ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

سیمون هریس نخست وزیر ایرلند بار دیگر بر شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید کرد و گفت که اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است. به گزارش ایرنا، هریس سه‌شنبه شب در مصاحبه با سی. ان. ان گفت: در حال حاضر، اقدامات دولت نتانیاهو در رابطه با ایجاد فاجعه انسانی در غزه و تاثیر آن بر ... ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است/ هشدار ایتالیا به اسرائیل: از افزایش تنش‌ها در منطقه خودداری کنید

ادامه

اسراییل, ایتالیا, ایرلند, جنوب اروپا, جهان, خاورمیانه, خبر, زنان, غرب اروپا, فلسطین, کودکان

اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

روزنامه فرانسوی لوموند عنوان کرد روسیه و چین که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکرده‌اند، این بحران را فرصتی برای شکاف بین غرب و بقیه جهان می‌دانند. به گزارش ایسنا، به نقل از لوموند، برعکس، در جریان گفت‌وگوی تلفنی روز دوشنبه وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و حسین امیرعبداللهیان، همتای ایرانی‌اش، وزیر امور ... اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل

ادامه

اسراییل, ایران, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, سوریه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با تأکید بر اینکه تنها راه جلوگیری از گسترش فاجعه در منطقه غزه، برقراری آتش‌بس فوری و گسترده است، از شورای امنیت خواست موضوع تحریم اسرائیل را فوراً بررسی کند و بودجه آژانس آنروا نیز دوباره تأمین شود. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، واسیلی نبنزیا، نماینده ... درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل

ادامه

اردن, اسراییل, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, لبنان

خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

تحلیل‌گر سابق سیا به ادعای اسرائیل در رهگیری موشک‌های ایرانی پاسخ داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ لری جانسون تحلیل‌گر سابق سازمان سیا به ادعای اسرائیل در مورد رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران، پاسخ داد. جانسون گفت: اسرائیل اجازه نشان دادن خسارات را به خبرنگاران نمی‌دهد؛ زیرا آسان‌ترین راه برای اقناع عمومی این است که بگویی ... خنده‌های تحلیل‌گر سابق سیا به‌ ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌های ایران + فیلم

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, فیلم, گزارش

استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

پس از حمله ایران به اسراییل برای تلافی حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه ۱۵ آوریل اعلام کرد که مجلس نمایندگان در این هفته درباره لایحه کمک به اسرائیل رای گیری خواهد کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین: تحلیلگران خاطرنشان کردند، ایالات متحده از ... استانداردهای دوگانه آمریکا، دلیل ناامنی در خاورمیانه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اسراییل, امنیتی, ایران, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, صلح, عراق, غرب, فلسطین, کلمبیا, مصر, هژمونیسم

چین: مساله هسته‌ای ایران باید به صورت عادلانه حل شود / صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه باید تضمین شود

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین با بیان اینکه افزایش تنش‌ها در خاورمیانه چالش‌های جدی برای مساله هسته‌ای ایران ایجاد کرده است گفت: همه طرف‌ها باید تلاش کنند موضوع هسته‌ای ایران را به صورت شفاف و عادلانه حل کنند.

 

به گزارش ایرنا گنگ شوانگ روز پنجشنبه در کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن افزود: ایالات متحده آمریکا به طور یک جانبه از برجام خارج شده، از حقوق بین‌الملل و تعهدات بین‌المللی خود غافل شده، فشار حداکثری بر ایران وارد کرده و سایر طرف‌ها را هم از انجام تعهدات خود منع کرده است این اقدامات آمریکا، ریشه تنش‌های فعلی است.

 

وی از برجام به عنوان یک قرارداد جامع و مورد تایید و تصویب شورای امنیت سازمان ملل نام برد و گفت: برجام به عنوان نتیجه دیپلماسی چند جانبه، ستون مهمی برای سیستم بین‌المللی منع گسترش تسلیحات هسته‌ای، صلح و ثبات در خاورمیانه و بخش قابل توجهی از نظم بین‌المللی است.

 

این مقام چینی گفت: جامعه جهانی باید تصویر بزرگتر و طولانی مدتی در ذهن داشته باشد کاملاً از برجام حمایت کند و برای بهبود مساله هسته ای ایران و خاورمیانه تلاش کند چین در ارتباط و هماهنگی نزدیک با طرف‌های ذیربط خواهد ماند و برای این منظور تلاش‌های خستگی ناپذیری را انجام می‌دهد.

 

تلاش های چین و روسیه برای کاهش تنش در خاورمیانه 

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در واکنش به افزایش تنش‌ها در خاورمیانه نیز گفت: چین از نزدیک در حال پیگیری اوضاع در خاورمیانه بوده و با روسیه و سایر طرف های ذیربط در تماس نزدیک است اخیراً نیز وانگ یی وزیر امور خارجه چین با لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره این موضوع تلفن صحبت کردند آنها در مورد وضعیت فعلی منطقه خلیج فارس و همکاری دو کشور در شورای امنیت سازمان ملل متحد، نظرات و مواضع خود را هماهنگ کردند.

 

او گفت: چین و روسیه به عنوان شرکای استراتژیک و اعضای دائم شورای امنیت، نظرات و مواضع مشابه یا کاملاً مشابهی در مورد موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی دارند ما گفت و گوها و هماهنگی های بین یکدیگر را حفظ کردیم که باعث ثبات و چشم انداز مثبت بین‌المللی شده است.

 

گنگ شوانگ اظهار کرد چین آماده تقویت ارتباطات و هماهنگی های استراتژیک با روسیه، حمایت مشترک از عدالت بین‌المللی و صلح و ثبات منطقه‌ای و نقش مسئولانه و سازنده در تشدید تنش‌ها در منطقه خلیج فارس و برخورد صحیح با اوضاع فعلی است.

 

دعوت ایران و آمریکا به خویشتنداری 

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین در مورد اظهارات ترامپ هم که گفته بود که ما بهترین ارتش جهان را داریم گفت: چین شرایط خاورمیانه را از نزدیک دنبال می‌کند و از طرف‌های ذیربط می‌خواهیم خویشتندار باشند صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه باید تضمین شود زیرا این مهم به منافع همه کشورها خدمت می‌کند و برای کل جهان از اهمیت حیاتی برخوردار است.

 

او گفت: چین معتقد است در روابط بین‌الملل همه کشورها باید صادقانه اهداف و اصول منشور سازمان ملل و هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین‌الملل را رعایت کنند و اختلافات را از طریق گفت و گو، مذاکره و سایر راه‌های صلح آمیز حل کنند.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین تصریح کرد ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم برای حفظ صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس تلاش‌های مشترکی انجام دهند چین نیز همچنان از موضع عینی و منصفانه حمایت می‌کند و نقش مهم و سازنده در بهبود اوضاع و برخورد صحیح با اوضاع بازی خواهد کرد چین سازنده صلح، مروج ثبات و مشارکت در توسعه در خاورمیانه بوده و خواهد بود.

 

امریکا درخواست بغداد برای مذاکره درباره خروج نظامیانش از عراق را رد کرد

وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در واکنش به درخواست نخست وزیر عراق برای گفتگو در مورد خروج نیروهایش از این کشور اعلام کرد قصد ندارد در این زمینه با مقام‌های بغداد گفتگو کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق

اقامه دعوی عراقی‌ها برای بازپس‌گیری اراضی از سفارت آمریکا در بغداد

گروهی از وکلای عراقی از سفارت آمریکا در بغداد خواستند اراضی در مرکز بغداد به مساحت بیش از ۱۶ هکتار را به دولت عراق بازگرداند، زیرا این مساحت را به طور غیرقانونی تحت مالکیت خود درآورده است.

ادامه

امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

نماینده سوریه: شورای امنیت در اسارت برخی کشورهاست

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در سخنانی به شدت از شانه خالی کردن شورای امنیت از اجرای قطعنامه‌های مربوط به مبارزه با تروریسم و مجازات کشورهایی که به حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه ادامه می‌دهند، انتقاد کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, انگلستان, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوریه, عراق, فرانسه, فلسطین, لیبی, ونزوئلا

درخواست عبدالمهدی از پامپئو برای اعزام نمایندگانی به عراق جهت ایجاد سازوکار خروج امن

نخست‌وزیر مستعفی عراق از وزیر امور خارجه آمریکا خواست که نمایندگانی را به بغداد بفرستد تا سازوکار خروج امن نیروهای آمریکا از عراق را ایجاد کنند.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق