شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

چین درصدد اجرای پروژه اعزام فضاپیما به لبه منظومه شمسی است

«وو وایرن» طراح ارشد برنامه اکتشافات ماه در چین می‌گوید که دانشمندان این کشور در حال بررسی امکان اجرای پروژه اعزام فضاپیما به لبه منظومه شمسی هستند؛ وی در مصاحبه با روزنامه صنعتی «چاینا اسپیس نیوز» (اخبار فضای چین) تاکید کرد که در این پروژه، یک فضاپیمای چینی مسافتی حدود ۱۰۰ برابر مسافت بین زمین و خورشید را تا سال ۲۰۴۹ میلادی که مصادف است با صدمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین، طی خواهد کرد.

 

به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ فاصله از خورشید تا زمین را واحد نجومی می نامند که حدودا ۱۵۰ میلیون کیلومتر است؛ هدف از اجرای این پروژه، انجام اکتشافات و آزمایشات علمی در لبه منظومه شمسی که منطقه ای واقع در فاصله حدود ۱۵ میلیارد کیلومتری از زمین است، عنوان شده است.

 

طراح ارشد برنامه اکتشافات ماه در چین تاکید کرده که صنعت فضایی چین قدرت دستیابی به این هدف را داراست.

هشدار مدیر سابق پنتاگون درباره پرونده “یوفوها” و بزرگترین شکست اطلاعاتی آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر

یکی از مدیران سابق پنتاگون هشدار داده که موضوع مشاهده اشیاء ناشناخته در آسمان آمریکا می‌تواند به معنی برتری قدرت نظامی کشورهایی مانند چین و روسیه در برابر ارتش آمریکا باشد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, دانش, روسیه

ایستگاه فضایی چین؛ «خانه مشترک بشر» در خارج از جو زمین

چین توانست روز گذشته (پنج شنبه ۲۹ آوریل/۹ اردیبهشت ماه) ماژول مرکزی ایستگاه فضایی خود را به سمت مدار برنامه‌ریزی شده پرتاب و با این ماموریت موفقیت‌آمیز خود آغاز به کار کامل مونتاژ مداری و ساخت ایستگاه فضایی خود را اعلام کند.

ادامه

امریکا, جهان, جهان غرب, خبر, دانش, روسیه, سازمان ملل

ویژگی‌های واکسن کوبایی – ایرانی از زبان رئیس انستیتو پاستور ایران

دکتر علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن ساخت مشترک کوبا و ایران اولین واکسن نوترکیب کنژوگه دنیا است که برای کووید – ۱۹ ساخته می‌شود و فناوری آن در اختیار تعداد محدودی از کشورها قرار دارد.

ادامه

ایران, جهان, حقوق بشر, دانش, کوبا, گزارش

راه اندازی تولید مشترک واکسن اسپوتنیک-وی روسیه در البرز تا دو هفته آینده

وزیر بهداشت از تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی با روسیه در استان البرز خبر داد و گفت: ما از خرداد به بعد یکی از تولیدکنندگان بسیار خوب از نظر واکسن کرونا در جهان می‌شویم.

ادامه

ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه