چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه ۲۳ آوریل در کنفرانس خبری در اشاره به اظهارات آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در انتقاد از روابط اقتصادی و تجاری چین و روسیه گفت: آمریکا در حالی که لایحه کمک به اوکراین را تصویب کرده، از طرفی دیگر، دست به اتهام بی‌اساسی علیه مبادلات ... چین: مواضع آمریکا در مورد روابط چین – روسیه ریاکارانه است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, اقیانوسیه, اوکراین, تحلیل, جنایات جنگی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا

کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

ژاپن نخستین واحد تفنگداران دریایی‌ خود را برای مقابله با چین تشکیل داد

به گزارش خبرگزاری رویترز، منطقه دریای چین شرقی جایی است که توکیو نگران هرگونه آسیب پذیری خود در آنجا مقابل حملات احتمالی نظامیان چین است.

 

امروز در یک مراسم رسمی در محل یک پایگاه نظامی در نزدیکی منطقه “ساسبو” واقع در جزیره “کیوشو” حدود ۱۵۰۰ عضو این واحد تحت عنوان “یگان استقرار سریع آبی – خاکی” در حالی که لباس‌های استتار نظامی به تن داشتند در صفوف منظم در هوای سرد و طوفانی حضور یافتند.

 

توموهیرو یاماموتا، معاون وزیر دفاع ژاپن در سخنرانی در این مراسم گفت: با توجه به دشوارتر شدن وضعیت امنیتی و دفاعی در پیرامون ژاپن دفاع از جزایر ما یک ممنوعیت حیاتی محسوب می‌شود.

 

در ادامه این مراسم نظامیان این واحد اقدام به اجرای یک مانور ۲۰ دقیقه‌ای بازپس‌گیری یک جزیره دور افتاده از اشغالگران کردند.

 

تشکیل این واحد تفنگداران دریایی ژاپن از آن جهت مناقشه برانگیز است که به گفته منتقدان چنین واحدهای آبی – خاکی می‌توانند نوعی نمایش قدرت نظامی محسوب شوند و از آنها برای تهدید همسایگان ژاپن استفاده کنند.

 

ژاپن در قانون اساسی که بعد از پایان جنگ جهانی دوم تصویب کرد هرگونه حق دست زدن به جنگ را برای خود مردود دانست.

 

این واحد جدیدترین بخش از نیروی دریایی رو به رشد ژاپن است که دربردارنده ناوهای حامل هلی‌کوپتر، کشتی‌های آبی – خاکی، هواپیماهای عمود پرواز اوسپری و تجهیزات مخصوص تهاجم‌های آبی – خاکی شده و بخشی از تلاش‌های ژاپن برای بازدارندگی در برابر بلندپروازی‌های چین محسوب می‌شود.

 

چین که قدرت مسلط در دریای چین جنوبی محسوب می‌شود در سال‌های اخیر به لحاظ بودجه نظامی بسیار از ژاپن جلو افتاده است.

 

پکن که مدعی یک گروه از جزائر کوچک خالی از سکنه تحت کنترل ژاپن در دریای چین شرقی است در سال ۲۰۱۸ یک بودجه دفاعی ۱۷۶.۵۶ میلیارد دلاری برای نیروهای مسلح خود در نظر گرفته که سه برابر از بودجه ژاپن نیز بیشتر است.

 

این یگان استقرار سریع آبی – خاکی ژاپن مجموعا ۲۱۰۰ نیرو داشته و به این ترتیب ژاپن را یک قدم به تشکیل نیرویی مشابه “واحد اعزام‌های خارجی تفنگداران دریایی آمریکا” نزدیک می‌کند.

ایسنا

شینهوا: آمریکا در جنگ تجاری با چین شکست می‌خورد

به گزارش رویترز، رسانه رسمی چین هشدار ایالات متحده را درباره افزایش تعرفه‌های گمرکی به سخره گرفت و اعلام کرد که این دست اقدام‌ها شکست خواهد خورد. این رسانه همچنین اعلام کرد که تنها گزینه پیش روی چین این است که چنان ضربه‌ای به آمریکا وارد کند که «دردش را از یاد نبرد.»

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

روسیه خواستار توقف رزمایش‌های آمریکا در شبه جزیره کره شد

سفیر سیار وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این کشور خواستار توقف رزمایش های آمریکا با کره جنوبی در شبه جزیره کره شده است چرا که رزمایش های آمریکا و کره جنوبی به برقراری صلح و آرامش در منطقه شبه جزیره کره هیچ کمکی نمی کند.

ادامه

امریکا, خبر, روسیه, کره جنوبی, کره شمالی

همزمان با افول نقش بین‌المللی آمریکا، سفر بزرگترین هیات تاریخ اتریش به چین

یک هیات بزرگ سیاسی و اقتصادی از اتریش روزهای شنبه تا پنجشنبه هفته آینده به چین سفر می کند که این سفر علاوه بر تاثیرش بر توسعه روابط دوجانبه این دو کشور، از اهمیت بالایی نیز در زمینه گرایش اتحادیه اروپا به تعریف اتحادهای جدید بین المللی برخوردار است.

ادامه

اتحادیه اروپا, اتریش, امریکا, جهان, چین, خبر, غرب اروپا

مبارزه با آلودگی هوا در چین هزاران کارگر را بیکار و۴۰ درصد از کارخانه‌ها را تعطیل کرد

به نقل از مجله آمریکایی فوربس، دولت چین در یک سال گذشته ۱۰ هزار کارخانه را به خاطر کنترل آلودگی هوا تعطیل کرده است. همچنین قرار است کارخانه‌ها و کارگاه‌های بیشتری در سال جاری میلادی تعطیل شوند.

ادامه

جهان, چین, خبر, شرق آسیا, محیط زیست