مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد. میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نسبت به اهداف واشنگتن برای گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی هشدار داد و خاطرنشان کرد که ایالات متحده این نیات را برای مدت طولانی داشته ... مسکو: واشنگتن به دنبال گشودن «جبهه دوم» علیه روسیه در قفقاز جنوبی است

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, اتحادیه اروپا, ارمنستان, جنگ سرد, جنوب شرق اروپا, روسیه, شرق آسیا, شمال غرب آسیا, صلح, گزارش

درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

وزارت بهداشت ارمنستان اعلام کرد در پی درگیری‌ها مقابل ساختمان‌های دولتی در ایروان دستکم ۳۴ تن زخمی شدند. به گزارش ایرنا به نقل از تاس، دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت ارمنستان سه‌شنبه شب گفت: ۱۶ نفر از زخمی‌ها از اعضای پلیس و ۱۸ تن دیگر غیرنظامی هستند. این درگیری‌ها پس از آن آغاز شد که جمهوری ... درگیری معترضان و پلیس ارمنستان ۳۴ زخمی بر جای گذاشت

ادامه

اتحادیه اروپا, تروریسم, جنوب شرق اروپا, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا

آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، در رزمایش «شریک عقاب» که دوشنبه آغاز شد، ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور دارند. هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام ... آغاز رزمایش ۱۰ روزه آمریکا و ارمنستان

ادامه

آذربایجان, آمریکا, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, قفقاز

توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

مقام‌های قره‌باغ اعلام کردند که توافقی برای ازسرگیری ترانزیت کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه لاچین حاصل شده و کمک‌های روسیه از طریق جاده «آغ‌دام» نیز به این منطقه ارسال خواهد شد. به گزارش ایرنا به نقل از آرمن پرس، مرکز اطلاع‌رسانی قره‌باغ شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بحران انسانی در قره‌باغ-ناگورنو، دولت ... توافق برای بازگشایی گذرگاه لاچین و جاده آغ‌دام و ارسال کمک‌های بشردوستانه به قره‌باغ

ادامه

آذربایجان, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, روسیه, شمال غرب آسیا, فرانسه, قفقاز

۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

در ادامه تنش‌ها میان ایروان و باکو در قره‌باغ، ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، ارمنستان و جمهوری آذربایجان امروز جمعه اعلام کردند که در جریان درگیری ها در امتداد مرز مشترک خود در شمال غربی منطقه قره باغ، متحمل تلفاتی ... ۲ نظامی ارمنستانی کشته و ۳ نیروی جمهوری آذربایجان زخمی شدند

ادامه

آذربایجان, اتحاد شوروی, ارمنستان, جنوب شرق اروپا, جهان, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, روسیه, شمال غرب آسیا, هلند

ژنرال انگلیسی: اسد که جنگ را برده چرا باید حمله شیمیایی کند؟!

به نوشته روزنامه دیلی میل، جاناتان شاو، رئیس سابق نیروهای ویژه انگلیس ادعای ترزا می، نخست وزیر انگلیس مبنی بر اینکه بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه عامل حمله شیمیایی در شهر دوما واقع در حومه دمشق بوده است، زیر سوال برد.

 

او گفت: چرا اسد باید در این دوره زمانی از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده باشد؟! او در جنگ پیروز شده است.

 

او گفت: این فقط نظر شخص من نیست بلکه بسیاری از فرماندهان ارشد در ارتش آمریکا هم چنین نظری دارند. هیچ منطقی برای دست داشتن اسد در آن حمله وجود ندارد. او شورشیان سوری را متقاعد کرد که با اتوبوس از مناطق اشغالی خارج شوند. او کنترل اراضی آنها را به دست گرفت. بنابراین چرا باید آنها را با گاز شیمیایی هدف گرفته باشد؟

 

ژنرال شاو در مصاحبه اختصاصی با میل آن ساندی افزود: جهادگرایان و چندین گروه اپوزیسیون مختلف که علیه اسد می‌جنگند، انگیزه بسیار بیشتری برای اجرای یک حمله با تسلیحات شیمیایی و انداختن آن به گردن اسد داشتند. انگیزه آنها این بود که می‌خواهند آمریکا وارد این جنگ شود چون ترامپ گفته بود آمریکا از سوریه خارج می‌شود تا سایرین مشکلات را حل کنند.

 

آدمیرال لرد وست، رئیس سابق نیروی دریایی سلطنتی انگلیس هم در اظهاراتی مشابه گفت: اگر من مشاور رئیس‌جمهوری اسد بودم، چرا باید الان به او پیشنهاد می‌دادم که از تسلیحات شیمیایی استفاده کند؟ اصلا منطقی نیست. اما برای گروه‌های اپوزیسیون می‌توان دید که دلیل آنها چیست.

 

لاوروف از توافق با پاریس درباره دوما قبل از حمله غرب به سوریه پرده برداشت

 

وزیر خارجه روسیه از توافق میان مسکو و پاریس درباره شهر دومای سوریه قبل از حمله کشورهای غربی به این کشور خبر داد.

 

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه از امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی خود خواست اسنادی را درباره حمله شیمیایی ادعایی در سوریه ارائه کند اما او این مساله را رد کرد. کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس هیچ اسنادی دال بر استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه ارائه نکرده‌اند. غرب بر مسائلی برای حمله به سوریه تکیه کرد که تنها در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی پخش شده بود.

 

لاوروف تأکید کرد: همگان می‌دانند که این حمله کمی قبل از آغاز فعالیت کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی انجام شد. روسیه و فرانسه توافق کرده بودند که پاریس کارشناسانی را به شهر دومای سوریه بفرستد اما با وزارت دفاع روسیه تماسی برقرار نشد.

 

وی اظهارات درباره ممانعت از رسیدن کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی به سوریه را نادرست دانست و تأکید کرد که کارشناسان آماده رفتن به دوما برای آغاز فعالیت خود هستند.

 

لاوروف گفت: حملات غرب به سوریه قابل قبول و قانونی نیست. اظهارات درباره دوما را قبلا هم درباره حمله ادعایی در خان شیخون شنیده بودیم.

 

وی گفت: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) حمله به سوریه را اینگونه توجیه کرد که دمشق با استقبال از کارشناسان مخالفت کرده است اما این درست نیست. ما با دولت سوریه برای تسهیل مأموریت تیم تحقیقات درباره استفاده از سلاح شیمیایی به توافق رسیده بودیم.

ایسنا

مادورو: «سگ‌های جنگ» از تجاوز به سوریه بهره می‌برند

به گزارش نووستی، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا طی اظهاراتی درباره تجاوز ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا، گفت: «ما این حمله را اقدامی جنایتکارانه علیه ملت سوریه قلمداد می‌کنیم که با هدف ایجاد ترس و تروریسم انجام گرفته و مراکز علمی این کشور را نابود کرده است.»

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, انگلستان, جهان, خبر, سوریه, شمال غرب آسیا, فرانسه

روزنامه هاآرتص: حمله به سوریه یک شکست برای آمریکا بود

تارنمای روزنامه هاآرتص با درج اینکه حمله به سوریه شکستی برای ائتلاف تحت رهبری آمریکا بود، اذعان کرد: این حمله موشکی یک پیروزی برای بشار اسد رئیس جمهوری سوریه بود و نیت واقعی قدرت های غربی را فاش کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا, عربستان سعودی, فلسطین, مصر, یمن

پیام حمایتی پسر جمال عبد الناصر برای اسد درباره حمله به سوریه

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، عبد الحکیم عبد الناصر، پسر جمال عبد الناصر، رئیس جمهور فقید مصر در پیامی برای بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ضمن محکوم کردن حمله سه‌گانه اخیر علیه این کشور، حمله سه‌گانه به مصر در سال ۱۹۵۶ را یادآور شد.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, سوریه, شمال افریقا, فرانسه, مصر

روسیه: حمله به‌سوریه توهین به‌ پوتین است و بی‌جواب نخواهد ماند

«آناتولی آنتونوف» با انتشار پیامی بر صفحه توئیتر خود در واکنش به حمله بامداد سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه گفت: مسکو هشدار داده بود که این اقدامات بی پاسخ نخواهد بود.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا