روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را در نشست شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد. به گزارش خبرنگار ایرنا، قطعنامه پیشنهادی کشورهای آمریکا و ژاپن درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت سازمان ملل مطرح و با مخالفت روسیه مواجه شد. ۱۳ ... روسیه قطعنامه آمریکا درباره عدم استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا را وتو کرد

ادامه

آمریکا, انگلس, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, روسیه, ژاپن, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ریشی سوناک نخست‌ وزیر انگلیس از اعزام ۱۶ هزار نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون این کشور به لهستان خبر داد. به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای خبری اکسپرس، نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان ... استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

ادامه

اروپا, انگلیس, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق اروپا, لهستان, ناتو

آمریکا، اروپا را درهم شکست

اروپا به یک رعیت کامل تبدیل شده است. به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه به اسپوتنیک گفت که آمریکایی‌ها اروپا را درهم شکستند و آن را دست نشانده خود کردند، آنها به سادگی اروپایی‌ها را “سرکوب” کردند. وی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها به سادگی اروپا را زیر پا گذاشتند. آن را به ... آمریکا، اروپا را درهم شکست

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, تحلیل, جهان, روسیه

زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر در لهستان در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در صورت درگیری و جنگ بین روسیه و ناتو، تسلیحات هسته‌ای مستقر ... زاخارووا: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار می‌دهیم

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, خبر, روسیه, شرق اروپا, لهستان

لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

وزیر خارجه روسیه با اشاره به ادامه خط‌مشی آمریکا و متحدانش در ناتو برای تحمیل «شکست راهبردی» بر مسکو، هشدار داد: غربی‌ها به طور خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای تعادل ایجاد کرده که می‌تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، سرگئی لاوروف، ... لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد

ادامه

آمریکا, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, روسیه, سازمان ملل, غرب, ناتو

چین تعرفه‌های گمرکی کشورهای رقیب آمریکا را کاهش می‌دهد

رسانه آمریکایی نوشت ؛ همزمان با جنگ تجاری فزاینده پکن و واشنگتن، چین با استفاده از کاهش تعرفه‌های گمرکی برای کشورهای رقیب آمریکا، فرش قرمز پهن می‌کند که این موضوع باعث می‌شود شرکت‌ها و کارمندان آمریکایی وابسته به چین و دیگر کشورها متحمل ضرر های هنگفت شوند.

 

به نوشته تارنمای سی ان بی سی، طی یک سال گذشته، پکن تعرفه‌های کمرکی کمتری برای کشورهایی که با آمریکا رقابت دارند وضع کرده است.

 

مؤسسه اقتصاد بین الملل پیترسون در گزارشی در این باره نوشت: «میانگین تعرفه‌های مالیاتی چین بر کالاهای آمریکایی در آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی ۸ درصد بود که ماه جاری به ۲۰.۷ درصد رسیده است.

 

همچنین نرخ تعرفه‌های چین بر واردات سایر کشورها از ۸ درصد سال ۲۰۱۸ به ۶.۷ درصد در ماه نوامبر کاهش یافته است.

 

این اقدام چین برای کاهش تعرفه‌ای دیگر کشورها و افزایش تعرفه‌های ایالات متحده و پوشش رسانه‌ها از اظهارات دو کشور در مورد یکدیگر، توجه عموم را به خود جلب کرده است.

 

اما در واقع چین با کاهش تعرفه‌های شرکای تجاری، شرکت‌های آمریکایی را متحمل ضررهای بسیاری کرده است آن هم درست زمانی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مکرراً از تعرفه‌ها به عنوان راهی برای مذاکره با دیگر کشورها استفاده می‌کند.

 

به نوشته تحلیلگران این مؤسسه، چین آغاز به گستراندن فرش قرمز برای دیگر کشورهای دنیا به جز آمریکا کرده است.

 

سیاست‌های تحریک آمیز و جنگ طلبانه ترامپ و پاسخ چین به این سیاست‌ها بدین معناست که شرکت‌ها و کارمندان آمریکایی که با شرکت‌های چین یا کشور سومی که وارد این بازی شود متحمل ضررهای هنگفتی خواهند شد.

 

جنگ تجاری آمریکا و چین بیش از یک سال است که آغاز شده است و اخیراً نیز فراتر از تجارت و به زمینه‌های تکنولوژی و امنیت ملی گسترش یافته است. تنش‌ها میان این دو اقتصاد برگ جهان، سرمایه گذاران را در تنگنا قرار داده است و از فعالیت‌های اقتصادی جلوگیری می‌کند.

 

در پی بی نتیجه ماندن مذاکرات میان سران آمریکا و چین، دونالد ترامپ تعرفه‌هایی را بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین اعمال کرد. چین هم در مقابل در اقدامی تلافی جویانه بر روی ۶۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از آمریکا تعرفه وضع کرد و در صورتی که واشنگتن با پکن به توافق دست نیابد، ترامپ بر روی ۳۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین تعرفه وضع خواهد کرد.

ایرنا

هواوی، سرمایه‌داری حراستی و جنگی بزرگ برای بازتقسیم ذخایرعظیم داده‌ها

خبرگزاری‌های جهان مدت‌هاست خبرهای مربوط به شرکت هواوی را در راس اخبار خود گزارش داده‌اند. درگیر شدن دولت دونالد ترامپ با این شرکت فن‌آوری چینی که بیشتر توسط گوشی‌های همراه فوق پیشرفته‌اش شناخته می‌شود، با دستگیری ونژو منگ، نایب رئیس شرکت هواوی در ونکوور کانادا بالا گرفت[۱].

ادامه

امریکا, جهان, چین, شرق اروپا, مقاله