روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

روسیه امروز (پنجشنبه) با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد ... روسیه قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی را وتو کرد

ادامه

آمریکا, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, شبه جزیره کره, شرق آسیا, غرب, کره شمالی

چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

چین با موفقیت ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را پرتاب کرد که در تشخیص محیط زیست، پیشگیری و کاهش بلایا و سایر زمینه‌ها استفاده خواهد شد. به نقل از خبرگزاری شینهوا، چین در ساعت ۶:۵۱ صبح روز چهارشنبه (۲۷ مارس) ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با استفاده از موشک حامل اصلاح شده Long March-۶ در مرکز پرتاب ماهواره تایوان به ... چین ماهواره Yunhai-۳-۰۲ را با موفقیت به فضا پرتاب کرد

ادامه

تایوان, جهان, چین, خبر, دانش, شرق آسیا, فیلم

حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

به‌دنبال حمله انتحاری به کاروان مهندسان چینی در پاکستان، سفارت پکن در اسلام‌آباد به شهروندان چینی حاضر در کشور جنوب آسیا اعلام کرد که تدابیر امنیتی را تشدید کرده و گوش به زنگ باشند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در پی کشته شدن ۶ نفر از جمله پنج شهروند چینی در حمله ... حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان

ادامه

امنیتی, پاکستان, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

رسانه دولتی کره شمالی امروز دوشنبه، گزارش کرد، کیم جونگ اون یک واحد تانک را مورد بازرسی قرار داد و خواستار افزایش آمادگی رزمی آن از جمله «قدرت ایدئولوژیک و ذهنی» بیشتر شده است. به گزارش ایسنا، این واحد اولین لشکر زرهی کره شمالی است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شد و در استان ... کیم جونگ اون خواستار آمادگی رزمی محکم و قوی شد

ادامه

جنگ سرد, جهان, خبر, ژاپن, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی

سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

در سایه از سرگیری روابط پیونگ یانگ با کشور‌های آسه آن، یک هیئت از کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس سفر کرده است. یونهاپ امروز جمعه به نقل از رسانه دولتی کره شمالی گزارش داد که هیئت حزب حاکم کره شمالی در یک سفر به سه کشور (چین، ویتنام و لائوس) لحظاتی قبل وارد ... سفر هیئت کره شمالی به چین، ویتنام و لائوس

ادامه

آسه آن, احزاب کمونیستی و کارگری, جنوب شرق آسیا, چین, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره شمالی, لائوس, ویتنام

چین در کنار آفریقا ایستاده است!

‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری خلق چین در پیامی به اجلاس سران اتحادیه آفریقا تاکید کرد کشورش در کنار آفریقا ایستاده است و از تلاش‌های این قاره در مسیر رشد و توسعه اجتماعی و اقتصادی حمایت می‌کند.

 

تارنمای یی سی چین روز دوشنبه گزارش کرد رییس جمهوری چین در پیام خود به اجلاس آدیس آبابا که سران ۳۰ کشور آفریقایی در آن حضور دارند، آورده است: راه ابریشم باعث شده است تا دو طرف با فرصت‌هایی نوین برای گسترش همکاری‌ها و تقویت مناسبات روبرو شوند.

 

وی برگزاری این اجلاس را در جهان متلاطم با تحولات و چالش‌های بسیار فراوان با اهمیت دانست و افزود: آفریقا پرچمدار اتحادی است که هدفش رسیدن به پیشرفت‌های بیشتر و خلاصی از مشکلات و چالش‌های گذشته است و در این مسیر چین از هیچ حمایتی از این اتحادیه دریغ نخواهد کرد.

 

رییس جمهوری چین یکصدا بودن کشورهای آفریقایی را مورد اهمیت قرار داده و در پیامش تصریح کرده است که کشورهای این قاره می‌خواهند با وحدت کلام درباره مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی موضعگیری کنند و روزی فرا خواهد رسید که آنها پرچمدار توسعه کشورهایشان باشند.

 

چین در سپتامبر سال ۲۰۱۸ میزبان اجلاس سران کشورهای آفریقایی بود که در جریان آن طرفین نقشه راه همکاری‌ها برای رسیدن به اهداف هزاره تا سال ۲۰۳۰ میلادی و همکاری در راه ابریشم تا سال ۲۰۶۳ را مورد توافق قرار دادند.

 

اجلاس سران آفریقا این بار در شرایطی برگزار می‌شود که به باور چین، کشورهای آن قاره با فشارهای مضاعفی از سوی دولت آمریکا مواجه شده‌اند و بخصوص مساله ممانعت از مهاجرت برای کشورهای این قاره یک موضوع جنجالی شده است.

 

نزدیک به ۲۶ درصد از ۲۵ میلیون نفری که در جهان دایما در مهاجرت هستند و اسکان دایمی ندارند و یا بیخانمان شده‌اند از کشورهای آفریقایی هستند و بیش از نیمی از آنان زیر ۱۸ سال دارند.

ایرنا

مرکل: هوآوی در توسعه فناوری اینترنتی در آلمان می‌تواند فعالیت کند

به نقل از مجله اشپیگل، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در دیدار با «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در توکیو با اشاره به مناقشاتی که درباره شرکت چینی هواوی پیش آمده، اظهار داشت: دستیابی هوآوی به فناوری برتر اینترنت و برخورداری از اینترنت G5 ستودنی است.

ادامه

المان, امریکا, جهان, خبر, ژاپن, شرق آسیا

کوبا؛ بیایید همگی ما برای متوقف‌کردن مداخله امپریالیستی در آمریکای لاتین بسیج شویم

به گزارش شینهوا، «برونو رودریگز» (Bruno Rodriguez) وزیر خارجه کوبا در پیامی توییتری اعلام کرد: دولت آمریکا یعنی مغز متفکر واقعی کودتا علیه ونزوئلا تهدید کرد که به این کشور تجاوز نظامی می‌ٰکند و بر اروپا برای همدست‌ شدن در این تجاوز هم فشار می‌آورد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, شرق آسیا, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا