روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

ژاپن: شواهد آمریکا در مورد حمله ایران به نفتکش ها را قبول نداریم

مقامات ژاپنی اعلام کردند مدارک و شواهد آمریکا مبنی بر حمله ایران به نفتکش‌ها را قبول ندارند و معتقدند این مدارک کافی نیست و نباید بر اساس آن ایران را متهم کرد.

 

کیودو نیوز روز دوشنبه به نقل از مقامات مطلع دولتی اعلام کرد دولت ژاپن از آمریکا خواسته است تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام دهد زیرا ویدئویی که آنها مستمسک ادعاهای خود قرار داده‌اند اصلاً واضح و کافی نیست و هیچ چیز را ثابت نمی‌کند.

 

یک منبع دولتی ژاپن به کیودو گفته است که دولت این کشور هنوز از مدارک آمریکا قانع نشده است و معتقد است این مدارک چیزی بیش از حدس و گمان نیست.

 

این منبع مطلع به کیودو گفته است در همین راستا “کونو تارو ” وزیر خارجه ژاپن روز جمعه در تماس تلفنی با “مایک پمپئو ” همتای آمریکایی خود از وی خواسته است مدارک بیشتری ارایه کند چون مدارک وی کافی نیست.

 

از سوی دیگر یک منبع نزدیک به نخست وزیر ژاپن هم به این خبرگزاری گفته است این مدارک چیزی را در مورد حمله ایران به نفتکش ها اثبات نمی‌کند.

 

وی گفت: “حتی اگر این ایالات متحده است که ادعا می‌کند، نمی‌توانیم بگوییم که ما این را باور داریم.”

 

“آبه شینزو ” گفته است حتی اگر آمریکا هم چنین ادعایی داشته باشد ما نمی‌توانیم آن را بپذیریم.

 

یک منبع وزارت خارجه ژاپن هم گفته است اگر پیچیدگی این حمله را دلیلی بر انجام آن توسط ایران بدانیم این نتیجه‌گیری برای آمریکا و اسرائیل هم صادق است.

 

مدیران شرکت ژاپنی اداره کننده یکی از کشتی ها هم که خود دخیل در این داستان هستند روز جمعه در یک کنفرانس خبری ادعاهای آمریکا را رد کردند.

 

مقامات آمریکایی با انتشار ویدئویی سیاه و سفید مدعی شدند سرنشینان یک قایق ایرانی در حال برداشتن یک مین عمل نکرده چسبیده به نفتکش “کوکوکا کوریجس” ژاپن هستند و همین مدرک غیر مستدل کافی بود تا ایران را عامل حمله معرفی کنند و بگویند این انفجار از طریق مین صورت گرفته است.

 

اما “یوتاکا کاتادا” رئیس ژاپنی شرکت “کوکوکا سانجیو” روز گذشته در یک کنفرانس خبری اعلام کرد خدمه کشتی شاهد بوده‌اند که کشتی با یک شیء پرنده مورد حمله قرار گرفته است نه از طریق مین و یا اژدر دریایی که آمریکا ادعا می‌کرد.

 

دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان روز پنجشنبه ۲۳ خرداد هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند اولین شناور ساعت ۸ و۵۰ دقیقه صبح پنجشنبه در فاصله ۲۵ مایلی بندر جاسک ایران دچار حادثه شد و یک ساعت بعد، نفتکش دوم در فاصله ۲۸ مایلی این بندر دچار حریق شد. یکی از کشتی‌ها از قطر عازم تایوان و کشتی دوم از عربستان سعودی راهی سنگاپور بود.

 

این دومین حمله به نفتکش‌های خلیج فارس در ماه‌های اخیر است دو نفتکش عربستان و امارات روز ۲۲ اردیبهشت در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

ایرنا

 

مخالفت قاطع رییس جمهوری چین با یکجانبه گرایی تجاری

رییس جمهوری خلق چین در نشست سران سیکا در تاجیکستان با رد حمایتگرایی تجاری و یکجانبه گرایی گفت: کشورهای دنیا باید بازی «مجموع صفر» و حمایت گرایی تجاری را کنار گذاشته و اعتماد سیاسی متقابل و توافقات راهبردی را افزایش دهند.

ادامه

اسیای مرکزی, تاجیکستان, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

عزم چین و هند برای مقابله مشترک با تهاجم اقتصادی آمریکا

به دنبال اعمال تعرفه سنگین بر کالاهای چینی از سوی آمریکا و همینطور اعمال تعرفه بر آلومینیوم و فولاد هند توسط ایالات متحده، این دو کشور همسویی بیشتری برای مقابله با این واشنگتن پیدا کرده‌اند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جنوب آسیا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا