هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

وزیر خارجه اسپانیا خواستار استقرار آتش‌بس در غزه و عدم عملیات نظامی اسرائیل در رفح شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نبود آینده‌ای روشن پیش روی فلسطینیان و ادامه اشغالگری‌های اسرائیل در نهایت منجر به وقوع حمله هفتم اکتبر شد. اکنون برخی کشور‌های اروپایی در تلاش هستند با ایجاد امید در میان فلسطینیان از جمله آینده ... هشدار اسپانیا به اسراییل درباره حمله به رفح

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, تروریسم, جنوب اروپا, خاورمیانه, فلسطین, لبنان, مالت

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

یک رسانه اسرائیلی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به‌دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل خبر داد. روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در ۷ اکتبر ... بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا کرد

ادامه

اسراییل, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده» خواند. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) وتوی آمریکا علیه اعطای عضویت کامل به فلسطین در سازمان ملل متحد را موضعی «ناامیدکننده»، «شرم‌آور»، «غیرقابل توجیه» و «غیرمسوولانه» خواند. وی در مصاحبه با خبرگزاری فلسطین ... محمود عباس: وتوی آمریکا علیه فلسطین «ناامیدکننده» و «شرم‌آور» است

ادامه

آمریکا, اسراییل, تجاوز نظامی, تحلیل, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, سازمان ملل, فلسطین, نسل‌کشی

الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند. عمار بن جامع سفیر و نماینده دائم الجزایر در سازمان ملل در این باره گفت: امیدواریم بار دیگر زمانی که پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل ... الجزایر؛ پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

ادامه

آمریکا, الجزایر, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین

ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ آوریل، ۳۰ فروردین، به وقت محلی، پیش‌نویش قطعنامه «پیشنهاد پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد» از سوی ایالات متحده وتو شد و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب نرسید. به گزارش رادیو بی‌المللی چین؛ «فو تسونگ» نماینده دائم چین در سازمان ملل طی سخنرانی خود پس از ... ابراز تأسف شدید چین از وتوی درخواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل توسط ایالات متحده

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صلح, فلسطین

چین در مورد افزایش تنش‌های منطقه‌ خاورمیانه به آمریکا هشدار داد

«شی جینپینگ» با اشاره به اهمیت برجام برای صلح خاورمیانه بر لزوم اجرای موثر آن تاکید کرد.

 

«شی جینپینگ» رئیس جمهوری چین در مورد افزایش تنش‌های منطقه‌ای به دلیل سیاست «فشار حداکثری» آمریکا به ایران هشدار داد.

 

وی پیش از عزیمت به روسیه در گفتگو با رسانه های این کشور توافق هسته ای ایران را نتیجه توافقی چندجانبه دانست که وجود آن برای جلوگیری از گسترش سلاح های هسته‌ای و ثبات خاورمیانه بسیار با اهمیت است.

 

رئیس جمهوری چین با بیان اینکه روسیه و چین در خصوص برجام موضع مشترکی دارند ابراز امیدواری کرد که همه طرف ها با حفظ خویشتنداری و برخورد منطقی از میزان تنش‌ها بکاهند.

 

به گفته وی دو کشور در راستای حل این تنش ها و حفظ صلح و ثبات در جهان با بهره گیری از جایگاه سازمان ملل همکاری  نزدیک خواهند کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود آمادگی کشورش را برای کمک به بازسازی سوریه پس از پایان جنگ و درگیری‌ها در این کشور اعلام کرد.

 

شی جینپینگ با بیان اینکه با بهبود اوضاع در سوریه روند حل سیاسی مسائل و نیز بازسازی آغاز شده است، از تمایل پکن برای مشارکت در این روند و کمک به مردم سوری برای بازگشت به زندگی عادی خبر داد.
مهر

العربی الجدید: مذاکرات پشت پرده مصر با ایران برای حل اختلافات اعراب خلیج فارس و تهران

العربی الجدید نوشت: عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در مناسبت‌های مختلف اظهاراتش در مورد امنیت خلیج فارس و دولت‌های عربستان و امارات بعنوان جزء جدایی ناپذیر از جهان عرب را تکرار می‌کند.

ادامه

امارات, جهان, خاورمیانه, روسیه, عراق, عربستان سعودی, مصر, مقاله, یمن

اردوغان: آمریکا به تروریست‌ها سوری سلاح و تجهیزات نظامی می‌دهد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با انتقاد از سیاست‌های واشنگتن در قبال سوریه و منطقه گفت: آمریکا به تروریست‌ها سلاح و تجهیزاتی می‌دهد و هیچگاه حاضر به فروش آن به ما نیست.

ادامه

اسراییل, امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, روسیه, سوریه

وزارت امور خارجه ایران: امیدواریم سفر نخست وزیر ژاپن به تهران منجر به کاهش تنش‌ها در منطقه شود

عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی با بیان این که ژاپن احتمالا قادر به تفهیم شرایط کنونی به آمریکایی‌ها خواهد بود؛ گفت که امیدواریم سفر آبه به تهران به کاهش تنش‌ها در منطقه منجر شود.

ادامه

امارات, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, ژاپن, سیاسی

ترامپ: پمپئو حق دارد درباره طرح صلح خاورمیانه شک کند

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا گفت که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور احتمالاً حق دارد که درباره طرح صلح خاورمیانه که “معامله قرن” نام گرفته تردید داشته باشد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین