خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

خبرگزاری فرانسه با اشاره به تشدید بحران سیاسی برای کابینه بنیامین نتانیاهو در پی تظاهرات بی‌وقفه معترضان در داخل اراضی اشغالی برای مطالبه استعفای او پیش‌بینی کرد که روزهای این نخست وزیر اسرائیل به شماره افتاده است. به گزارش ایسنا، این خبرگزاری فرانسوی در تحلیل خود با اشاره به تظاهرات هزاران معترض در سرزمین‌های اشغالی ... خبرگزاری فرانسه: کار نتانیاهو تمام است

ادامه

آمریکا, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, خاورمیانه, زنان, فساد, فلسطین, کودکان, گزارش

هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

هزاران اسرائیلی بار دیگر در چندین شهر اسرائیل علیه دولت نتانیاهو نخست‌وزیر این کشور تظاهرات کردند. آنها خواستار برگزاری انتخابات جدید و توافق با حماس بر سر گروگان‌های اسرائیلی شدند. تظاهرات در تل‌آویو به درگیری کشیده شد. به گزارش دویچه وله؛ هزاران اسرائیلی شامگاه شنبه ۳۰ مارس (۱۱ فرودین) در شهرهای تل‌آویو، اورشلیم (بیت‌المقدس) و ... هزاران اسرائیلی علیه دولت نتانیاهو تظاهرات کردند

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

پیتر مرتنز، دبیرکل حزب کارگر بلژیک، در سال‌های اخیر یکی از شخصیت‌های مطرح در جنبش کمونیستی در طرح مسئله ضرورت ایجاد روابط نزدیک تر کشورهای «جنوب جهانی» برای مقاومت در برابر هژمونی طلبی کشورهای امپریالیستی بوده است. کتاب جدید او با عنوان “شورش” که چاپ اول آن  در دسامبر ۲۰۲۳ در هلند منتشر شد، فراخوانی ... گفت‌وگویی با «پیتر مرتنز»، دبیرکل حزب کارگران بلژیک

ادامه

آزادی, آفریقای جنوبی, آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, استبداد, استثمار, استعمار, اسراییل, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, امپریالیسم, اندونزی, انگلس, بانک جهانی, بریکس, بلژیک, بولیوی, تحریم, ترکیه, جنوب, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سرمایه‌داری, سوسیالیسم, شیلی, صلح, صندوق بین‌المللی پول, عدالت اجتماعی, فرانسه, فلسطین, کشاورزی, کوبا, محیط زیست, مصاحبه و گفتگو, نئولیبرالیسم, هندوستان

هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم آرژانتین جمعه در اعتراض به فقر و گرسنگی و تورم افسار گسیخته به خیابان‌ها آمدند و شعارهایی از جمله «نه به افزایش هزینه حمل و نقل»، «گرسنه منتظر نمی‌ماند» و «دیگ‌ها خالی است، جیب‌ها هم خالی است» سر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از مردم ... هزاران نفر در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در آرژانتین تظاهرات کردند

ادامه

آرژانتین, آمریکای لاتین, اعتراضات اجتماعی, اقتصادی, جهان, حقوق بشر, خبر, فقر, کارگری, گرسنگی, معلمان

انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

نامزدهای مستقل وابسته به نخست وزیر سابق پاکستان، اکثریت کرسی‌های شورای ملی این کشور را در انتخابات هفته گذشته به‌دست آوردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، براساس اعلام کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای مستقل وابسته به عمران خان، نخست وزیر سابق و رهبر حزب تحریک انصاف این کشور تاکنون ۹۸ کرسی شورای ملی ... انتخابات پاکستان؛ متحدان عمران‌خان اکثر کرسی‌ها را ازآن خود کردند

ادامه

اعتراضات اجتماعی, پاکستان, جنوب آسیا, جهان, خبر, فساد

کادر درمان انگلیس با بیش از۵۰۰ کشته در مبارزه با کرونا، علیه برنامه‌های ریاضتی دولت به خیابان‌ها آمدند

هزاران تن از کادر درمانی انگلیس که در خط مقدم مقابله با کرونا در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های این کشور فعالیت می‌کنند، در اعتراض به مخالفت دولت برای افزایش دستمزد این بخش در خیابان‌های مرکزی لندن دست به تظاهرات زدند.

 

به گزارش روز جمعه ایرنا، در این حرکت اعتراضی معترضان شعارنوشته‌ها و پارچه‌نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن به جان باختن صدها نفر از همکاران خود بر اثر کرونا اشاره و نوشته بود «ما جان خود را برای نجات شما به خطر می‌اندازیم ».

 

آنها که پس از راهپیمایی از خیابان‌های مرکزی لندن در مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس تجمع کردند، علیه سیاست‌های ریاضتی دولت شعارهایی را سر داده و از بوریس جانسون خواستند تا به جای کف زدن و تشویق کردن آنها، حقوق‌شان را افزایش دهد.

 

دولت انگلیس که در میانه خروج از اتحادیه اروپا زیر فشارهای اقتصادی شدیدی قرار دارد تصمیم گرفته تا سال آینده میلادی حقوق برخی مشاغل در بخش‌های خدمات عمومی، از جمله کادر درمانی این کشور را افزایش ندهد.

 

این در حالیست که تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر از پزشکان، پرستاران و نیروهای شاغل در خط مقدم بیمارستان‌های این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و کمبود لباس‌های محافظتی جان خود را از دست داده‌اند.

 

انگلیس در ابتدای شیوع کرونا با کمبود شدید تجهیزات محافظتی از جمله روپوش‌های پزشکی و چشم‌بند مواجه و ناچار شد برای کنترل انبار بیمارستان‌ها، توصیه‌های غیر بهداشتی ارائه کند.

 

سازمان ملی خدمات بهداشت انگلیس فروردین گذشته از پزشکان و پرستاران این کشور خواسته بود به‌جای استفاده از روپوش تمام قد و یکبار پزشکی، گزینه‌هایی مانند پیش‌بند پلاستیکی یا استفاده از روپوش‌های قابل شست‌وشو را در نظر قرار دهند.

 

این سازمان همچنین از کادر درمانی خواسته بود روپوش‌های موجود را فقط در شرایطی که احتمال بالای تماس با ترشحات بیماران مبتلا به کرونا وجود دارد استفاده کنند.

 

این تحولات سبب شد تا کارکنان بخش درمان انگلیس بارها درباره کمبود وسایل حفاظتی در مواجهه با بیماران کرونایی هشدار داده و یا در فضای مجازی از موسسه‌های خیریه طلب کمک کرده‌اند اما مقام‌های انگلیس به جای توجه به این درخواست،‌ آنها را توبیخ و یا تهدید به اخراج کنند.

 

اینک کارکنان بخش خدمات درمانی انگلیس درحالی علیه برنامه‌های ریاضتی دولت اعتراض می‌کنند که بوریس جانسون درباره شیوع موج دوم کرونا در این کشور و سراسر اروپا هشدار داده است. کارشناسان امور بهداشتی هم پیش بینی می‌کنند که موج جدید کرونا نسبت به دوره قبل مرگبارتر خواهد بود.

 

«پتریک والانس» مشاور عملی دولت احتمال داده که بیش از ۱۲۰ هزار نفر طی ۹ ماه زندگی خود را از دست بدهند.

 

وی گفته است: با توجه به اینکه در فصل زمستان و سرمای هوا افراد وقت بیشتری را در محیط های سربسته در کنار یکدیگر خواهند بود، موج دوم شیوع ویروس کرونا احتمالا جدی تر و مرگبارتر از شرایط فعلی خواهد بود.

 

بر اساس آمارهای منتشر شده، انگلیس با ثبت ۴۵ هزار و ۹۹۹ مورد فوتی ناشی از کرونا، در زمان حاضر بیشترین تعداد تلفات را در قاره اروپا ثبت کرده است.

پورتلند همچنان ملتهب از اعتراضات مردمی؛ “جان سیاهپوستان مهم است” ، “فدرالی‌ها به خانه بروید”

هزاران تن از مردم آمریکا برای برگزاری یک اعتراض شبانه دیگر در خیابان‌های شهر پورتلند در ایالت اورگان تجمع کردند. تاکنون تلاش مقام‌های محلی برای بیرون راندن نیروهای سرکوبگر فدرال راه به جایی نبرده است.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, حقوق بشر

اعتصاب هزاران کارگر در سراسر آمریکا علیه نژادپرستی اقتصادی

هزاران تن از کارگران در سراسر ایالات متحده آمریکا از محل کارشان خارج شدند تا به اعتراضات بپیوندند و از مقام‌ها و شرکت‌ها بخواهند تا به نابرابر اقتصادی که در نابرابری نژادی ریشه دارد، پایان دهند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تبعیض‌نژادی, جهان, خبر, کارگری

هزاران نفر در بیت‌المقدس اشغالی علیه نتانیاهو تظاهرات کردند + ویدیو

هزاران نفر از ساکنان بیت‌المقدس اشغالی سه‌شنبه شب(به وقت محلی) با تجمع مقابل ساختمان محل اقامت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل خواستار استعفای او شدند.

ادامه

اسراییل, اعتراضات اجتماعی, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, ویدیو