شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا: جنگ فناوری آمریکا و چین برای دنیا گران تمام می‌شود

شبکه ان.بی.سی نیوز استرالیا گزارش داد، ایالات متحده تلاش کرده است تا مانع از ظهور چین در به اصطلاح جنگ سرد فناوری شود که در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تعیین کننده برای رقابت بین دو کشور است.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, چین, دانش, مقاله

وابستگی آمریکا به فناوری “ارزان اما کارآمد” چین

روزنامه فایننشیال تایمز نوشت پهپادهای پیشرفته برای انجام ماموریت‌های تصویربرداری که وزارت دفاع آمریکا برای جایگزینی نمونه‌های چینی ساخته، بسیار گران تر و ناکارآمدتر از مدل‌های چینی از آب درآمده و نهادهای آمریکایی ترجیح می‌دهند از نمونه ارزان و درعین حال باکیفیت چینی استفاده کنند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, دانش, شرق آسیا, گزارش

رئیس‌جمهوری کوبا واکسن آبدالا با اثربخشی ۹۲.۲ درصدی را رویدادی افتخارآمیز برای این کشور و دانشمندان آن دانست

به دنبال نتایج بالینی موفقیت‌آمیز واکسن «آبدالا» و اثربخشی ۹۲.۲ درصدی، این واکسن ساخت کوبا تاییدیه استفاده اضطراری را دریافت کرده و منطقه آمریکای لاتین و کارائیب عملا به نخستین واکسن بومی برای مقابله کرونا دست یافته است.

ادامه

امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خبر, دانش, کوبا

چین داده‌های مریخ کاو خود را با آمریکا و اروپا مبادله می‌کند

سخنگوی اداره ملی فضانوردی چین اعلام کرد برای تبادل داده های مریخ کاو خود با سازمان ملی فضانوردی آمریکا (ناسا) و آژانس فضایی اروپا در حال همکاری است و داده های خود را با این دو نهاد مبادله می کند.

 

به گزارش ایرنا از رادیو بین‌المللی چین، «شیو هونگ لیانگ» روز شنبه در پکن با اشاره به انتشار عکس های گرفته شده از مریخ توسط  نخستین کاوشگر این کشور به نام «تیان ون-۱» گفت: دستگاه های آزمایشگاهی آژانس فضایی اروپا، مرکز ملی فضایی فرانسه، کمیته فعالیت های فضایی آرژانتین و اداره توسعه تحقیقات اتریش با کاوشگر مریخ چین به مریخ فرستاده شده و نهادهای تحقیقاتی فرانسه، اتریش و روسیه نیز درباره داده های کسب شده توسط کاوشگر مریخ چین، با پکن در ارتباط هستند.

 

او همچنین اعلام کرد: چین قصد دارد تا با ادامه فعالیت های مریخ کاوی خود، تا سال ۲۰۳۰ نمونه خاک مریخ را به زمین منتقل کرده و کاوش سیارک و سیستم مشتری را آغاز کند.

 

به گفته این مقام ، چین همچنین همکاری با روسیه برای ساخت مشترک یک ایستگاه تحقیقاتی بین المللی در کره ماه را در آینده آغاز خواهد کرد.

 

سازمان فضایی ملی چین روز گذشته تصاویری را از کاوشگر «تیان ون-۱»، مریخ‌نورد «جوورونگ» و محل فرود آن بر سطح مریخ منتشر کرد که بیانگر موفقیت این مریخ نورد در سیاره سرخ است.

 

چهار عکسی که توسط این سازمان منتشر شده‌اند، مریخ‌نورد «جوورونگ» و همچنین نمایی از مدارگرد تیان‌ون -۱(Tianwen-۱) را نشان می‌دهند.

 

بررسی مشخصه‌های ساختار سطحی، امکان وجود آب و یخ، مطالعه جو مریخ، میدان گرانش، میدان مغناطیسی و دیگر خواص فیزیکی سیاره، از ماموریت‌ها و اهداف اصلی کاوشگر رباتیک «تیان ون-۱» بر سطح مریخ است.

تلاش قابل تقدیر دانشمندان آمریکایی و انگلیسی در رد شایعات کرونایی علیه چین

اگرچه دولت، سیاستمداران، رسانه ها و حتی برخی افراد در جامعه علمی آمریکا در شایعه پراکنی پیرامون ربط دادن شیوع ویروس کرونا به مؤسسه ویروس شناسی ووهان چین دچار کج فکری شده اند و در تلاشند تا بگویند که ویروس کرونا توسط دانشمندان چینی ساخته و یا منتشر شده است، اما همچنان هستند عده ای ... تلاش قابل تقدیر دانشمندان آمریکایی و انگلیسی در رد شایعات کرونایی علیه چین

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, چین, دانش, مقاله

سفینه باری چین به بخش اصلی آزمایشگاه فضایی پیوست

دفتر پروژه فضاپیمای سرنشین دار چین اعلام کرد، سفینه باری «تیان جوئو ۲ » پس از پرتاب موفقیت آمیز در ساعت پنج و یک دقیقه امروز یکشنبه به وقت پکن به اتاق محور آزمایشگاه فضایی پیوست.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, دانش, روسیه, شرق آسیا

پیشگامیِ شبکه ریلی ۳۸ هزار کیلومتری سریع السیر چین در جهان

راه آهن سریع السیر چین که پیشگام جهان است با طی هزاران مایل در طول یک روز و عبوری پر سرعت از میان سلسله کوه ها، به دلیل امتیازاتی از جمله راحتی و تسهیلات، دقت و وقت شناسی و سرعت بالایی که دارد، به شهرتی جهانی دست یافته است.

ادامه

جهان, چین, دانش, گزارش