مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه با اشاره به کسری بودجه آمریکا، واشنگتن را متهم کرد که با برانگیختن یک جنگ دیگر در خاورمیانه، به دنبال رهایی اقتصاد خود از “نکول” (بحران بدهی خارجی) است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، ولودین با نوشتن از پیام در کانال تلگرامی خود، به داده‌های وزارت ... مقام روس: آمریکا دوباره آتش جنگ دیگری را در خاورمیانه شعله‌ور کرده است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اقتصادی, اوکراین, جهان, خاورمیانه, روسیه, شرق اروپا, گزارش, هژمونیسم

جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر عراق با وزیر دفاع آمریکا درباره جدول زمانی پایان ماموریت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح «مقابله با داعش» در عراق خبر داده‌اند. به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا پیشنهادها درباره جدول زمانی پایان ... جدول زمانی خروج آمریکایی‌ها از عراق، محور رایزنی السودانی و لوید آستین

ادامه

آمریکا, اشغالگری, امنیتی, تروریسم, خاورمیانه, عراق, گزارش

دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل با سخنان نمایندگان کشورهای مختلف برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، نشست اضطراری شورای امنیت درباره حمله ایران به اسرائیل برگزار شد. در این نشست، نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد: زمانی که کنسولگری ایران در سوریه بمباران شد هشدار دادیم ... دفاع روسیه و چین از ایران در نشست اضطراری شورای امنیت

ادامه

اسراییل, الجزایر, امریکا, امنیتی, انگلیس, ایران, تروریسم, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, سوریه, صلح, فرانسه, گزارش

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

پس از آنکه «سیمونا هالپرین» سفیر اسرائیل در مسکو گفت که اسرائیل از روسیه انتظار دارد که پاسخ موشکی گسترده ایران به این رژیم را محکوم کند، این اظهارات با واکنش منفی مسکو مواجه شد. به گزارش ایرنا، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز یکشنبه خطاب به سفیر اسرائیل نوشت: «سیمونا، به من یادآوری ... دست رد سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه به‌ درخواست سفیر اسرائیل

ادامه

اسراییل, اوکراین, ایران, تروریسم, جهان, روسیه, سازمان ملل, سوریه, شرق اروپا

چین و روسیه قعطنامه شورای امنیت برای آتش‌بس در ادلب را وتو کردند

چین و روسیه قطعنامه پیشنهادی در شورای امنیت سازمان ملل را برای آتش‌بس در ادلب که تروریست‌ها همچنان در آن حضور دارند، وتو کردند.

 

خبرگزاری اسپوتنیک پنجشنبه شب گزارش داد که چین و روسیه به عنوان دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی آلمان، بلژیک و کویت را که خواستار آتش‌بس در ادلب سوریه بود، وتو کردند.

 

نمایندگان آلمان، کویت و بلژیک که طراح قطعنامه ای برای شرایط انسانی ادلب هستند و پیش از این هم خواستار برقراری آتش بس بودند، بیانیه مشترکی قرائت کردند که در آن آمده است: شورای امنیت نمی‌تواند نسبت به وضعیت ادلب بیش از این ساکت بماند.

 

در ادامه این بیانیه که ازسوی نماینده آلمان قرائت شد، آمده است: از همه اعضای شورای امنیت می‌خواهیم که به این قطعنامه رای مثبت دهند. این مسئولیت مشترک همه اعضای شورای امنیت است تا اقدامی انجام دهند.

 

علاوه بر قطعنامه پیشنهادی این سه کشور، روسیه و چین هم قطعنامه دیگری ارائه دادند.

 

ادلب سوریه آخرین منطقه‌ای در این کشور است که تروریست ها همچنان در آن حضور دارند که برخی از آنها از سوی کشورهای منطقه و همچنین غربی‌ها حمایت می‌شوند.

 

روسیه و سوریه همواره بر این اصل تاکید داشتند که هرگونه آتش‌بس در مناطق تحت تصرف تروریست‌ها نباید شامل متوقف شدن مبارزه با آنها شود.

 

در طول هشت سال جنگ سوریه، کشورهای عمدتا غربی بر این مدار حرکت کرده‌اند که هر گاه عرصه بر تروریست های مورد حمایتشان تنگ شده، به بهانه‌های انسان‌دوستانه تلاش کرده‌اند مبارزه با آنها متوقف شود.

ایرنا

روسیه؛ ما امیدواریم که تهران بیشتر از این تعهدات خویش در چارچوب برجام را کاهش ندهد

مقامات سیاسی و پارلمانی روسیه معتقدند که تهدید دونالد ترامپ درباره تشدید دوباره تحریم‌ها علیه ایران، ادامه سیاست غیرسازنده آمریکا در برخورد با تهران است که به هر بهانه‌ای صورت می‌گیرد و در مسکو با چنین اقداماتی کاملاً مخالفند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, عراق

سندرز خطاب به پامپئو؛ وظیفه تو حل و فصل مناقشات است

سناتور ارشد حزب دموکرات آمریکا و از نامزدهای این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به وزیر امور خارجه کشورش یادآوری کرد که وظیفه اصلی او بهره‌گیری از دیپلماسی برای حل مناقشات است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, عربستان سعودی

اتحادیه اروپا تخلیه شهرک‌های احداث شده در اراضی اشغالی را خواستار شد

اتحادیه اروپا تخلیه تمامی شهرک‌های احداث شده در اراضی اشغالی از مارس سال ۲۰۰۱ و توقف هرگونه شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی را خواستار شد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین