پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

رئیس جمهور روسیه با هشدار به حامیان کی‌یف، تاکید کرد مسکو به‌دنبال تقابل با دست‌نشانده‌های آمریکا در شرق اروپا نیست. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه و طی سخنرانی در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی در استان «تِوِر» در غرب این کشور اظهار کرد چندین مقام غربی با این ادعا که ... پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما اف-۱۶‌های اوکراین را در هر کشوری ساقط می‌کنیم

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, اوکراین, جمهوری چک, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب, گزارش, لهستان, ناتو

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

یک مقام ارشد ارتش انگلیس بر این باور است نیروهای انگلیسی قادر به جنگ با روسیه برای بیش از دو ماه نیستند. به گزارش ایسنا، ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک ... ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از دو ماه دوام نمی‌آوریم

ادامه

انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, شرق اروپا, غرب اروپا, ناتو

وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید که آمریکا خیلی عجولانه مسئولیت حمله تروریستی مسکو را به گردن داعش انداخت و با این تصمیم خودش در گوشه رینگ گیر افتاده است! به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به حمله تروریستی جمعه هفته گذشته به یک سالن کنسرت ... وزارت خارجه روسیه: آمریکا در حمله تروریستی مسکو، خودش را گوشه رینگ گرفتار کرد!

ادامه

آمریکا, انگلس, اوکراین, تحلیل, تروریسم, جهان, روسیه, شرق اروپا

صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین رسید. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، اوکراین سومین فقره از تسهیلات صندوق بین‌المللی پول به مبلغ ۸۸۰ میلیون دلار را دریافت کرد. «دنیس شمیهال»، نخست‌وزیر اوکراین روز سه‌شنبه اعلام کرد که اوکراین در چارچوب برنامه مالی جدید، سومین ... صندوق بین‌المللی پول۸۸۰ میلیون دلار به اوکراین داد

ادامه

آمریکا, افغانستان, اقتصادی, اوکراین, خبر, روسیه, شرق اروپا, صندوق بین‌المللی پول, غرب

شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه ‌شنبه) گفت که اوکراین در حمله تروریستی مرگبار به سالن کنسرت کروکوس در نزدیکی مسکو دست دارد. به گزارش ایسنا، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه در پاسخ به اینکه آیا اوکراین یا داعش مسئول این حمله هستند که ۱۳۷ کشته برجای گذاشت، گفت «البته که اوکراین است». به ... شورای امنیت روسیه: اوکراین در حمله تروریستی مسکو دست دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تروریسم, جنگ نیابتی, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا

کارمند آمریکا در روسیه در حال دزدی رؤیت شد + فیلم

بتازگی تصاویری منتشر شده که نشان می‌دهد، یکی از کارکنان سفارت آمریکا در مسکو اوایل سال جاری، نشانگر یکی از ایستگاههای قطار روسیه را به سرقت برده و جان مسافران را در معرض خطر قرار داده است.

 

به گزارش فارس، بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز گذشته (دوشنبه) تصریح کرد که در بهار امسال، نشانگر ایستگاه قطار از تقاطعی در نزدیکی ایستگاه «اوستاشکوف» در نزدیکی شهر «تور» خارج از شهر مسکو ناپدید شد.

 

زاخارووا ادامه داد: «پلیس طبق آنچه انتظار می‌رفت، اقداماتی را قبل از تحقیقات انجام داد و تصاویر ضبط شده دوربین‌های شبکه سی سی تی وی مشاهده کرد که یک مرد ناشناس حدود ۳۰ ساله، این نشانگر را به سرقت می‌برد».

 

طبق این گزارش، خودرویی که فرد سارق از آن استفاده کرده بود،‌ از آن جهت بسیار برجسته بوده که دارای پلاک دیپلماتیک قرمز رنگ بود.

 

زاخارووا سپس توضیح داد: «در همان روز مورد نظر، همان خودرو به دلیل نقض قوانین رانندگی، در منطقه تور توسط مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف شده بود و یکی از کارکنان سفارتخانه آمریکا، راننده آن بود».

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه توضیح داد که این اقدام کارمند سفارت آمریکا ممکن بود جان و ایمنی مسافران قطار را در معرض خطر قرار دهد.

 

زاخارووا در این خصوص گفت: «آنچه خنده‌دار نیست، خطری است که این شهروند آمریکایی برای جان و سلامت مسافران قطار به وجود آورد. اوستاشکوف در واقع یک قسمت شلوغ از راه‌آهن است. اگر نشانگر ناپدید شده به سرعت پیدا نمی‌شد، احتمال وقوع یک تراژدی وجود داشت».

 

فیلمی که در شبکه سی سی تی وی منتشر شده است، مردی را نشان می‌دهد که نشانگری را از محلی که در آن قرار گرفته، جدا می‌کند و سپس آن را در مسیر قرار می‌دهد و سپس مجدداً آن را برداشته و در جنگلی کنار جاده مخفی می‌کند.

 

طبق این گزارش، تحقیقات نشان می‌دهد فردی که چنین سرقتی را انجام داده، پارکر ویلسون کارمند سفارت آمریکا است.

 

از آن جایی که کارکنان دیپلماتیک از مصونیت دیپلماتیک برخوردار هستند، پلیس موفق به بازجویی از این کارمند سفارت آمریکا نشد اما پس از این رخداد، ویلسون به آمریکا بازگشت.

 

در ماهها و سال‌های گذشته، روابط روسیه و آمریکا با تنش‌های بسیاری همراه بوده است و در برهه‌ای از زمان و فروردین امسال، مقام‌های مسکو درست یک روز پس از آن که واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعلام کرد، دستور اخراج ۱۰ دیپلمات آمریکایی را صادر کردند.

 

به دنبال تنش در روابط آمریکا و روسیه، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا در اواسط ماه مارس گذشته برای مشورت به مسکو فراخوانده شده بود و از طرف دیگر، «جان سالیوان» سفیر واشنگتن در مسکو نیز به همین بهانه در آوریل ۲۰۲۱ به آمریکا بازگشته بود که پس از دیدار اخیر رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در ژنو، سفیر روسیه مجدداً به آمریکا بازگشت.

 

مسکو اظهارات وزیر فرانسوی درباره واکسن روسی را احیا نئونازیسم خواند

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه اظهارات وزیر مشاور امور اروپایی فرانسه درباره واکسن روسی را محکوم کرد و آن را احیای تبعیض نئونازیسم در اروپا دانست.

ادامه

اتحادیه اروپا, تحلیل, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, یونان

ابراز نگرانی روسیه درباره دست داشتن آمریکا در ترور رئیس‌جمهور هائیتی

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به گزارش‌ها در خصوص بازداشت دو آمریکایی در ارتباط با قتل رئیس‌جمهور هائیتی، اعلام کرد مسکو به طور جدی نگران گزارش‌ها در این ارتباط است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شرق اروپا, هائیتی