رئیس پنتاگون اذعان کرد پذیرش اوکراین درناتو امنیت روسیه را تهدید می‌کند

وزیر دفاع آمریکا در جریان جلسه استماع کنگره اعتراف کرد که عضویت اوکراین در ناتو در تضاد با منافع ملی روسیه است. او همچنین به ذکر دلایل مخالفت کشورش با حملات کی‌یف علیه پالایشگاه‌های روسیه پرداخت. به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا سه‌شنبه در جلسه کمیته سرویس‌های مسلح سنای آمریکا گفت: مطمئنا اگر ... رئیس پنتاگون اذعان کرد پذیرش اوکراین درناتو امنیت روسیه را تهدید می‌کند

ادامه

آمریکا, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, سوئد, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, گزارش, ناتو

فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد

وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: وزارت خارجه فنلاند امروز پنجشنبه معاهده امنینی این کشور و اتحادیه اروپا را عامل تضعیف حاکمیت فنلاند به حساب آورد. طبق گزارش روسیا ... فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اتحادیه اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, گزارش, ناتو

روسیه: ناتو و آمریکا، قطب شمال را به منطقه نظامی تبدیل کردند

لکساندر استپانوف محقق ارشد موسسه آمریکای لاتین آکادمی علوم روسیه گفت که ایالات متحده و کشورهای عضو ناتو نزدیک به ۱۰ سال است که قطب شمال را تبدیل به منطقه نظامی کرده اند تا زیرساخت‌های نظامی را برای کشورهای هم مرز روسیه فراهم کنند. به گزارش ایرنا از تاس، استپانوف توضیح داد: ایجاد مناطق نظامی ... روسیه: ناتو و آمریکا، قطب شمال را به منطقه نظامی تبدیل کردند

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, سوئد, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, ناتو

روسیه: تأسیسات هسته‌ای شمال اروپا بخشی از اهداف قانونی ما خواهند بود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد تأسیسات اروپای شمالی که تسلیحات هسته‌ای آمریکا را در خود جای‌ داده است، در صورت درگیری مستقیم بین فدراسیون روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به‌عنوان اهداف نظامی قانونی در نظر گرفته می‌شوند. به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی در ... روسیه: تأسیسات هسته‌ای شمال اروپا بخشی از اهداف قانونی ما خواهند بود

ادامه

آمریکا, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, شمال اروپا, فنلاند, ناتو

روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

با گسترش گروه‌های تبهکار، مردم عادی در سوئد به پوشیدن جلیقه ضدگلوله روی آورده‌اند که واکنش منفی پلیس این کشور را به دنبال داشته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ گفته می‌شود تعداد فزاینده‌ای از کودکان و نوجوانان در سوئد هنگام تردد در شهر‌ها جلیقه ضدگلوله می‌پوشند، زیرا سطح خشونت در این کشور افزایش یافته و ... روی آوردن مردم سوئد به پوشیدن جلیقه‌های ضدگلوله در سطح شهر‌ها

ادامه

پناهجویی, جهان, خبر, سوئد, شمال اروپا, فقر

کارنامه ایمنی گله‌ای در سوئد؛ گذشتن از مرز روزانه ۴ هزار مبتلای جدید / هشدار دولت سوئد برای زمستانی تیره و تار

رشد اقتصادی سوئد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، با وجود اجتناب دولت این کشور از اجرای سیاست قرنطینه عمومی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، به پایین‌تر از پیش‌بینی‌های اولیه رسید.

 

یورونیوز؛ مطابق تازه‌ترین آمار منتشر شده توسط اداره آمار سوئد، رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ به ۴.۳ درصد رسیده که پایین‌تر از پیش‌بینی ۵ درصدی بوده است. البته اقتصاد سوئد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به دلیل کاهش فعالیت برخی مشاغل با رکود ۸.۶ درصدی مواجه شده بود.

 

گزارش اداره آمار سوئد نشان می‌دهد که رشد بزرگ‌ترین اقتصادی اسکاندیناوی بیش از همه متاثر از افزایش صادرات به دلیل تضعیف کرون در مقابل یورو بوده است. با این حال، دولت این کشور معتقد است که اجرای موفق بسته محرک اقتصادی سخاوتمندانه‌اش موجب خواهد شد تا کاهش رشد اقتصادی سوئد در پایان سال ۲۰۲۰ به اندازه نیمی از متوسط افت تولید ناخالص داخلی منطقه یورو برسد.

 

سوئد بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی هرگز سیاست قرنطینه عمومی را اجرا نکرده است. به همین دلیل تاکنون نزدیک به ۶ هزار نفر در این کشور ۱۰ میلیون نفری جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست داده‌اند. این در حالی است که دانمارک ۵.۸ میلیون نفری که به اجرای سیاست قرنطینه عمومی تن داده تاکنون تنها ۷۲۹ تن تحت تاثیر سرایت ویروس کرونا فوت شده‌اند. در فنلاند و نروژ ۵.۵ میلیون نفری نیز این تعداد به ترتیب ۳۶۱ و ۲۸۲ تن گزارش شده است.

 

هر چند سوئد امیدوار بود که با اجتناب از اجرای قرنطینه به سمت نوعی ایمنی گله‌ای در برابر ویروس کرونا حرکت کند ولی در هفته‌های اخیر، موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در این کشور سیر صعودی به خود گرفته و بار دیگر از مرز روزانه ۴ هزار مبتلای جدید گذشته است. بر همین اساس، دولت سوئد هشدار داده است که این کشور با زمستان تیره و تاری رو به رو خواهد بود.

 

استفان لووِن، نخست وزیر سوئد اعلام کرده که با پر شدن تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه، سیستم بهداشتی سوئد تحت فشار قرار گرفته است. به همین دلیل سیاست برقراری فاصله اجتماعی بار دیگر در ۷ منطقه از ۲۱ منطقه کشور که تقریباً ۷۰ جمعیت سوئد در آن ساکن هستند، بار دیگر به اجرا گذاشته شده است.

 

استفان اینگوِس، رئیس بانک مرکزی سوئد پیش از این اعلام کرده بود که با اعمال محدودیت‌های جدید، پیش‌بینی‌های رشد سه ماهه چهارم باید اصلاح شود.

۱۷ کشور اروپایی در وضعیت قرمز کرونا

در نقشه جدید محدودیت‌های مرزی برای مهار شیوع ویروس کرونا، ۱۷ کشور اروپایی از جمله فرانسه، بلژیک، اسپانیا و انگلیس در وضعیت قرمز و خطرناک هستند.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, اجتماعی, اروپا, اسپانیا, المان, انگلستان, ایتالیا, جهان, خبر, سوئد, سوئیس, فنلاند, یونان

اعتراف به شکست معمار راهبرد سوئد در مقابله با کرونا/ انتقاد چین از سوئد

معمار راهبرد نه چندان سختگیرانه سوئد برای مقابله با کرونا اذعان داشت که سیاست در پیش گرفته وی مسبب بالا بودن نرخ مرگ و میر در این کشور بوده است.

ادامه

انگلستان, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, دانمارک, سوئد, شمال اروپا, فنلاند, نروژ

به رغم ادعاها، سوئد ناکام در مراقبت از شهروندان مسن در برابر کرونا

سوئد که پیشتر رویکرد سختگیرانه‌ای را در قبال شیوع کرونا در پیش نگرفته بود و تعجب کارشناسان را به خود جلب کرده، اکنون به ناکامی در محافظت از افراد مسن در خانه‌های سالمندان و آسایشگاهها اذعان کرده است.

ادامه

بازنشستگان, جهان, حقوق بشر, خبر, سوئد, شمال اروپا

انتظار «ایمنی جمعی» در برابر ویروس کرونا در استکهلم تا چند هفته دیگر

مقام‌های بهداشتی دولت سوئد می‌گویند انتظار دارند استکهلم، پایتخت این کشور در پایان ماه مه (تا سه هفته دیگر) در برابر ویروس کرونا به «ایمنی جمعی» برسد.

ادامه

جهان, حقوق بشر, خبر, دانمارک, سوئد, شمال اروپا, فنلاند, نروژ