصریح کردند: سالهاست پیگیر خروج پیمانکاران تامین نیرو از شهرداری به ویژه در بخش خدمات و فضا سبز هستیم اما تاکنون مسئولان شهری هیچ تصمیم جدی برای حذف پیمانکار و نوع قرارداد کارگران نگرفته‌اند و این موضوع هر روز نگرانی کارگران را بیشتر می‌کند.

 

او در تشریح وضعیت شغلی کارگران خدماتی و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: تقریبا ۱۷۵۳ کارگر در بخش خدمات و  حدود ۳ هزارو ۸۵۰ کارگر در بخش فضای سبز شهرداری تبریز زیر نظر چند پیمانکار مشغول کارند و در تمامی این سال‌ها بخشی از مطالبات مزدی آنها هر ماهه توسط پیمانکاران برداشت می‌شود.

 

به گفته وی؛ از مجموع کارگران خدماتی حدود ۲۰۰ نفر طی دو سه سال گذشته با سفارش برخی مسئولان شهری با عنوان کارگر خدماتی جذب شهرداری شده‌اند و هم اکنون در بخش‌های دیگر مشغول کارند و کار دفتری انجام می‌دهند. درواقع می‌توان گفت، تعداد کارگران خدماتی حدود ۱۵۰۰ نفر است اما از مجموع کارگر فضای سبز ۸۵۰ نفر به عنوان نگهبان در پارک‌ها و سایر مراکز تفریحی شهر به صورت قرارداد ثابت مشغول کارند و مابقی (حدود ۳ هزار نفر) کارگر فصلی‌اند و هر ساله با آغاز فصل بهار تا آبان ماه به صورت پیمانکاری در استخدام شهرداری قرار می‌گیرند.

 

به گفته آنها، کارگرانی که توسط شرکت‌های واسطه نیروی انسانی در بخش خدمات و فضای سبز ۱۰ منطقه شهرداری تبریز مشغول به کار هستند، ثبات شغلی ندارند و هر لحظه امکان بیکاری آنها وجود دارد.

 

کارگران شهرداری تبریز با بیان اینکه پیمانکار تامین نیرو فقط یک اسم است و هیچ نقشی در انجام کار اجرایی شهرندارد، در ادامه تصریح کردند: برخی پیمانکاران شهری برای انجام پروژه‌های اجرایی آورده‌ای مالی دارند و مرتبا از جیب هزینه می‌کنند اما پیمانکاران تامین نیرو بدون یک ریال آورده مالی به سودهای کلانی دست پیدا می‌کنند.

 

آن‌ها در ادامه افزودند: شهرداری تبریز می‌تواند با حذف پیمانکاران تامین نیرو با کارگران قرارداد مستقیم ببندند. ما کارگران انتظار داریم منابع مالی که هر ماه با وجود پیمانکاران از دریافتی ماهانه‌مان کسر می‌شد به کارگران بازگردد و با این اتفاق شاهد افزایش انگیزه در کارگران خواهد شد.

 

در ادامه کارگران شهرداری درباره وضعیت مطالبات خود گفتند: خوشبختانه کارگران خدماتی و پاکبان شهرداری تبریز معوقات مزدی ندارند و حقوق و بیمه آنها در موعد مقرر پرداخت می‌شود اما کارگران فضای سبز در زمینه پرداخت به موقع حقوق و بیمه با مشکل روبرو هستند.

 

به گفته کارگران، در حال حاضر  مجموع پیمانکارانی که در بخش فضای سبز مشغولند در دریافت صورت وضعیت‌های مالی خود با شهرداری دچار مشکل هستند و این موضوع باعث شده در روزهای گذشته شاهد تجمع آنها باشیم در عین در روزهای گذشته نیز شماری از همکاران فضای سبز منطقه ۴ شهرداری تبریز به دلیل پرداخت نشدن چندین ماه حق بیمه دست به تجمع زده بودند که در حال حاضر با میانجی‌گری مسئولان موقتا این مشکل مرتفع شده است.

 

آن‌ها در ادامه افزودند: ما کارگران خدماتی شهرداری تبریز سال‌های گذشته با چالش‌های زیادی روبرو بودیم و مرتبا برای دریافت مطالبات معوقه صنفی خود اعتراض می‌کردیم. پیگیری مکرر ما در سالهای گذشته در نهایت باعث شد امروز مطالباتمان به‌روز شود و در کل به‌جز بحث حذف پیمانکاران که خواسته همه کارگران شهرداری است خواسته دیگری نداریم.

 

کارگران شهرداری تبریز در ادامه تصریح کردند: متاسفانه در سال‌های اخیر نظارت کافی بر عملکرد پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری تبریز وجود نداشته با این حال ما کارگران خدماتی و پاکبان شهرداری تبریز به جرات می‌توانیم بگوییم از هر لحاظ حرف اول را در سطح کشور می‌زنیم. این رضایت‌مندی در نتیجه تلاش شبانه‌روزی کارگران خدماتی شهرداری تبریز حاصل شده است.

 

آن‌ها با تاکید بر اینکه کارگران پیمانی بعد از سال‌ها کار از همه مزایای قانونی کار بی‌بهره بوده و از قرارداد‌های موقت خود با پیمانکار خسته شده‌اند، در پایان خواستار حذف پیمانکاران تامین نیرو از شهرداری شدند.

تجمع کارگران نیروگاه دماوند در اعتراض به‌تغییر مدیریت و نبود امنیت شغلی

کارگران نیروگاه دماوند به تلاش‌‌ سهامدار اصلی نیروگاه برای تغییر مدیریت شرکت بهره‌برداری تولید برق دماوند به شرکت مپنا معترض‌اند. معترضان معتقدند باتوجه به سابقه کار شرکت بهره‌برداری مپنا این انتقال؛ امنیت شغلی آنها را به خطر می‌اندازد.

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری

چهار کارگر بازداشتی هفت تپه به قید کفالت آزاد شدند

به گزارش ایلنا، یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی، مسلم چشم خاور و محمد خنیفر، چهار کارگر بازداشتی هفت تپه که در روزهای گذشته بازداشت شده بودند، آزاد شدند.   از قرار معلوم، این آزادی به قید کفالت صورت گرفته است.   سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ضمن سپاس وقدردانی از زحمات وکیل این کارگران (سرکارخانم فرزانه ... چهار کارگر بازداشتی هفت تپه به قید کفالت آزاد شدند

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, کارگری