شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

چین پیشرو فناوری هوش مصنوعی جهان

چین بیشتر از هر کشور دیگری در جهان در مسیر توسعه فناوری هوش مصنوعی حرکت می‌کند و بسرعت در حال تبدیل‌شدن به یک قدرت بی‌نظیر در این عرصه است و همه عرصه های زندگی را با این فناوری تحت پوشش قرار داده است.

 

به گزارش ایرنا، آمار انجمن تجارت بین‌المللی نشان می‌دهد که از میان ۱۰۰ هزار حق امتیاز انحصاری هوش مصنوعی جهان بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۹ میلادی نزدیک به ۳۷ درصد آنها به چین تعلق داشته است.

 

این نشان می دهد که چین در این عرصه پیشرو کشورهای دیگری نظیر آمریکا با ۲۴/۸ درصد و ژاپن با ۱۳/۱ درصد حرکت می‌کند و از نرم افزارهای چهره شناسی گرفته تا نرم افزارهای پرداختی در این کشور و موتورهای جستجو همگی در چین بسرعت در حال رشد است.

 

از سوی دیگر شمار کارشناسان هوش مصنوعی در چین اکنون به بالای ۲۰ هزار نفر رسیده در صورتی که این رقم برای کره جنوبی فقط ۲ هزار و ۶۰۰ نفر است البته چین در این بخش از آمریکا که دارنده ۲۸ هزار کارشناس در این عرصه است، عقب تر حرکت می‌کند.

 

بازار هوش مصنوعی درچین در آینده با سرعت بیشتر توسعه خواهد یافت زیرا شرکت‌های دولتی، خصوصی و بسیاری از موسسات روی استارت آپ های جدیدی کار می کنند که بخش‌های مختلفی از زندگی را در بر می‌گیرد.

 

امروز هوش مصنوعی در چین کارکردهای مختلفی در صنایع مختلف دارد در صنایع خرده فروشی، خانه‌های هوشمند، حمل و نقل و امنیت از این هوش استفاده می‌شود و اسکنرهای چهره شناسی در ایستگاه‌های مختلف نصب شده است که افراد را از روی حساب‌های بانکی آنها به راحتی شناسایی می‌کند.

 

آکادمی فناوری ارتباطات و اطلاع رسانی چین گزارش کرده است که ۴۰ درصد از شرکت‌هایی که گرایش کاری آنها به هوش مصنوعی مرتبط است به دنبال دستیابی به فناوری های جدیدتری در این بخش هستند و ۲۷ درصد هم روی ساخت ربات های پیشرفته متمرکز شده‌اند.

 

«شری شیه» از کارشناسان شرکت فناوری هوش مصنوعی بابل می‌گوید که انواع فناوری‌های هوش مصنوعی می‌تواند کارکردهای بهتری برای مردم چین داشته باشد آنها از نرم افزارهای مرتبط با این فناوری می‌توانند حتی برای کارهایی چون ترجمه زبان‌های مختلف استفاده کنند و با این حساب دیگر نیازی به ترجمه گرهایی نظیر گوگل نخواهند داشت.

 

وی می‌گوید که چین در عرصه هوش مصنوعی خیلی عمیق و زیربنایی در حال پیشرفت است و به جرات می‌توان گفت که در آینده پیشرو جهان خواهد بود.

 

شرکت فناوری بابل پکن از جمله همین شرکت‌ها است که به گفته این کارشناس استارت آپ‌هایی در اختیار مردم گذاشته است که به آنها امکان می‌دهد ۵۳ زبان را ترجمه کنند.

 

هوش مصنوعی و فناوری طبیعتا در آینده زندگی بشر اهمیت زیادی خواهد داشت و بسیاری بر این باورند که زندگی مردم را بهتر خواهد کرد و چین بسیار امیدوار است که در این راستا بتواند خدماتی هرچه قویتر و سریعتر در اختیار مردم خود قرار دهد.

رئیس ناسا نسبت به ایجاد «ایستگاه فضایی بین‌المللی چینی» هشدار داد

جیم بریدنستاین، رئیس سازمان فضایی آمریکا ناسا، روز چهارشنبه ۲۳ سپتامبر (۲ مهر) در کنگره این کشور هشدار داد که با اتمام ماموریت ایستگاه فضایی بین‌المللی چین ممکن است به یک برد استراتژیک در فضا دست یابد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, دانش, روسیه, شرق آسیا

وعده جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در روسیه تا آخر پاییز امسال

مدیر مرکز تحقیقات ملی روسیه گفت: با تولید حجم زیاد واکسن تا اواخر پاییز و فراهم شدن امکان واکسیناسیون گسترده شهروندان تا پایان سال میلادی (دی ماه)، از گردش عفونت کووید-۱۹ در میان مردم این کشور ممانعت خواهد شد.

ادامه

جهان, خبر, دانش, روسیه, شرق اروپا

فناوری حیرت آور چین برای سفرهای فضایی «یک ساعته» به سراسر دنیا

رسانه «تراول دیلی مدیا» در خبری به نقل از «بائو ویمین» از اعضای آکادمی علوم چین نوشت که محققان ارشد سفرهای فضایی چین در حال کار روی فناوری جدید و حیرت آوری هستند که این قابلیت را تا سال ۲۰۴۵ میلادی به انسان می دهد که در طول بازه زمانی یک ساعته، به هر کجای ... فناوری حیرت آور چین برای سفرهای فضایی «یک ساعته» به سراسر دنیا

ادامه

جهان, چین, دانش, شرق آسیا