کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

کره شمالی دوشنبه با نظارت و هدایت کیم جونگ اون رهبر این کشور رزمایش‌های شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد سه‌شنبه نوشت که کره شمالی دوشنبه سیستم سراسری مدیریت هسته‌ای موسوم به «ماشه هسته‌ای» را آزمایش کرد که در این رزمایش نیروهای توپخانه نیز به نشانه تقویت قابلیت‌های اتمی ... کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد

ادامه

آمریکا, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

وزیر امور خارجه چین، گفت: منطقه اقیانوس آرام جنوبی نباید به عرصه رقابت قدرت‌های بزرگ تبدیل شود و کمک‌ها به کشورهای این منطقه باید بدون شروط سیاسی انجام گیرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای خود در پاپوآ گینه نو، در جریان سفر ... چین: قدرت‌های بزرگ باید از رقابت در اقیانوس آرام جنوبی اجتناب کنند

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, استرالیا, تایوان, جزایر سلیمان, چین, ژئوپلیتیک, شرق آسیا, گزارش

نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

رسانه آمریکایی روز شنبه نوشت یگان موشکی چین بیش از ۱۰۰۰ موشک معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» آمریکا را در اختیار دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران: یک رسانه آمریکایی روز شنبه در تحلیلی نوشت، راهبرد نظامی چین تمرکز قابل توجه بر گسترش زرادخانه موشک‌های بالستیک «دانگ فنگ- ۲۱» معروف به «قاتل ناو‌های هواپیمابر» برای مقابله ... نشنال اینترست: چین موشک دانگ فنگ -۲۱ را برای غرق کردن ناو‌های هواپیمابر آمریکا ساخته است

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, گزارش

استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

یک تحلیگر ارشد سنگاپوری با بیان اینکه سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین می‌تواند مواضع نظامی چین را هدف قرار دهد، افزود: استقرار این سامانه ممکن است به افزایش تعداد نیروهای نظامی پکن در دریای جنوبی چین و افزایش تنش در این منطقه در بلند مدت منجر شود. به گزارش شنبه ایرنا از نشریه «ساوث چاینا ... استقرار سامانه موشکی آمریکا در فیلیپین؛ تداوم تنش‌های دریای جنوبی چین

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, اتحاد شوروی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, فیلیپین, هندو پاسیفیک

کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

اداره موشکی کره شمالی روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کلاهک بزرگ موشک کروز و یک موشک ضدهوایی جدید خود را با شلیک به سمت دریای غربی شبه جزیره کره آزمایش کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی، بر اساس این بیانیه، این پرتاب‌های آزمایشی ... کره شمالی بار دیگر آزمایش موشکی انجام داد

ادامه

آمریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, ژئوپلیتیک, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

چین یک دیپلمات کانادایی را بازداشت کرد

به دنبال دستگیری مدیر ارشد مالی شرکت هواوی چین در کانادا، امروز سه شنبه اعلام شد که پکن یک دیپلمات سابق کانادا را بازداشت کرده است.

 

روزنامه مورنینگ پست گزارش کرد ‘مایکل کاوریگ’ کانادایی، دیپلمات سابق این کشور برای یک گروه بین‌المللی در چین فعالیت می‌کرده است.

 

روزنامه به نقل از برخی از منابع مطلع و مرتبط با این فرد آورده است که او برای گروه بین‌المللی بحران کار می‌کرده و بازداشت شده است و تلاش برای آزادی وی در امنیت کامل آغاز شده است.

 

هنوز هیچ ارتباطی بین دستگیری مدیر هواوی در کانادا با این دیپلمات سابق کانادایی در چین مشخص نشده است اما این اتفاق درست چند روز پس از بازداشت ‘سابرینا منگ وانگژو’ در ونکوور می افتد که کماکان تحت محاکمه است.

 

‘مایکل گاوریک’ بر اساس گزارش موجود مشاور ارشد بخش آسیای شمال شرقی گروه بین‌المللی بحران بوده که در چین دستگیر شده است.

 

این گروه از اینکه وی در کجا نگهداری می‌شود ابراز بی‌اطلاعی کرده اما اعلام کرده است که برای یافتن وی و دستیابی به اطلاعات بیشتر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

 

سوالاتی از سوی رسانه‌های خارجی برای وزارت خارجه و وزارت امنیت عمومی چین نمابر شده است که فعلا این دو دستگاه به آنها پاسخی نداده‌اند.

 

‘کاوریگ’ بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ میلادی به عنوان دیپلمات در پکن و هنگ کنگ خدمت می‌کرده است او از فوریه سال ۲۰۱۷ به طور تمام وقت کارشناس گروه بین‌المللی بحران بوده است و به زبان چینی تسلط دارد.
ایرنا

پس لرزه‌های تنش هو آ وی: چین سفرای کشورهای آمریکا و کانادا را فراخواند

روزنامه انگلیسی زبان گلوبال تایمز چین وابسته به حزب کمونیست این کشور در خبری عنوان کرد، رفتار کانادا با خانم منگ وانژو کاملاً غیرانسانی بوده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا, کانادا

کسری تجاری آمریکا با چین افزایش یافت

در کشاکش تنش‌های تجاری پکن و واشنگتن، وزرات بازرگانی آمریکا اعلام کرد کسری تجاری این کشور با چین در ماه اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) نسبت به ماه قبل از آن ۷.۱ درصد افزایش یافته و به رکورد بی‌سابقه ۴۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر, ژاپن, شرق آسیا

واکنش مسکو به نزدیک شدن ناو آمریکایی به آب‌های روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناوشکن آمریکایی در اقدام نمایشی خود نتوانست بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر به آب‌های ملی روسیه نزدیک شود و ناوگان اقیانوس آرام تحرکات این ناو آمریکایی را با دقت زیر نظر دارد.

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه, شرق آسیا

اعزام کشتی جنگی چین برای بیرون راندن ناو آمریکایی

گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد اعزام کشتی های نظامی چین به دریای چین جنوبی پس از آن اتفاق افتاد که ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام اعلام کرد ناو موشک انداز “یو اس اس چنسلرزویل” خود را به نزدیکی جزایر پاراسل در این دریا فرستاده است.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا