یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

اپراتور بزرگترین رادیوتلسکوپ جهان با قطر ۵۰۰ متری چین با نام «فست» چهارشنبه از رصد بیش از ۹۰۰ تپ اختر جدید توسط این تلسکوپ از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۱۶ خبر دادند. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تَپ‌اخترها یا تَپارها ستاره های نوترونی چرخانی هستند که با سرعت بسیار زیادی دوران (چرخش) دارند ... یافتن ۹۰۰ تپ اختر توسط تلسکوپ «فست» چین

ادامه

جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ... درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

ادامه

آلمان, اقتصادی, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, چین, خبر, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح, فلسطین

چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

چین امروز سه‌شنبه، از انگلیس خواست تا از مداخله در امور هنگ کنگ و همدستی با مجرمان و آشوبگرانی که امنیت ملی چین را تضعیف می‌کنند، دست بردارد. به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره تهمت‌های ... چین گزارش انگلیس درباره هنگ کنگ را رد کرد

ادامه

آزادی, انگلیس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا, هنگ کنگ

چین پیشتاز تولید انرژی‌های نو در جهان

تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد چین علاوه بر اینکه پیشتاز کشورهای دنیا در تولید انرژی های پاک است همزمان موفق شده است از هزینه های تولید این نوع انرژی نیز بکاهد.

 

ظرفیت تولید انرژی در چین در سال ۲۰۱۷ میلادی به یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون کیلووات رسید که ۳۸ درصد آن انرژی های غیرفسیلی بود و در مقایسه با دوره مشابه یک سال قبل از آن ۹.۶ درصد رشد کرده است.

 

آمار نشان می دهد در سال گذشته میلادی تولید انرژی بادی در چین ۲۶ درصد و انرژی خورشیدی ۷۰ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۶ میلادی بیشتر شده است.

 

چین در کنار تلاش برای تولید منابع نوین انرژی و توسعه منابع تجدید پذیر اعلام کرده است که میزان استفاده زغال سنگ برای تولید انرژی را کاهش خواهد داد تا میزان آلاینده ها کاسته شود.

 

برنامه توسعه سیزدهم پنج ساله چین نشان می دهد این کشور که ۶۶ درصد از انرژی مورد نیاز خود را در سال ۲۰۱۵ میلادی از زغال سنگ تامین کرده است قرار است این رقم را تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۵۸ درصد کاهش دهد.

 

این آمار پس از آن منتشر می شود که کشورهای مختلف دنیا از جمله چین از تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برای خروج این کشور از توافقنامه تحولات اقلیمی پاریس انتقاد کردند.

 

دولت چین افزوده است تا سال ۲۰۲۰ میلادی تولید گاز طبیعی و مصرف آن را افزایش خواهد داد به طوری که حداقل ۱۰ درصد از انرژی مورد نیاز کشور و خانوارها از گاز طبیعی تامین شود.

 

بر اساس این برنامه، میزان دی اکسید کربن و گازهای گلخانه ای هم تا سال ۲۰۲۰ میلادی در چین نسبت به سال ۲۰۰۵ میلادی تا ۴۰ الی ۵۰ درصد کمتر خواهد شد.

 

انتظار می رود با این برنامه ریزی ۱۵ درصد از کل انرژی مصرفی چین در سال ۲۰۲۰ میلادی از سوخت های غیرفسیلی تامین شود.

 

انرژی های خورشیدی، حرارتی، بادی و هسته ای، اصلی ترین منابع انرژی این کشور محسوب می شود و این رقم تا سال ۲۰۳۰ میلادی به ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

 

آمار نشان می دهد در سال ۲۰۱۵ میلادی میزان سرمایه گذاری چین برای تولید منابع انرژی جدید و پاک و تجدیدپذیر به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است که معادل یک سوم سرمایه گذاری برای این انرژی ها در جهان است.

 

ظرفیت تولید انرژی های باد و خورشید در چین در سال ۲۰۲۰ میلادی به ترتیب به ۲۱۰ میلیون کیلووات و ۱۱۰ میلیون کیلووات خواهد رسید.

 

چین سریعترین رشد را در توسعه انرژی هسته ای در دنیا دارد و تا سال ۲۰۲۰ میلادی با ساخت راکتورهای جدید، تعداد ژنراتورهای هسته ای این کشور به ۹۰ خواهد رسید و پس از آمریکا در این زمینه در رده دوم جهان قرار خواهد گرفت.

 

از سوی دیگر بررسی ها نشان می دهد چین اکنون نه تنها در داخل سرزمین خود بلکه در سراسر جهان به بزرگترین تولید کننده انرژی خورشیدی تبدیل شده است.

 

سازمان انرژی ملی چین خاطر نشان کرده است تولید انرژی خورشیدی پرجمعیت ترین کشور جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی تقریبا دوبرابر شده و به ۷۷.۴۲ گیگاوات رسیده است.

 

اگرچه این رقم اکنون معادل یک درصد از کل انرژی تولیدی در این کشور محسوب می شود اما به نظر می رسد با تمرکز چین بر تولید منابع پاک انرژی در سال های آینده، سهم تولید انرژی خورشیدی باز هم بیشتر شود.

 

این سازمان در گزارش خود آورده است تلاش خواهد شد تا دستکم ظرف یک دوره سه ساله میزان تولید انرژی خورشیدی کشور به ۱۱۰ گیگاوات افزایش یابد.

 

در زمان حاضر ۱۱ درصد از کل انرژی چین از منابع تجدید پذیر تامین می شود که برنامه کشور رساندن آن به ۳۰ درصد تا سال ۲۰۳۰ میلادی است.

 

آمارها نشان می دهد چین قصد دارد تا ۱۰ سال دیگر در زمینه تولید منابع انرژی تجدید پذیر ۳۶۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری کند.

ایرنا

گزارش فرمانده تیم چهار نفره چینی امداد و نجات که وارد نفتکش سانچی شده بود

به گزارش اسپوتنیک به‌نقل از ایرنا، فرمانده تیم چهار نفره چینی امداد و نجات که وارد نفتکش سانچی شده بود گفت: ابتدا با کشتی «شن چیان» به ۱۰ متری نفتکش حادثه دیده رسیدیم و از طریق جرثقیل وارد عرشه نفتکش سانچی شدیم. تیم ما علی رغم خطرات متعدد منجمله احتمال انفجار و انتشار گازهای سمی ... گزارش فرمانده تیم چهار نفره چینی امداد و نجات که وارد نفتکش سانچی شده بود

ادامه

چین, کارگری, گزارش

لاوروف: اجازه نمی‌دهیم منافع سیاسی برخی کشورها برجام را تهدید کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شماری از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست این شورا درباره اشاعه تسلیحات کشتار جمعی در روز پنجشنبه، درخصوص توافق هسته‌ای با ایران ( برجام) صحبت کردند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خبر, روسیه