روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

به گفته یک مشاور ناتو تصویب کمک مالی آمریکا برای اوکراین بیشتر به سود آمریکاست. سرهنگ ژاک بو، افسر اطلاعاتی سابق سوئیس و مشاور ناتو در مصاحبه با کانال یوتیوب دیالوگ ورکز گفت: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده است ممکن است به کی‌یف نرسد. او گفت: اگر به این بسته کمک مالی نگاه ... مشاور ناتو: پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد

ادامه

آمریکا, اسراییل, اوکراین, تایوان, تحلیل, جنگ نیابتی, روسیه, سوئیس, شرق اروپا, غرب, ناتو

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز سه شنبه گفت: اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در سال ۲۰۲۲ تاکنون، تقریبا ۵۰۰ هزار سربازش را از دست داده است. به گزارش ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شایگو در نشست وزارت دفاع روسیه گفت: در کل، تلفات نیروهای مسلح اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه، معادل تقریبا ... وزیر دفاع روسیه: اوکراین تقریبا ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است

ادامه

اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, ناتو

چین: پیوند محکم نیروهای مسلح مسکو و پکن را به آمریکا ثابت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری تاس، به گفته ژنرال «وی فنگ»، وزیر امنیت ملی چین، هیئت نمایندگی این کشور به هفتمین نشست بین‌المللی امنیت در مسکو رفت تا روابط نزدیک کشورش با روسیه را به ایالات متحده نشان دهد و موضع خود را درباره موضوع‌های جهانی اعلام کند. وی این خبر را هنگام ملاقات با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد.

 

او از وزیر دفاع روسیه به‌خاطر خوشامدگویی گرمش از هیئت نمایندگی در مسکو تشکر کرد و گفت که این نخستین دیدار بین‌المللی‌اش به‌عنوان وزیر امنیت ملی است. به گفته وی فنگ، این دیدار در هماهنگی با «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین، صورت گرفته است.

 

وزیر دفاع چین تاکید کرد: «من به این دلیل در مقام وزیر امنیت ملی چین از روسیه دیدار می‌کنم تا سطح بالای توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور و عزم راسخ نیروهای مسلح‌مان را به تحکیم همکاری‌های استراتژیک به دنیا نشان دهم.»

 

وی فنگ گفت: «دوم آن‌که، طرف چینی به این دلیل به مسکو آمده تا از طرف روس در سازماندهی نشست بین‌المللی امنیت در مسکو حمایت کند، تا به آمریکا نشان دهد که چه پیوندهای محکمی میان نیروهای مسلح چین و روسیه، به‌ویژه در وضعیت فعلی، وجود دارد. ما آمده‌ایم تا از شما حمایت کنیم.»

 

این مقام‌ چینی این‌گونه نتیجه‌گیری کرد: «طرف چینی همچنین آمده است تا با طرف روس به بیان نگرانی‌ها و مواضع مشترک‌مان درباره مسائل بین‌المللی در حوزه‌های جهانی بپردازد.»

 

هفتمین نشست بین‌المللی امنیت مسکو از تاریخ چهارم تا پنجم آوریل برگزار می‌شود.

 

نشست بین‌المللی امنیت در مسکو

 

وزارت دفاع روسیه فردا چهارشنبه و پس فردا هفتمین نشست بین المللی امنیت را با حضور ۹۵ کشور از جمله سوریه برگزار خواهد کرد.

 

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که تجربه مبارزه با تروریسم در سوریه یکی از موضوعات اصلی است که در نشست بین المللی امنیت بررسی خواهد شد.

 

وی گفت: روسیه در این نشست تجربه خود درباره مبارزه با داعش و پیش‌بینی‌هایش برای تحول اوضاع در خاورمیانه و مسئله بازسازی سوریه را مطرح خواهد کرد.

 

شویگو تأکید کرد: مسائل مربوط به امنیت اروپا و اوضاع آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

قرار است در این نشست هیئت‌های ۹۵ کشور از جمله ۳۰ وزیر دفاع و ۱۵ رئیس ستاد ارتش و معاونان وزرای دفاع و نمایندگان هشت نهاد بین المللی و ۶۸ کارشناس خارجی متخصص در زمینه امنیت شرکت کنند.

ایلنا، ایسنا

۲۴۰ معدنچی اوکراینی در عمق ۱۰۰۰ متری محبوس شدند

به گزارش خبرگزاری تاس، شرکت برق اوکراین، برق معادن منطقه «پرفورمایسکوگول» را که در منطقه لوهانسک و در کنترل کی‌یف قرار دارد قطع کرده است. در اثر این اقدام آسانسورهای معدن از کار افتاده‌اند.

ادامه

اوکراین, جهان, حقوق بشر, خبر, کارگری

مقابله به مثل مسکو و اخراج دیپلمات‌های غربی؛ انگلیس باید ۵۰ دیپلمات‌ دیگر خود را از روسیه خارج کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، روسیه به انگلیس ابلاغ کرد، باید حدود ۵۰ دیپلمات دیگر خود را با افزایش بحران بین غرب و روسیه به دلیل مسمومیت جاسوس سابق روس و دخترش در انگلیس خارج کند.   پیشتر روسیه با انگلیس مقابله به مثل کرده و ۲۳ دیپلمات این کشور را اخراج کرده بود.   لندن ... مقابله به مثل مسکو و اخراج دیپلمات‌های غربی؛ انگلیس باید ۵۰ دیپلمات‌ دیگر خود را از روسیه خارج کند.

ادامه

امریکا, انگلستان, جهان, خبر, روسیه

اخراج دیپلمات‌های آمریکایی از روسیه

به گزارش اسپوتنیک، فدراسیون روسیه ۶۰ دیپلمات آمریکایی را اخراج می کند و کنسولگری آمریکا در سن پیترزبورگ را می بندد.   سرگی لاوروف وزیر خارجه فدراسیون اعلام نمود:«جون هانتسمن، سفیر آمریکا در روسیه به وزارت خارجه روسیه دعوت شده است تا سرگی ریابکوف معاون من اقدام جوابیه روسیه در رابطه با آمریکا را به ... اخراج دیپلمات‌های آمریکایی از روسیه

ادامه

امریکا, جهان, خبر, روسیه