ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

منابع خبری بامداد جمعه از استقرار مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه در نیجر در پی لغو توافق نظامی این کشور با آمریکا، خبر دادند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی نیجر گزارش داد که مربیان نظامی روسیه با یک هواپیمای حامل تجهیزات نظامی وارد این کشور شدند. بر اساس این گزارش، در ... ورود مربیان نظامی و پدافند هوایی روسیه به نیجر

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تروریسم, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب آفریقا, غرب اروپا, فرانسه, نیجر

ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند در اظهاراتی با بیان اینکه شک نکنید که به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به زودی اتفاق خواهد افتاد، گفت: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین دیگر قابل قبول نیست. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری بارون، وزیر خارجه ایرلند با اشاره به ارائه پیشنهاد ... ایرلند: به تعویق انداختن اعلام کشور مستقل فلسطین قابل قبول نیست

ادامه

آفریقای جنوبی, اسپانیا, اسراییل, اسلواکی, ایرلند, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, غرب اروپا, فلسطین, گزارش, مالت, نسل‌کشی

دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

یک مقام فرانسوی که در پارلمان اروپا نیز حضور دارد تاکید کرد فرانسه با ارسال سلاح به اسرائیل در کشتار مردم غزه دخیل است. به گزارش باشگاه خبرنگاران: مانون اوبری، نماینده فرانسه در پارلمان اروپا در جریان حضور در برنامه Grand Rendez-Vous از موضع دولت کشورش در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه که وارد ... دست خون‌آلود فرانسه در نسل‌کشی غزه

ادامه

اروپا, استعمار, اسراییل, تحلیل, جهان, سازمان ملل, غرب اروپا, فرانسه, فلسطین, نسل کشی

کاتالونیا دوشنبه هفته آینده از اسپانیا جدا شده و دولت مستقل تشکیل می‌دهد.

به گزارش رویترز، «میریا بویا» نماینده پارلمان ایالت کاتالونیا اعلام کرد این منطقه روز دوشنبه هفته آینده اعلام استقلال می‌کند.

 

بویا افزود کاتالونیا پس از جلسه پارلمان روز دوشنبه، استقلال خود از دولت مرکزی اسپانیا را اعلام می‌کند.

 

وی تاکید کرد: «می‌دانیم که ممکن است با محرومیت‌های شغلی و دستگیری مواجه شویم، اما برای این مساله آمادگی داریم.»

 

این درحالی است که «کارلوس پوجدمان» رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا نیز سه‌شنبه گفته بود، این منطقه طی روزهای آینده اعلام استقلال خواهد کرد.

 

پوجدمان گفته بود کاتالونیا به دنبال مذاکره با دولت مرکزی اسپانیا بود اما رفتار مادرید نشان داد این مساله امکان‌پذیر نیست.

 

روز یکشنبه گذشته در منطقه کاتالونیا با مرکزیت شهر بارسلون همه‌‌پرسی استقلال برگزار شد، اما دولت مرکزی اسپانیا کوشید تا از برگزاری آن جلوگیری کند. مقام‌های محلی می گویند، نزدیک به ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان در این همه پرسی به استقلال این منطقه رأی مثبت داده‌اند.

 

کارلوس پوجدمان در پاسخ به پرسشی درباره دخالت حکومت اسپانیا و این که دولت مرکزی کنترل منطقه کاتالونیا را دست بگیرد، گفته است: «چنین اقدامی، یک اشتباه خواهد بود که همه چیز را تغییر خواهد داد.»

 

این در حالی است که که «فیلیپ ششم» پادشاه اسپانیا، روز سه‌شنبه رهبران منطقه کاتالونیا را متهم کرد که با زیر پا گذاشتن اصول دموکراتیک باعث چند دستگی در بین مردم کاتالونیا شده‌اند.

 

پادشاه اسپانیا در یک برنامه تلویزیونی زنده رهبران منطقه کاتالونیا را به عدم وفاداری به دولت و حکومت اسپانیا متهم کرد.

 

دولت مرکزی اسپانیا می‌گوید همه‌پرسی بر خلاف قانون اساسی اسپانیا است؛ قانونی که در پی مرگ فرانکو، واپسین دیکتاتور آن کشور، در سال ۱۹۸۷ به تصویب رسید.

 

در روز سه‌شنبه همچنین صدها هزار نفر در اعتراض به «خشونت» پلیس در روز همه‌پرسی استقلال این منطقه در شهر بارسلون دست به راهپیمایی زدند.

 

خبرگزاری فرانسه می گوید، حدود ۳۰۰ هزار تظاهر کننده در خیابان های بارسلون خواستار «خروج نیروهای اشغالگر» شدند و اعلام کردند که «خیابان ها همیشه به ما تعلق دارد».

 

این در حالی است که به دنبال فراخوان اتحادیه‌های کارگری و گروه‌های هوادار استقلال کاتالونیا، ایستگاه‌های مترو در بارسلون تعطیل شدند و کارگران دست از کار کشیدند.

 

مقام‌های محلی در کاتالونیا می گویند، بیش از ۷۰ درصد از کارگران به فراخوان اعتصاب پاسخ مثبت دادند.

 

پیش از این،‌ دانشگاه‌های بارسلون، موزه هنر معاصر این شهر و حتی باشگاه فوتبال بارسلونا اعلام کرده‌ بودند که به اعتصاب سراسری می‌پیوندند.

ایلنا

تجمع فعالان حقوق زنان در ترکیه در اعتراض به “قانون مفتی”

فعالان زن در ترکیه در اعتراض به طرح قانونی برای رسمیت بخشیدن به ثبت ازدواج توسط مفتی‌ها، در برابر پارلمان این کشور تجمع کردند. به گفته آنان، این طرح در صورت تصویب شدن سوءاستفاده جنسی و ازدواج کودکان را امکان‌پذیر می‌کند.   شمار زیادی از فمینیست‌ها و فعالان حقوق زنان در ترکیه روز چهارشنبه (۱۲ ... تجمع فعالان حقوق زنان در ترکیه در اعتراض به “قانون مفتی”

ادامه

ترکیه, جهان, حقوق بشر, خبر, زنان

احتمال بروز عوارض تتو تا ۱۵ سال بعد!

به نقل از تلگراف،یک زن ۳۰ ساله استرالیایی پس از احساس درد و ایجاد توده در زیر بغل خود و ترس از ابتلا به سرطان به بیمارستان مراجعه کرد.   پزشکان در بیمارستان سلطنتی پرینس آلفرد در سیدنی طی یک عمل جراحی این بافت را برداشتند.   کارشناسان پس از سئوال از بیمار درباره انجام ... احتمال بروز عوارض تتو تا ۱۵ سال بعد!

ادامه

استرالیا, انگلستان, جهان, خبر, دانش

رئیس‌جمهوری فرانسه باید به‌جنایت‌‌های کشورش در الجزایر اعتراف کند

«اولیوی لوکور گراند مزون» استاد دانشگاه فرانسوی تصریح کرد که «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه که در زمان نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری ، استعمار فرانسه را جنایت ضدبشریت دانسته است، اکنون نیز باید به عنوان یک مقام رسمی به این امر اعتراف کند.   به نقل از خبرگزاری رسمی الجزایر(واج) این استاد دانشگاه تاکید ... رئیس‌جمهوری فرانسه باید به‌جنایت‌‌های کشورش در الجزایر اعتراف کند

ادامه

الجزایر, تاریخ, جهان, حقوق بشر, خبر, فرانسه

در محکومیت خشونت پلیس اسپانیا؛ کاتالونیا امروز شاهد اعتصاب سراسری است

به گزارش خبرگزاری فرانسه، درگیری‌ها و تنش‌های خشونت آمیز در جریان برگزاری رفراندوم استقلال کاتالونیا از اسپانیا که البته با پیروزی مردم این منطقه در همه‌پرسی همراه شد، باعث خشم مردم شده و آنها امروز قصد دارند تا اعتصاب سراسری برگزار و این خشونت‌ها را محکوم کنند. درگیری‌ها در کاتالونیا بیش از ۹۰۰ مجروح برجای ... در محکومیت خشونت پلیس اسپانیا؛ کاتالونیا امروز شاهد اعتصاب سراسری است

ادامه

اسپانیا, جهان, خبر