عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

«ویکتور مانوئل روچا» سفیر پیشین آمریکا در هاوانا به اتهام چهار دهه جاسوسی برای کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بث بلوم» قاضی دادگاه فدرال در میامی روز جمعه پس از یک جلسه سه ساعت و نیمه به روچا گفت که «حداکثر مجازات» را برای وی تعیین ... سفیر پیشین آمریکا در کوبا به ۱۵سال زندان محکوم شد

ادامه

آرژانتین, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر, کوبا

درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

روسای جمهوری کلمبیا، بولیوی و هندوراس در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه اسرائیل، بر تعهد خود به بازگرداندن صلح در غرب آسیا و جلوگیری از جنگ جدیدی در خاورمیانه با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی تاکید کردند و تشکیل جلسه فوری سازمان ملل متحد را خواستار شدند. به گزارش ... درخواست کلمبیا، هندوراس و بولیوی از سازمان ملل برای جلوگیری از جنگی جدید در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, برزیل, بولیوی, تجاوز نظامی, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, ضد جنگ, غرب آسیا, فلسطین, کلمبیا, گزارش, نسل‌کشی, هندوراس, ونزوئلا

کادر پزشکی کوبا مستحق نوبل است

رئیس انجمن فرانسه ­- کوبا گفت: اعطای جایزه صلح نوبل به تیم پزشکی کوبا، نه تنها بر مبنای عدالت‌خواهی بلکه در واقع به رسمیت شناختن ۶۰ سال همکاری‌های جهانی این جزیره است.

 

به گزارش اعتماد آنلاین؛ دیدیه فیلیپ فعال همبستگی فرانسه و رئیس انجمن ‌کوبا – فرانسه، که در سال ۱۹۶۲ ایجاد شده، در گفت و گویی با این خبرگزاری تاکید کرد: همانطور که این کشور طی دهه‌های طولانی، همواره کمک‌های پزشکی انسان دوستانه خود را به سوی مردم نیازمند گسیل داشته است، هم اکنون نیز در زمان شیوع کووید-۱۹ با مردم جهان ابراز همبستگی می‌کند.

 

فیلیپ با بیان اینکه واشنگتن با تهاجم و به راه انداختن جنگ‌های مذهبی، با تکیه بر رسانه های تبلیغاتی دروغ­‌مدار و گمراه کننده، قصد پنهان کردن حقیقت در باره کوبا و انقلاب این کشور را داشت، افزود: در حالی که آمریکا برای جنگ افروزی، افسران نظامی به سراسر جهان اعزام می‌کند، کوبا ارتشی با لباس سفید (کادر پزشکی) به کشورهای دنیا می‌فرستد و این همان حقیقتی است که آمریکا قصد پنهان کردن آن را دارد. به همین دلیل است که کمپین بین‌المللی در جهت اعطای جایزه صلح نوبل به متخصصان بهداشت کوبایی، از روی عدالت‌خواهی و بسیار حائز اهمیت است.

 

این فعال اجتماعی، تاکید کرد: کمک‌های کوبا به سراسر جهان نمایانگر آن است که می‌توانیم بیش از آنکه به فکر پول باشیم، نگران حال مردم باشیم؛ چراکه کمک‌های پزشکی کوبا در حال حاضر با وجود تحریم‌های اقتصادی و مالی وضع‌شده از سوی آمریکا بر این کشور، در سطح جهانی اعزام می‌شود.

 

رئیس انجمن کوبا – فرانسه با اشاره به اعزام اخیر ۱۵ پزشک به یک بخش فرانسوی خارج از کشور، خاطرنشان کرد: تیم متخصصان پزشکی کوبا تاکنون جان میلیون‌ها انسان را در نقاط مختلف جهان، ازجمله آمریکای لاتین، منطقه کارائیب، آفریقا، آسیا و منطقه اقیانوس آرام که در اثر زمین لرزه، طوفان، سیل و بیماری های همه‌­گیر رنج می‌بردند، نجات داده است. در همه گیری کنونی کووید-۱۹ نیز کمک های پزشکی این کشور به اروپا رسیده است.

 

در این راستا گزارشی از نشریه اسپانیایی لاوانگواردیا با اشاره به لطیفه‌ای رایج در کوبا مبنی بر اینکه «اگر در کوبا داروی درمانی برای کرونا کشف شود، دونالد ترامپ قبل از اینکه کسی بتواند آن را بخرد، همه را کشته است! » نوشت: تفاوت چشمگیری بین مدل بیوتکنولوژی ایالات متحده آمریکا و کوبا وجود دارد. در حالی که بیوتکنولوژی آمریکا دسترسی به داورهای جدید را تضمین نمی‌کند و بیش از ۳۰ میلیون آمریکایی از خدمات بیمه درمانی محرومند، در کوبا بیوتکنولوژی متعلق به دولت و عموم مردم بوده و صنعتی است در راستای کمک به سیستم بهداشت جهانی.

 

همچنین به گزارش خبرنامه رسمی سازمان بهداشت جهانی، کوبا به پرورش پزشکان بیشتر کمک می‌کند. گیل رید، روزنامه نگار مشهور آمریکا در این رابطه نوشته است: مدرسه پزشکی آمریکای لاتینی هاوانا که بزرگترین مدرسه پزشکی دنیاست، با پذیرش جوانان مستعد کشورها، از آنها پزشکانی حاذق و مردمی تحویل جوامعی می­‌دهد که بیشترین نیاز را به آنها دارند و این امید هست که دستیابی به خدمات درمانی و بهداشت را در نواحی فقیر و مناطق آسیب‌دیده فراهم کند. اکنون چالش ما این است که جوامع پزشکی را مجبور به پذیرش آنها کنیم.

 

تارنمای علم و توسعه SciDevNet نیز با تیتر «پزشکان کوبایی در برابر ویروس کرونا: تجارت یا نوع‌دوستی» به تجربیات دیرینه و ارزشمند دانش پزشکی کوبا پرداخته و از اعزام ۲۵ تیم پزشکی متخصص از ماه مارس (خرداد) با هدف نوع‌دوستانه و به منظور مبارزه با کووید-۱۹ در ۲۳ کشور جهان خبر داد.

 

پیش‌تر و به دنبال اعزام تیم‌های کمک‌رسان پزشکی کوبا به چند کشور، بیش از ۴۰ سازمان، نهاد و اتحادیه در اروپا از پیشنهاد اعطای جایزه صلح نوبل به کادر پزشکی کوبا که در سراسر جهان برای کمک به کشورهای مختلف در مقابله با کرونا اعزام شده‌اند، حمایت کرده‌ بودند.

 

جایزه نوبل معتبرترین جایزه‌ای است که در حوزه‌های علمی به یک دانشمند یا یک سازمان تعلق می‌گیرد.

 

وزیر دفاع ونزوئلا: مخالفان نمی توانند قدرت را در دست گیرند

وزیر دفاع ونزوئلا همزمان با دعوت مردم به شرکت در انتخابات آینده پارلمانی، به مخالفان دولت هشدار داد که آنها هرگز نخواهند توانست با وجود ارتش ضدامپریالیست، انقلابی و بولیواری قدرت سیاسی را در این کشور در دست گیرند.

ادامه

امریکای لاتین, انگلستان, جهان, خبر, ونزوئلا

کشف ویروس کرونا در فاضلاب‌های برزیل در نوامبر سال گذشته

پژوهشگران دانشگاه فدرال سانتا کاتارینای برزیل روز پنجشنبه ۱۲ تیر، ۲ ژوئیه اعلام کردند که با تحقیق و تحلیل نمونه های فاضلاب از ماه اکتبر سال گذشته تا مارس سال جاری به این نتیجه رسیدند که در نمونه فاضلاب ماه نوامبر سال گذشته، ویروس کرونا کشف شده است.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, برزیل, جهان, خبر, دانش