عراق خواستار از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا شد

مقام‌های عراقی می‌گویند که دولت بغداد درخواستی را برای از سرگیری گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا و همچنین موضوع خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، به واشنگتن ارسال کرده است.

ادامه

امریکا, ایران, تجاوز نظامی, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق

بمباران یوگسلاوی «لکه ننگ» ناتو است که هرگز پاک نخواهد شد!

وزیر کشور صربستان به مناسبت بیست و دومین سالگرد بمباران این کشور از سوی نیروهای ناتو گفت: صربستان هرگز آن جنایت را فراموش نکرده و به دنبال عدالت است.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, جنایات جنگی, حقوق بشر, دخالت نظامی, دیدگاه, سازمان ملل, صربستان, ناتو, یوگوسلاوی

رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

با گذشت ۱۰ سال از آغاز توطئه غرب و در رأس آن آمریکا علیه سوریه به خاطر ذخایر نفت و گاز این کشور، امروز شاهد آن هستیم که مقاومت ملت و ارتش سوریه این توطئه را خنثی کرده و ملت سوریه در داخل و خارج این کشور نسبت به این توطئه‌ها برای تجزیه کشورشان آگاه ... رای الیوم؛ پس از۱۰ سال توطئه غرب، سوریه امروز درقله‌های پیروزی است

ادامه

استعمار, اسراییل, اقتصادی, امریکا, انگلستان, تروریسم, حقوق بشر, خاورمیانه, دخالت نظامی, سوریه, مقاله

مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

ادامه

امپریالیسم, امریکا, تجاوز نظامی, تحلیل, تروریسم, تشنج‌ زایی, جهان, جهان غرب, حقوق بشر, خاورمیانه, روسیه, سوریه

ژنرال لهستانی: غرب از سلاح هسته‌ای علیه روسیه استفاده خواهد کرد

یک ژنرال لهستانی با اشاره به اینکه غرب از سلاح هسته ای علیه روسیه استفاده خواهد کرد، گفت: روسیه به راحتی کشورهای بالتیک را تصرف می کند و نبرد ناتو با ارتش روسیه در لهستان خواهد بود.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال لهستانی «والدیمار اسکشیبچاک» اعلام کرد که غرب در صورت تجاوز روسیه از سلاح هسته‌ای علیه این کشور استفاده خواهد کرد.

 

وی افزود: قبلاً نیز آمریکا آماده استفاده از سلاح هسته‌ای بود تا ارتش سرخ را در قلمرو لهستان متوقف کند این طرح‌ها هنوز در صورت تجاوز روسیه موجود است.

 

ژنرال لهستانی گفت: هیچ کشور اروپایی به تنهایی قادر به مقابله با ارتش روسیه نیست و لهستان به همین خاطر در سال ۱۹۹۹ به ناتو ملحق شد.

 

وی تاکید کرد: ناتو ضعیف شده است و گواه آن نیز ملحق شدن کریمه به روسیه و درگیری داخلی در دونباس اوکراین است. روسیه از تقویت جناح شرقی ناتو نگران نیست زیرا نیروهای آمریکایی در لهستان، رومانی و کشورهای بالتیک قادر به تغییر اوضاع نیستند. روسیه به راحتی می‌تواند اراضی کشورهای بالتیک را تصرف کند و نبرد میان ناتو و ارتش روسیه در لهستان خواهد بود و بنابر این، ناتو باید اهمیت ورشو به عنوان یک همپیمان را درک کند.

مهر

انتقاد روسیه از مواضع مخرب غرب در قبال سوریه و ونزوئلا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه یادآور شد، کشورهای غربی تلاش می‌کنند تا مانع بازگشت سوریه به جمع اتحادیه عرب شوند و آمریکا نیز همچنان به فکر اجرای سناریوی نظامی و ایجاد هرج و مرج در ونزوئلاست.

ادامه

اتحادیه عرب, امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, سوریه, ونزوئلا

اهداف مسکو در آمریکا در صورت حمله واشنگتن به روسیه

شبکه تلویزیون دولتی «روسیه-۱» فهرستی از ۵ مرکز تصمیم‌گیری اصلی آمریکا را منتشر کرد که در صورت حمله این کشور به روسیه با موشکهای هایپرسونیک (مافوق صوت) مسکو منهدم خواهند شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه

پوتین خطاب به‌آمریکا: اگر بخواهید، آماده بحران موشکی به‌سبک کوبا هستم

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد که اگر ایالات متحده بخواهد، روسیه به لحاظ نظامی برای یک بحران موشکی دیگر به سبک کوبا آماده است و کشورش در بحث اجرای اولین حمله هسته‌ای برتری دارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, انگلستان, ایتالیا, ترکیه, جهان, خبر, روسیه, کوبا, یونان