هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

بنا به گزارش هآرتص، اسرائیل قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، هآرتص در ادامه جنایت‌های خود در نوار غزه، به دنبال جداسازی شمال این باریکه از مناطق مرکزی و جنوبی آن است. ... هآرتص: اسرائیل قصد تجزیه غزه را دارد

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

وزارت امور خارجه کلمبیا اظهارات وزیر امور خارجه اسرائیل علیه «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری این کشور به دنبال حمایت از تصویب آتش‌بس در غزه توسط شورای امنیت سازمان ملل را رد و تاکید کرد: اقدامات علیه غیرنظامیان غزه باید به صورت فوری پایان یابد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری افه، وزارت امور خارجه کلمبیا ... تشدید تنش دیپلماتیک بوگوتا – تل‌آویو؛ پاسخ کلمبیا به‌ عصبانیت اسرائیل

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, کلمبیا

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

رسانه آمریکایی نوشته ایالات متحده برخلاف مخالفت ظاهری با حمله اسرائیل در رفح اما در پشت‌پرده به‌دنبال توقف آن نیست بلکه در حال سروشکل‌دادن به حمله است. به گزارش ایسنا، در دو روز نشست و مذاکره میان «یوآو گالانت» وزیر جنگ اسرائیل با مقام‌های ارشد آمریکایی در کاخ سفید و پنتاگون درباره عملیات برنامه‌ریزی‌شده در ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا در پشت‌پرده با عملیات اسرائیل در رفح موافق است

ادامه

آمریکا, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت «پروپاگانداهای آمریکایی با این ادعا که حمله تروریستی جمعه مسکو توسط داعش انجام شده، خودشان را به تله انداخته‌اند. همین‌طور مشخص است که چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند. مشخص است؛ چون آنها راه دیگری ندارند». به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید شواهد مستقیم و ... مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟

ادامه

آمریکا, افغانستان, اوکراین, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق اروپا, عراق, غرب, مقاله

در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

در گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل که قرار است امروز به شورای حقوق بشر ارائه شود، تأکید شده است که دلایل منطقی زیادی برای اثبات نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه وجود دارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های ... در جدیدٔترین گزارش سازمان ملل، اسرائیل به نسل‌کشی درغزه متهم شد

ادامه

آمریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

کارشناسان آمریکایی: واشنگتن مانع فشار جهانی بر بن‌سلمان است

شماری از کارشناسان آمریکایی در مصاحبه با خبرگزاری شینهوا تاکید کرده اند آمریکا بزرگترین مانع فشارهای جهانی بر دولت بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در پرونده قتل خاشقچی است.

 

‘وایان وایت’ از مسئولان سابق وزارت خارجه آمریکا در گفت و گو با این رسانه بر این باور است که واشنگتن به عربستان برای پیشبرد سیاست هایش در منطقه خاورمیانه و برای مقابله با ایران نیاز دارد.

 

او خاطر نشان کرد آمریکا هر امتیازی لازم باشد به عربستان می دهد تا بتواند سیاست هایش را در ارتباط با ایران به پیش ببرد و برای همین در موضوع قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار مخالف آل سعود تلاش می کند تا روابط دو جانبه مخدوش نشود.

 

وی تاکید کرد که آمریکا راهبردی توام با فشارهای همه جانبه برای ایران تدوین کرده است و نمی خواهد که این موضوع تحت تاثیر پرونده قتل قرار گیرد و به عربستان برای پیشبرد این برنامه نیاز دارد و مایل نیست در اتحادش با ریاض خللی بوجود بیاید.

 

این کارشناس آمریکایی تصریح کرد که آمریکا برای پیشبرد برنامه فشار بر ایران در همه زمینه ها بیش از هر زمان دیگری به عربستان نیاز دارد و می خواهد این کشور کماکان ایفاگر نقش مهمی در خاورمیانه و در این زمینه باشد.

 

‘دیوید پولاک’ محقق موسسه واشنگتن در سیاست های خاور نزدیک نیز می گوید: آمریکا نمی تواند و نمی خواهد اجازه دهد که پرونده قتل خاشقچی روابطش با عربستان را تیره کند زیرا برای به انزوا کشاندن ایران و افزودن بر فشارهای بی امان بر تهران، به ریاض نیاز مبرم دارد.

 

وی گفت که آمریکا به دنبال تامین منافع خود در خاورمیانه است و نمی خواهد این منطقه را رها کند و از طرف دیگر به دنبال فشارهای فزاینده بر ایران است و در این شرایط نمی گذارد تا این پرونده چندان در روابط با عربستان تاثیر بگذارد.

 

‘فورد اوکونل’ از تدوین کنندگان راهبردهای جمهوریخواهان نیز به شینهوا گفت که دنیا در انتظار اقداماتی از سوی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا است و اگر اقدامی نشود کشورهای دیگر نیز نگاه متفاوتی به واشنگتن خواهند داشت.

 

این کارشناسان می گویند در حال حاضر اقداماتی بسیار جزیی در ارتباط با فشار بر عربستان از سوی آمریکا اتخاذ شده است که به هیچوجه با سنگینی جرم مطابقت ندارد و باید دید در ادامه دولت ترامپ چه خواهد کرد تا بتواند نظر جامعه بین المللی را جلب کند اما به نظر می رسد که آمریکا تمایل ندارد روابطش با ریاض از اساس دستخوش تحول شود.

ایرنا

خشم آمریکا از تقویت روابط اقتصادی اسرائیل و چین

آمریکا از تقویت روابط اقتصادی اسرائیل با چین به شدت خشمگین است. این در حالی است که اکنون جنگی اقتصادی میان چین و آمریکا درگرفته و واشنگتن نگران است بازنده نبرد اقتصادی با پکن باشد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا

عطوان؛ واکنش مسکو و دمشق به‌حمله اسرائیل ویرانگر و زلزله‌وار خواهد بود

عبدالباری عطوان در مطلبی در رای الیوم آورده است: می‌توان گفت که بدون تردید هفته جاری شاید سرآغازی برای زورگویی‌های آمریکا و اسرائیل با هم باشد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

عطوان: ناتو عربی اعلام جنگ فرقه‌ای جدید در منطقه است

روزنامه فرامنطقه ای ‘رأی الیوم’ در یادداشتی روز دوشنبه با انتقاد از تشکیل ائتلاف موسوم به «ناتو عربی»، نوشت: تشکیل ائتلاف جدید به معنای اعلام آغاز جنگ های مذهبی و فرقه‌ای جدید در منطقه خاورمیانه و اجرای طرح اسرائیل خواهد بود.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, عربستان سعودی, عمان, فلسطین, قطر, لیبی, مقاله, یمن